fbpx

Ingen skal stå alene, slik kan vi alle bidra i kampen mot fattigdom

Hei kjære lesere

Dere som har fulgt meg en stund vet kanskje at jeg har en sak som ligger meg ekstra nært: fattigdom. Dette er ikke bare et samfunnsproblem det er en virkelighet for altfor mange mennesker, også her i Norge.

Fattigdom handler ikke bare om mangel på penger. Det handler om å føle seg utenfor, om skam, og om å mangle tryggheten vi andre kanskje tar for gitt. Jeg brenner for at alle mennesker skal få like muligheter, og at ingen skal måtte kjempe alene for å få dekket helt grunnleggende behov som mat, klær og tak over hodet.

Det fine er at vi du og jeg faktisk kan gjøre en forskjell. Her er noen måter du kan bidra på:


1. Donér penger eller nødvendige ressurser

Flere organisasjoner gjør en bra innsats for dem som har minst. Kirkens Bymisjon, Røde Kors, Frelsesarmeen, CARE og UNICEF er bare noen eksempler. En liten sum fra deg kan bety varme klær, et måltid eller en trygg seng for noen andre.

Du kan også bidra med klær, mat eller hygieneartikler til matbanker og innsamlingsaksjoner. Små bidrag blir store når vi er mange som gir.


2. Gi av tiden din bli frivillig

Noe av det mest verdifulle du kan gi, er din tid. Mange organisasjoner trenger frivillige til alt fra matutdeling og aktiviteter for barn, til samtalepartnere for eldre eller mennesker i utenforskap. Det koster ingenting, men gir utrolig mye både for dem du hjelper og for deg selv.

3. Vær et medmenneske hver dag

Noen ganger er det enkleste det viktigste. Å møte noen med et smil. Å spørre hvordan det går. Å lytte. Å vise respekt, uansett hvem du har foran deg.

Fattigdom fører ofte med seg ensomhet, skam og utenforskap. Men vi kan bryte den sirkelen med vennlighet, tilstedeværelse og menneskelig varme. Kanskje bor det noen i ditt nabolag som trenger akkurat det. Kanskje er det du som kan være forskjellen.


Til slutt: Små handlinger stor betydning

Vi trenger ikke gjøre alt. Men vi kan alle gjøre noe. Og sammen kan vi utgjøre en reell forskjell for mennesker som sliter både her hjemme og ute i verden. Takk for at du leste og takk for at du bryr deg.

Nå er jeg på utkikk etter nye samarbeidspartnere og sponsorer som ønsker å være med på denne spennende reisen frem mot finalen. Jeg representerer en sterk og målrettet stemme med fokus på å løfte både mennesker og budskap  og jeg tror på ekte samarbeid bygget på felles verdier og vekst. 
Kontakt meg gjerne:
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Telefon: 944 92 512
Instagram: chelseavictoria0
Miss Norway-insta profil: mchelseavictoria
Tusen takk til alle som følger meg, heier, og støtter meg på veien.


 

Behandle deg selv slik du ville behandlet din beste venn

Hei igjen, mine fine venner!

De siste ukene har jeg lyttet til et utrolig inspirerende mentaltreningsprogram laget av Olympiatoppen her i Norge. Programmet er spesielt utviklet for idrettsutøvere og har som mål å hjelpe dem med å finne riktig fokus og indre balanse før konkurranser. Selv om jeg ikke står på startstreken i en idrettsarena akkurat nå, merker jeg hvor relevant og kraftfull denne treningen er – også i hverdagen.

En av episodene traff meg spesielt sterkt. Der snakket de om et tema som virket så enkelt, men som likevel traff meg rett i hjertet: Du skal behandle deg selv slik du ville behandlet din beste venn.

Hvorfor er det sånn at vi ofte stiller så høye krav til oss selv, men samtidig viser så mye medfølelse og forståelse for andre? Hva om vi faktisk begynte å møte oss selv med samme kjærlighet, støtte og respekt som vi gir til våre nærmeste?

Etter å ha tenkt mye på dette, har jeg begynt å øve meg på å være min egen beste venn. Det betyr at jeg prøver å stoppe opp når de negative tankene kommer og heller spør meg selv: Hva ville jeg sagt til en venn akkurat nå? Hvordan ville jeg trøstet, oppmuntret eller løftet noen jeg er glad i? Svaret på det gir ofte en helt annen tilnærming enn den indre kritikeren jeg ellers lar få så mye plass.

Mental trening handler ikke bare om prestasjon – det handler også om å bygge en sterk og støttende relasjon til seg selv. Og det er noe jeg tror vi alle kan ha godt av, uansett om vi er toppidrettsutøvere eller bare prøver å gjøre vårt beste i hverdagen.

Så dagens lille påminnelse fra meg er denne: Vær snill mot deg selv. Snakk til deg selv med varme. Du fortjener det like mye som alle andre.

Peace and Love fra Leonora.


Følg meg gjerne på mine sosiale medier!:

Om du eller noen du kjenner ønsker å jobbe med meg, er det bare å sende meg en melding på min epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: Leonoralysglimt

TikTok: Leonoralysglimt

Personlige Facebook: Leonora Lysglimt-Rødland

Miss Norway Facebooken min: Leonora - veien til Miss Norway 2025

Offisielt finalist

 

 

Hei Norge 

Jeg er utrolig stolt over å kunne si at jeg er finalist i Miss Norway 2025! Dette er ikke bare en konkurranse for meg ,det er en plattform for å løfte frem det som virkelig betyr noe.

Min hjertesak handler om løvetannbarn  de barna og unge som vokser opp i vanskelige omgivelser, men som likevel finner styrke til å blomstre. Jeg vil vise at fortiden ikke definerer hvem du er, og at alle mennesker fortjener respekt  uansett bakgrunn, kultur eller hvilke utfordringer de bærer med seg. Vi er mer enn det vi har vært gjennom. Vi er muligheter, drømmer og fremtid.

Jeg ønsker å være en stemme for dem som ikke alltid blir hørt, og jeg håper du vil bruke din stemme  fordi din stemme betyr noe. Den er en stemme for håp, styrke og likeverd.

 Stem på meg ved å sende MISSU 4 til 2401

(Hver stemme koster 20 kr)

Tusen takk for at du støtter meg på denne reisen <3

Stjørdals-nytt har intervjuet meg i forbindelse med finalen

bb877186-5020-4def-88c5-c8bd206366a3

Hei alle fine!

De siste dagene nå har det gått i ett kjør - mange journalister har tatt kontakt, og S-N er en av avisene som har skrevet om meg. 

Jeg setter så stor pris på at de lager så fine artikler om Miss Norway og reisen, jeg blir ett skritt nærmere å snu på fordommene folk har mot konkurransen og det gleder meg. 

Saken er en + sak, men du kan lese den her:

Avisartikkel S-N

Tusen takk Stjørdalsnytt!

Send SMS: MISSU 13 til 2401 om du vil stemme på meg <3 Det koster 20kr per stemme!

 

 

 

Du kan følge og kontakte meg på:

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram og TikTok: Sofierasmus1

Facebook: Sofie Rasmussen - Miss Norway 2025

noen andres suksess tar ikke bort noe fra deg.

Hei mine fine lesere! Hadde noe sterkt på hjerte idag.

 


Noe jeg har tenkt mye på i det siste, er hvordan jenter ofte ser på hverandre som konkurrenter i stedet for medsøstre. Det skjer nesten uten at vi merker det. Noen får til noe bra, og plutselig kjenner man litt på sjalusien. Noen sammenligner seg, føler seg mindre flinke, og kanskje folk til og med slutter å heie.

Men sannheten er: andres suksess tar ikke bort noe fra deg. Bare fordi noen blomstrer akkurat nå, betyr det ikke at du ikke kommer til å gjøre det. Vi har alle vår tid.

Og en ting jeg har lært: det er faktisk når det går bra for deg, at du virkelig ser hvem som er ekte venner. Ekte venner heier på deg når du lykkes de blir genuint glade på dine vegne, ikke stille eller misunnelige.

Tenk så mye bedre vi hadde hatt det hvis vi løftet hverandre mer opp. Gi komplimanger, heie på andres mål, være glad på andres vegne det koster så lite, men betyr så mye. Vi trenger ikke være like, eller gjøre det samme, for å støtte hverandre.

Verden prøver allerede å sette oss opp mot hverandre. Vi trenger ikke å gjøre det selv også. Vi er sterkere sammen.

Så neste gang du merker at du blir litt sjalu prøv å snu det. Tenk at “hvis hun kan, så kan jeg også.” Heie på andre betyr ikke at du gir opp deg selv. Det betyr bare at du er trygg nok til å vite at det er plass til dere begge.

La oss være de jentene som løfter ikke river ned. 

Takk! Ønsker dere en fin dag videre!

Nå er jeg på utkikk etter nye samarbeidspartnere og sponsorer som ønsker å være med på denne spennende reisen frem mot finalen. Jeg representerer en sterk og målrettet stemme med fokus på å løfte både mennesker og budskap og jeg tror på ekte samarbeid bygget på felles verdier og vekst. 
Kontakt meg gjerne:
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Telefon: 944 92 512
Instagram: chelseavictoria0
Miss Norway-insta profil: mchelseavictoria
Tusen takk til alle som følger meg, heier, og støtter meg på veien.

Silje - Finalist i Miss Norway

Foto av beste Amado Melguero 

 

Finalist i Miss Norway 2025 - men det handler ikke om meg

Kjære leser,

Det er med stor takknemlighet og glede jeg kan dele at jeg er finalist i Miss Norway 2025!

For meg er Miss Norway ikke en konkurranse – det er en reise hvor jeg får utfordre meg selv som kvinne, vokse som menneske og stå frem for verdier som betyr noe. Jeg tror ekte skjønnhet handler om karakter, omsorg, indre styrke og hvordan vi møter hverandre – ikke det ytre.

Takk til deg som følger reisen min. Jeg gleder meg til å dele mer fra veien videre! Nå starter en spennende fase med presse og sponsorarbeid. Det å lære å skape egne muligheter, forhandle, presentere seg selv og bygge relasjoner er en verdifull egenskap vi er heldige som får utvikle som deltakere i Miss Norway.

Jeg vil også takke Miss Norway-organisasjonen for et varmt, profesjonelt og inspirerende opplegg. Deres støtte gjør denne reisen unik.

 

Min hjertesak i Miss Norway får jeg gleden av å dele gjennom mitt samarbeid med Fossheim – arbeids- og inkluderingsbedrift i Oslo. Mitt ønske er å bruke plattformen Miss Norway gir til å løfte stemmen til nordmenn med Downs syndrom og belyse viktige temaer som ofte blir oversett – særlig av dem som ikke selv har et ekstra kromosom eller noen nære som har det. Jeg og Fossheim har rørende og kreative prosjekter på gang som jeg gleder meg til å dele med dere her på bloggen de neste to ukene. Så gled deg!

For meg handler det å være finalist ikke om meg – men om hvordan jeg kan bruke denne muligheten til å løfte andre.

 

En varm klem,

Silje


 

Følg min reise i sosiale medier:

Miss Norway: @siljelostegaard

Personlig profil: @silje.lostegaard

 

Ønsker du å samarbeide med meg i min deltagelse i Miss Norway? Ta kontakt på:

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 


I samarbeid med

 

"Vi får mennesker til å lykkes"

@fossheim

 

 


 

 

Foto av beste Amado Melguero 

 

 

 

 

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på