fbpx

Min første sponsor- en dag med Aerly

IMG_9037

 

 

 

                                

 

Hei alle fine!♥

 

//inneholder reklame//

I dag hadde jeg en helt spesiell opplevelse som jeg har gledet meg masse til å dele med dere, nemlig mitt første samarbeid som deltaker i Miss Norway!♥

Jeg er så heldig å ha fått Aerly som sponsor, og i dag var jeg innom butikken deres for å lage en video hvor jeg prøvde noen av de fantastiske plaggene de har. Det var skikkelig gøy å få testa ulike stiler og finne antrekk som virkelig får meg til å føle meg både selvsikker og komfortabel.

Det jeg liker aller best med Aerly er at de har klær som passer til så mange ulike anledninger, enten du vil ha noe avslappet til hverdagen eller noe litt mer ekstra når du vil pynte deg. Kvaliteten på klærne er også utrolig god, og man merker virkelig at det er lagt kjærlighet i hvert plagg.

Under video opptaket fikk jeg utfordre meg selv litt ved å prøve nye stiler jeg kanskje ikke ville valgt til vanlig, og vet dere hva? Jeg ble faktisk positivt overrasket! Det er så viktig å tørre å gå ut av komfortsonen av og til.

 

Dette er bare starten på samarbeidet vårt, og jeg gleder meg masse til å vise dere mer fremover.♥

Her kan du sjekke ut videoen.♥

 

XOXO Victoria.

 

 

 

Tik tok: https://www.tiktok.com/@victorianitter0?lang=nb

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Facebook: https://www.facebook.com/victoria.nitter

Instagram: https://www.instagram.com/victorianitter0/

 

298 Hits

Tanker om negative kommentarer - en del av reisen

Forograf: Anita S Berg 

 

Hei alle fine❤️

I dag skal jeg fortelle der mine tanker rundt dette med å få negative kommentarer 

Det å delta i Miss Norway handler om mye mer enn det man ser på overflaten. Det er en reise hvor man utvikler seg, utfordre seg selv og lære nye ting hele tiden. 

En av tingene jeg har begynt å reflektere mer over i det siste, er dette med negative kommentarer. 

Jeg skal være ærlig, har ikke fått så mange av dem. Og jeg er veldig takknemlig for all støtten jeg faktisk får. Det betyr mer enn jeg kanskje klarer å sette ord på.

Men samtidig vet jeg at det å være synlig, dele meninger og stå frem offentlig, også kan åpne opp for kritikk. Og det er noe jeg tror er viktig å være forbedret på. 

Hvis jeg får flere negative kommentarer en dag, vil jeg prøve å møte det med ro. Kanskje spørre med selv: er dette noe jeg kan lære av, eller er det bare en mening jeg ikke trenger å ta til meg?

Jeg tror det er viktig å ikke la andre ord definere hvem man er. Samtidig er det også viktig å være åpen for å vokse og utvikle seg. 

Viktig å være trygg i seg selv 

Jeg gleder meg til å fortsette denne reisen, og jeg tar med meg både støtte, erfaringer og læring videre❤️

 

⇓Gjerne følg meg på sosiale medier⇓

Instagram: https://www.instagram.com/sophie_iverine_?igsh=MWgwanYybTZ3OXNzNA%3D%3D&utm_source=qr

TikTok:https://www.tiktok.com/@sophisoffen?_r=1&_t=ZN-93V92xPRg8c

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Snap: sophieiverine 

Ta vare på dere slev❤️

Så snakkes vi igjen❤️

 

 

 

 

 

 

 

242 Hits

De fine tingene med demens

Hei dere!

 

 

Jeg vil dele litt om de fine tingene vi ikke må glemme om demens sykdommen.

Når man hører ordet demens, er det lett å tenke på alt som går tapt - minner, språk og selvstendighet. Men midt i alt det vanskelige finnes det også små, fine øyeblikk som fortjener å bli løftet frem.

Demens lærer deg å se mennesker på en helt annen måte. Du lærer å lese følelser, ikke bare ord. Et blikk, et smil eller en liten bevegelse kan si mer enn lange setninger. Det gjør deg mer til stede, mer oppmerksom og mer ekte i møtene med den du er glad i.

Små øyeblikk betyr plutselig utrolig mye. En latter, et øyeblikk av gjenkjennelse eller en rolig stund sammen kan føles som en stor gave. Du kan ofte merke at nærværet ditt gjør en forskjell og at det å bare være der gir trygghet og ro.

Det finnes også øyeblikk hvor alt føles som normalt igjen. Små glimt hvor personen er akkurat slik du husker dem. De øyeblikkene er utrolig verdifulle, og de minner deg på at selv om mye forandres, er de fortsatt den samme personen, men bare litt annerledes.

 

Som pårørende til en med demens kjenner jeg også på en sorg. Det er vondt å se noen man elsker forandre seg. Men selv i sorgen finner jeg glede. Jeg velger å holde fast i de fine og morsomme stundene jeg har sammen med min fineste farmor.

Jeg liker å mimre tilbake til en gang vi besøkte henne på demensboligen. Hun hadde fått en kurv med druer av en venninne, og satt og koste seg. Hun puttet druene i munnen og spyttet skallet rett på gulvet. Vi sa til henne at hun ikke måtte gjøre det fordi det ble så grisete. Da løftet hun nesen i været og svarte bestemt: “Jeg gjør som jeg vil, det er jeg som vasker her uansett.” Jeg husker at jeg og pappa lo godt. Hun fortsatte å spise og sa fornøyd: “Mmm, som jeg elsker druer.”

 

Forholdet dere imellom kan bli sterkere på en ny måte. De trenger deg, men du trenger også dem. Det skapes en dypere forståelse av kjærlighet, omsorg og det å være der for hverandre, uansett hva.

Demens er tungt, og ingen skal måtte gå gjennom det alene. Sammen er vi sterkere. Ved å holde fast i de fine øyeblikkene, kan vi finne lys selv i det som er vanskelig, og gi hverandre styrke til å stå i det sammen♥

 

Ta vare på deg selv og de rundt deg!

Bamseklem, Emilie♥


 

Vil du følge meg på reisen min gjennom Miss Norway 2026?

Ta kontakt for samarbeid♥

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: emiliedolmer

Tiktok: emiliedolmer

271 Hits

Vet du hvilken dag det er?

Foto:Privat

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg!

I dag er det den store vaffeldagen! Så hvis du ikke allerede har gjort det, er det bare å finne frem røra og steke noen hjerter. Men for meg handler denne dagen om mer enn bare noe godt på tallerkenen.

Da jeg var liten, var vafler nesten som et lite ritual hjemme. Ikke fordi vi spiste det så ofte, men fordi det alltid samlet oss. Vi sto på kjøkkenet sammen, rørte i røra, byttet på å steke og endte rundt bordet med varme hjerter og enda varmere vafler!

Det viktigste var aldri kveldsmaten. Det viktigste var at vi så hverandre.

I oppveksten var dette noe foreldrene mine var veldig bevisste på: Å sitte sammen. Å lytte. Å dele. Rundt middagsbordet var det ingen telefoner, ingen som hastet videre før alle var ferdige. Vi snakket om dagen vår, om små og store ting, og om det som lå på hjertet. Det var et rom hvor alle fikk plass.

Den verdien har jeg tatt med meg videre i voksenlivet. I en hverdag som ofte går litt for fort, er det å stoppe opp og faktisk se hverandre noe av det viktigste vi kan gjøre – enten det er i hverdagen eller over en tallerken nystekte vafler.

Så i dag: Ta deg en vaffel. Sett deg ned med noen du er glad i. Lytt. Le. Vær til stede!

For vaffeldagen handler egentlig om akkurat det – å nyte øyeblikket og hverandre!

Vi snakkes i neste innlegg! 

Stoooor klem

Isabelle ⭐


Ønsker du å hjelpe og støtte meg videre på min reise som semifinalist mot Miss Norway 2026?
Eller er du interessert i et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

364 Hits

Små baby steps gjør en stor utvikling! + life updates.

Heia gorgeous!

Hvordan går det med dere i dag da?

Jeg håper at alt går bra med dere!

Ville bare stikke innom å bare si noen life updates og noen ord om min hjertesak!

I det siste har jeg jobbet mot å finne min første sponsor. Dette har jeg snakket mye om med foreldrene mine. Det kan være at jeg har funnet et sponsor, men er litt usikker så jobber fortsatt med det!

Noen dager siden bestilte jeg min aller første par av pageant heels! Ååå jeg gleder meg sykt! Jeg fikk de fra BSK, de ser ut som de chinese laundry seller. Jeg har bare øvd noen heeler jeg hadde allerede, men nå har jeg investet i høye heeler.

Det var noen life updates som har hent! Nå tenker jeg at jeg vil snakke om og gi noen tips til de som føler seg ikke sett og hørt. De føler at de er usynlig og ingen ser dem. Mange av oss har sikkert kjent på den følelsen på usikkerget, redd for hva andre tenker og at vi ikke er «bra nok» Jeg vet hvordan det føles fordi jeg var den jentå! Jeg var syktttt shy girl og snakket aldri opp. Jeg sa nesten ikke et ord til noen. Jeg hadde virkelig dårlig selvtillit, men jeg fant en comfort place hvor jeg kunne bli sett og hørt. Det var gjennom sosiale media og å stå på scenen.

Så jeg vil bare dele noen tips og triks som hjelper meg till this day fordi jeg struggler med dette fortsatt, men jeg har bare utviklet meg selv og virkelig utfordret meg selv i det siste. Så her noen tips!

  1. Små baby steps; Du trenger ikke å rope eller være loud, men bare start med å si din mening i vennegjengen din, på jobb eller i timene. Små baby steps bygger selvtilliten over tid.
  2. Ikke vent på «perfekt» ; Du trenger ikke å være perfekt for å gjøre/si noe. Jeg vet at det er mange som holder seg tilbake fordi de er redde å gjøre/si noe feil, trust me jeg er fortsatt litt redd å si noen feil, men det er helt normal og helt lov.
  3. Minn deg på verdien din; Du har dine egne tanker, erfaringer og meninger som ingen andre har. Det du sier kan faktisk bety noe for andre, selv om du ikke alltid ser det selv!
  4. Øv på å være deg selv! ; Når du er mer ekte, så blir du mer tryggere in your own skin. Snakk fint til deg selv som du ville gjort med de andre rundt deg!
  5. Heie på andre og deg selv! Når vi støtter hverandre så skaper vi et tryggere rom for alle!

 

Å ta plass handler ikke bare om å være loudest eller den beste. Det handler om å være trygg nok til å vise hvem du er! Du er mer enn god nok akkurat som du er!

 

Mwah!

#Woman'shistorymonth

 

Love, Natalie Hegdal

 

 

Hvis du vil hjelpe meg gjennom denne reisen til Miss Norway 2026, ta gjerne kontakt med meg!

Du finner meg her!

Email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

210 Hits

7 ting du kanskje ikke visste om eldreomsorg.

IMG_8024-2

 

 

 

                       

Foto: Fotografhelle

 

 

 

 

 

Eldreomsorg er noe mange av oss ikke tenker så mye over i hverdagen. Men det er en utrolig viktig del av samfunnet vårt.

Gjennom min reise har jeg fått et helt nytt perspektiv, og jeg ønsker å dele noen ting som kanskje vil overraske deg.

Les mer om min hjertesak her.

  1. Mange eldre føler seg ensomme.

Selv om de får hjelp til det praktiske, er det ofte mangel på sosial kontakt som er det største problemet.

 

  1. små ting betyr alt.

En samtale, et smil eller bare det å bli sett kan faktisk gjøre hele dagen deres bedre.

 

  1. Eldre har så mye livserfaring å dele.

De sitter på historier, kunnskap og minner som vi kan lære utrolig mye av- hvis vi bare tar oss tid til å lytte.

 

  1. tid er en mangelvare i eldreomsorgen.

Ansatte gjør så godt de kan, men har ofte dårlig tid. Det gjør at det menneskelige ikke alltid får nok plass.

 

  1. Mangen savner familie og venner.

Ikke alle har noen som besøker den jevnlig, og det kan være tøffere enn vi tror.

 

  1. Teknologi kan være en barriere.

Enkle ting for oss, som mobil og internett, kan være vanskelig- og det kan føre til mer isolasjon.

 

  1. Du kan faktisk gjøre en forskjell.

Du trenger ikke gjøre noe stort. Et besøk, en melding eller litt tid kan betyr mer enn du aner.

 

Dette er en hjertesak som betyr mye for meg. Jeg tror vi alle kan bli litt flinkere til å se menneske rundt oss- også de som kanskje ikke roper høyest.

La oss ta bedre vare på de som en gang tok vare på oss.♥

 

XOXO Victoria♥

 

Tik tok: https://www.tiktok.com/@victorianitter0?lang=nb

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Facebook: https://www.facebook.com/victoria.nitter

Instagram: https://www.instagram.com/victorianitter0/

262 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på