fbpx

Livet leves, med lærdom

Velkommen tilbake til min verden ♥


Abelone Smedsrud, Miss Norway 2026 delegate, Foto: Nelly.S


For noen år siden trodde jeg at jeg var meg selv, at jeg hadde funnet meg selv..men det ser jeg jo nå at jeg ikke hadde. De siste fire kanskje fem årene har jeg virkelig begynt å finne tilbake til den jeg egentlig er, tilbake til de tingene jeg likte før..
Selv om jeg nå er 29 "jeg veit sykt gammel" haha, såå lærer jeg fortsatt nye ting om meg selv hele tiden. Men det er jo det livet egentlig handler om?..livet handler om å prøve, utforske og finne ut hva som virkelig gjør deg glad, og det føles så godt å kjenne at jeg er på den rette plassen, takket være Miss Norway ♥

Å finne tilbake til seg selv kan ha både gode og vonde stunder. Men kanskje det handler mest om hvordan du ser på de negative tidene i livet ditt. Mitt liv har langt i fra vært rosenrødt, det kan jeg love deg.

Samtidig har jeg aldri gitt opp, fordi jeg vet hvor verdifullt livet er. Det handler ikke alltid om å gjøre det "normale" samfunnet sier man skal gjøre ..for noen ganger er det viktigere å lytte til seg selv, ta egne valg og prøve ting som faktisk føles riktige for deg, fordi det er jo ditt liv.

Så selv om det ikke alltid er enkelt "å finne seg selv" så ser jeg på alt som lærdom. Å finne seg selv handler ikke om å ha alt perfekt NÅ bare fordi "alle andre har",,fordi vær realistisk..det er vell ikke noe som heter perfekt? 
Jeg tror det viktigste er å være dønn ærlig med seg selv og helder bare ta små steg hver dag, og tillate seg å feile og prøve på nytt. For meg har det vært en utrolig reise, og jeg gleder meg til å fortsette å oppdage nye sider av meg selv.. for livet er jo til for å leves ♥

Gjør det som føles riktig for deg., Love A. ♥


Bli med meg på reisen gjennom Miss Norway 2026!

Ønsker du å være en del av mitt team og støtte meg gjennom reisen til Miss Norway 2026? 
Om du er interessert gjerne ta kontakt på:

Web page:abelonesmedsrud.com
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 
Instagram:abelone.smedsrud
Tiktok: Miss.Abelone
Snap: abelone.s
Facebook: Veien til Miss Norway

 

302 Hits

Fotoshoot til semifinale uttaket - behind the scenes

Fotoshoot til semifinale uttaket - behind the scenes Photography by yukogoingplaces

Hei dere<333

Jeg var så heldig å kunne kickstarte uken med en fotoshoot til semifinale uttaket! Og jeg har veldig lyst til å ta dere med behind the scenes

Semifinalen krever bilder av deg selv i treningstøy, hverdagstøy, cocktailkjole med høye heler og portrettbilder. Denne shooten fokuserte vi på portrettbilder og bilder i hverdagstøy, men vi ekperimenterte også med andre former for stemninger og uttrykk. 

Når man skal jobbe med en fotograf man ikke har jobbet med før kan man bli ganske nervøs, noe som har en tendens til å skinne gjennom uttrykket sitt og smitte over til bildene. Heldigvis hadde jeg fått med meg en venninne som skulle hjelpe meg med styling, bilder og sosiale medier. Det at hun var med på shooten, gjorde stemningen i rommet også mye mer behagelig.

   

Behind The Scenes - TikTok

Bak et hvert bilde, ligger det mye forarbeid. Det krever mye tålmodighet, og ikke minst god kommunikasjon mellom deg selv og fotografen. Det er viktig at du forklarer tydelig hva som er din visjon til bildene, og at dere begge har en forståelse av stemningen dere ønsker å skape i bildet. 

Jeg følte at jeg og fotografen hadde en god gjensidig forståelse på visjonen av bildene, nettopp fordi vi var tydelige med hverandre og vi visste hvilke krav vi krevde fra hverandre.


Dette var en veldig behagelig shoot, og ikke minst veldig gøy! Vi hørte på musikk slik at stemningen i rommet ikke skulle være så streng. Fotografen hadde med seg hunden sin, som hjalp til med godt selskap, selvom han stjal sokkene mine!!!

 

 

Dette var 1 av 2 planlagte shoots til semifinale uttaket, og i neste shoot skal vi ta for oss treningstøy og cocktailkjole med høye heler. Det gleder jeg meg veldig til, og jeg er så ekstremt takknemlig for å kunne ha denne muligheten. 

 

 

Photography by yukogoingplaces on insta

 

Jeg gleder meg til å vise dere bildene til semifinalen, og jeg vil takke alle dere som heier på meg og støtter meg gjennom konkurransen. For meg er det å komme til en semifinale, en stor seier i seg selv. 

Ønsker dere en fin dag videre, og jeg er så glad for å ha dere med på mitt Team<3333

 

 

Ønsker du å bli en del av mitt Team? eller har ønske om samarbeid?

 

Mine sosiale medier:

Instagram: siv.skaar

TikTok: siv.skaar

 

419 Hits

Skjønnhet som følelse, ikke fasade

Skjønnhet som følelse, ikke fasade Fotograf: Roger Myrland

For meg er skjønnhet noe langt mer enn det man ser i speilet. Det handler om hvordan man føler seg i egen kropp, i eget liv og i sine egne valg. Når man har det godt med seg selv, vises det – uten at man trenger å prøve.

Ekte skjønnhet kommer fra trygghet, glede og selvrespekt. Fra å ta vare på seg selv, både fysisk og mentalt. Fra å leve i tråd med egne verdier og gi seg selv rom til å være menneskelig.

Som deltaker i Miss Norway ønsker jeg å bidra til et mer nyansert syn på skjønnhet. Et syn som rommer mangfold, følelser og indre styrke. For når skjønnhet føles riktig på innsiden, vil den alltid skinne på utsiden også.

xoxo

Sol Angelica

 

Ønsker du å følge meg på sosiale medier? Du er hjertelig velkommen!

Instagram: @solangelica.er

TikTok: @solangelica.er

Er du, eller noen du kjenner, interessert i et samarbeid? Ta konkakt! Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

358 Hits

Sammen for et renere Norge

IMG_371_20260212-144345_1

Hei fine dere, velkommen tilbake hit <3

Denne uken har jeg vært så heldig å være frivillig hos Platfritt Hav!

Det var strandrydding på agendaen, og i dag har jeg brukt morgenen min på å lete etter miljøskadelige gjenstander ved strendene ved Giske Kommune.

Mitt hovedfokus for dagen var å se for søppel og annet materiale som kan være til skade om det hadde blitt igjen der! Blandingen av frisk luft og solen som gradvis gjorde himmlen lysere var en ekte bonus

Hva er Plastfritt Hav?

Visjonen er enkel: bidra til at naturen rundt oss blir litt renere.

 

Plastfritt Hav holder til i Giske Kommune der jeg selv bor, og de er en av de største innen strandrydding i hele fylket. De er en organisasjon rettet mot miljøbevissthet, og har vunnet en rekke Norske miljøpriser for det harde arbeidet og de enorme mengdene søppel som har blitt fjernet på grunn av dem.

Plastfritt Hav legger inn en skikkelig innsatts med målet om å gjøre landet vårt til et mer mijøvennlig sted, og ser alltids etter folk som kan være med på å gjøre denne drømmen om et hav uten plast til realitet. Du finner mer info på: https://plastfritthav.no/

 

instillingen din teller! 

Det er lett å tenke at små handlinger ikke spiller noen rolle. Men det handler ikke om hvor mye som blir ryddet, men om holdningen man har til arbeidet!

Alene får man ikke ryddet alle strender, gater og hav. Men jo flere som er med å delta, jo flere er det som er med på å gjøre en liten forskjell. Hvis alle hjelper litt, kan vi sammen lage den forskjellen som er nødvendig for å hjelpe jorda vår. 

 

Mine tanker etter å ha bidratt 

Frivillighet er så uendelig givende enn hva det dreier seg om, og jeg angrer ikke et sekund på å ha deltatt i dag.

Tidligere hadde jeg nok nølt ved tanken på å bruke morgenen min slik, men etter at jeg har blitt med i Miss Norway har jeg vært mer motivert enn noen gang til å "just do it" å være med på frivillighet, også i sammenheng med naturen.

 

Etter mange timer utendørs traff en ny type fred meg, som bare naturen kan gi. Derfor er det så viktig at vi bevarer den, at vi ikke tar den for gitt.

Dette er hjemmet vårt, vi må sammen ta grep for at det skal fortsette å blomstre.

 

Kan vi hjelpe hverandre gjennom Miss Norway? Du finner meg på:

 

epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: Lisahenriks1

TikTok: Lhenriks1

Facebook: Lisa Henriksen - https://www.facebook.com/share/1AZK8G3867/?mibextid=wwXIfr

Miss Norway Facebook side: Veien til Miss Norway 2026 - lisa Henriksen

 https://www.facebook.com/share/1QWigrHWp1/?mibextid=wwXIfr

 

200 Hits

Det er bare død fisk som flyter med strømmen

Jeg bor i en liten bygd, 1 time unna Oslo.

Jeg heter Celine, er 19 år, og har valgt å ta et friår.

I hverdagen jobber jeg som ringevikar hos 2 barnehager og er barnevakt for en familie. Å være et godt forbilde for barn er viktig for meg - å være en person de føler seg trygg rundt, og ikke minst seg selv rundt.

 

For kort tid siden kom jeg hjem fra en tre ukers backpacker tur i Thailand. Det var en helt sinnsykt fin opplevelse som jeg kommer til å huske for resten av livet. Det var interessant og lærerikt å se hvordan kulturen er på andre siden av jordkloden.

 

Utseendemessig er det kanskje høyden min og det korte håret som gjør at folk legger merke til meg. Men det som virkelig gjør Celine til Celine - er at jeg dømmer ingen, møter alle med åpenhet og respekt. Vi vet aldri hva et annet menneske bærer på, og jeg ønsker å være en trygg og forståelsesfull person i møte med andre.

 

På konfirmasjonen min skrev bestefar et sitat til meg som jeg har tatt med meg videre: «Det er bare død fisk som flyter med strømmen». 

For meg betyr det å tørre å gå utenfor boksen, å tørre å bevege meg mot mine største drømmer, selv om mange ville tenkt det ikke er mulig.

 

For meg handler denne konkurransen om å utfordre seg selv. Å gå utenfor komfortsonen. Å bli flinkere til å nå ut til folk.

Jeg ønsker å bruke denne plattformen til å spre positivitet, motivasjon, budskap og utfordre meg selv og andre til å tørre mer. Tørre å drømme større. Tørre å ta plass. Tørre å være annerledes.

 

Målet mitt i denne konkurransen er ikke bare en plassering. Målet mitt er stolthet. Å vite at uansett hvordan dette går, så har jeg jobbet hardt. At jeg har turt, selv om det er skummelt.

 

Jeg vil leve livet fylt med opplevelser, kjærlighet og utvikling.

Og først - skal jeg gripe denne muligheten.

For jeg har ingen planer om å flyte med strømmen.

 

 


Gjerne følg med på mine sosiale medier<3 + om du vil støtte meg gjennom min missnorway reise;

ta kontakt:

 

e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

instagram: celinehalvorsenn https://www.instagram.com/celinehalvorsenn/

tiktok: celinehalvorsenn https://www.tiktok.com/@celinehalvorsenn

snap: celihal

261 Hits

❤️‍Min hjertesak - Hun stille jenta ingen helt forstod ❤️‍

Image-_20260212-083110_1

 

Hei alle fine❤️

 

Nå skal jeg fortelle om hjertesaken min. Det har faktisk vært vanskelig å dele dette. Ikke fordi jeg ikke vil - men fordi det handler om noe jeg lenge har vært usikker på ved meg selv❤️‍⯑

Jeg har aldri vært den som hadde en stor venne flokk rundt meg. Aldri den som var midtpunktet i rommet. Aldri den som hadde telefonen full av meldinger av venner eller planer hver helg. Jeg har ofte stått litt på siden - observert, kjent på stemninger, lyttet mer enn jeg har snakket. 

Og i mange år trodde jeg at det betydde at det var noe feil med meg.

I en verden som hyller det utadvendte, det høylytte og det sosiale, er det lett å føle seg utilstrekkelig når man er stille. Når man trenger pauser. Når man blir sliten av for mye støy. Når man ikke alltid vet hva man skal si i store grupper. Når man heller vil ha en dyp samtale enn ti overfladiske. 

 

Jeg har ofte sett på andre og tenkt:

- Hvorfor er ikke jeg sånn?

- Hvorfor passer ikke jeg like naturlig inn 

- Hvorfor føles det som om alle andre har en "gjeng", mens jeg alltid må finne min plass på nytt?

Sosiale medier har ikke gjort det lettere. Bilder av store venninne gjenger, latter, fester, reiser - det ser så uanstrengt ut. Så perfekt. Og midt i alt det har jeg noen ganger sittet med følelsen av å være utenfor, selv når jeg egentlig ikke var der. 

Det er en ensom følelse - å tro at det er noe ved deg selv som ikke er "nok". 

 

Men etter hvert begynte jeg å forstå noe viktig. 

Det er ikke noe galt i å være introvert.

Det er ikke noe galt i å trenge alenetid for å hente seg inn 

 

Å være introvert betyr ikke at man er svak. Det betyr ofte at man er observant. Reflektert. Empatisk. At man lagger merke til detaljer andre overser. At man føler ting strekt. At man tenker før man snakker. 

 

Jeg har kanskje ikke alltid hatt en stor flokk med venner. Men jeg har hatt ekte relasjoner og har mennesker rundt meg som virkelig kjenner meg - ikke bare overflaten. 

Og det har lært meg noe viktig: 

Verdien din måles ikke i hvor mange mennekser som omgir deg. 

Den måles ikke i hvor sosial du fremstår på bilder. 

Den ligger i hvem du er når ingen ser 

 

Min hjertesak handler om nettopp dette - om å tørre å si at det ikke er noe galt i å ikke alltid føle at man passer inn. Om å skape rom for dem som står litt på siden, men som likevel har så mye å gi. 

For hvis du kjenner deg igjen i dette - hvis du også har kjent på den følelsen av å være "for stille" - så vil jeg at du skal vite en ting.. 

Det er ikke noe galt med deg. 

Du er ikke mindre verdifull fordi du ikke roper høyest. Du er ikke mindre viktig fordi du ikke alltid er midtpunktet. 

Noen av de sterkeste menneskene jeg vet om, er de som bærer mye inni seg. De som tenker dypt. De som kanskje tviler - men likevel fortsetter. 

Og kanskje handler det ikke om å bli mer utadvendt. Kanskje handler det om å bli mer trygg i den man allerede er. 

For meg har det alltid vært sånn

Og nå har jeg sluttet å se på det som en svakhet 

Nå ser jeg det som en del av min stryke♥

 

Ta vare på dere selv♥

 

⇓Gjerne følg meg på sosiale medier⇓

Instagram: https://www.instagram.com/sophie_iverine_?igsh=MWgwanYybTZ3OXNzNA%3D%3D&utm_source=qr

Tik Tok: https://www.tiktok.com/@sophisoffen?_r=1&_t=ZN-93V92xPRg8c

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

snap: sophieiverine 

♥♥♥

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Emneord:
273 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på