fbpx

Det stille håpet

Foto: Rune Hammer 

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg! 

Det er rart hvordan man kan leve i noe som gjør vondt, lenge før man forstår at det faktisk er vondt. Hvordan man kan venne seg til å gå på eggeskall, dempe stemmen eller kjenne kroppen stramme seg av ting som egentlig burde være helt ufarlige. 

Vold i nære relasjoner starter sjeldent med resultatene vi ser i media. Det starter ofte med en stille følelse om at noe ikke er greit, en du kanskje til og med børster vekk. For til tross for følelsen, er menneskehjernen forelsket i rutiner og det forutsigbare. Selv om det ikke er bra for oss. Og det er her det stille håpet kommer inn. En følelse av håp for endring, for trygghet og for at de små hendelsene ikke skal utvikles til noe større. Noe det dessverre som oftest gjør. 

For det som oftest gjør mest vondt er faktisk det man mister av seg selv underveis. Dette er en stille form for smerte som tar lang tid å forstå, og enda lengre tid å lege. 

Jeg deler dette i dag fordi jeg vet det er noen der ute som kjenner seg igjen i akkurat den følelsen - og som trenger å høre at de er alt annet enn alene. At selv om det kommer til å ta tid, kommer de til å klare å finne tilbake til seg selv. 

Du er ikke alene og dette kommer du deg igjennom! 

Vi snakkes i neste innlegg!
Stooor klem
Isabelle ⭐️


HUSK at du fortsatt kan stemme frem din favoritt! Send sms MISSU 10 til 2401 (20kr) for å hjelpe meg i finalen i Miss Norway 2026! 

Er du kanskje også nysgjerrig på mine SoMe eller ønsker et samarbeid?

Ikke nøl med å ta kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

 

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Dag 99 av å bli god på catwalk
Ny vlog fra Miss Eco! Fitness Competition
 

Kommentarer

Already Registered? Login Here
Ingen kommentarer
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på