fbpx

Hei! Så hyggelig å møte deg :)

Jeg heter Isabelle, er 21 år og kommer fra Asker og Hønefoss. Jeg jobber som modell og har en stor lidenskap for hest – to verdener som gir meg både glede og balanse i hverdagen!

Jeg er energisk, dedikert og løsningsorientert, og jeg finner motivasjon i å løfte andre mennesker. Kreativitet er en viktig del av meg, enten det er gjennom maling, skriving eller gode samtaler.

Mine hjertesaker springer ut fra personlige erfaringer som har formet meg og gitt meg styrke. Jeg brenner for å fremme viktige temaer knyttet til helse, mental styrke og omsorg – både for mennesker og for dyr. Jeg tror på å være en stemme for de som ikke alltid blir hørt, og på å skape et samfunn der vi tar vare på hverandre!

Les mer om min hjertesak her! Vold i nære relasjoner. 

Gjennom Miss Norway ønsker jeg å bruke min stemme til å inspirere, engasjere og bidra til positive endringer

✨ Følg meg på denne reisen – her vil du få et unikt innblikk i hvordan det er å være finalist i Miss Norway, lære mer om min hjertesak, og bli med på både oppturer og utfordringer underveis. Sammen kan vi skape engasjement, spre inspirasjon og bygge et fellesskap som løfter hverandre!

 

Stooor klem, 

Isabelle ⭐

 

Ønsker du et samarbeid? Gjerne kontakt med på isabelledahle@outlook.com for en hyggelig prat! 

 

Morsdag; En hyllest til kjærligheten som bærer oss

Foto: Privat

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg!

I dag er det morsdag! Og morsdagen handler om mer enn blomster, kaker og kort. Det er en dag vi stopper opp anerkjenner den kjærligheten som har formet oss, støttet oss og løftet oss igjennom livet - noe som vi selvfølgelig også gjør på farsdagen, for våre flotte fedre! For disse dagene er for å hedre de menneskene som har stått ved vår side fra første stund - med varme, tålmodighet og en styrke som ofte går ubemerket i hverdagen. 

For meg er morsdagen en påminnelse om hvor viktig det er å verdsette de som har gitt oss trygghet, kjærlighet og retning. Fordi foreldre bærer oss gjennom livets faser på måter vi kanskje først forstår når vi blir eldre. Å hedre dem handler ikke om store gester, men om takknemlighet! Om å se dem, om å si: Jeg legger merke til alt du gjør.

I dag vil jeg hedre min egen mamma - den mest fantastiske mamma'en som finnes! 

Foto: Privat

Hun er den typen som tenker over at alle rundt har det bra, før hun setter seg til bords. Ikke fordi hun må, men fordi det ligger i hjertet hennes. Hun har en egen evne til å gjøre andre sine liv enklere, tryggere og lysere! Hun møter utfordringer med en stå-på-vilje som inspirerer meg hver eneste dag, og hun bærer en kraft og styrke som jeg beundrer dypt. 

Mamma er omsorgsfull på den ekte måten, den som virkelig merkes i ordene og handlingene hennes. Hun er rettferdig, klok og morsom - og hun er en av de menneskene hvor man kan snakke med om absolutt alt! Hun lytter, hun forstår og hun står alltid støtt. Hun er en viktig støttespiller i livet mitt, og jeg er så takknemlig for akkurat den mamma er. 

Morsdagen er en fin anledning til å si det høyt: 
Takk, mamma. For kjærligheten. For styrken. For alt du gjør, uten å forvente noe tilbake. 

Og i dag vil jeg hedre deg - og alle mødre, bonusmødre, omsorgspersoner og alle sterke kvinner der ute, som bærer på så mye for så mange. Dere fortjener å bli sett, løftet og hedret! 

Takk til alle fantastiske, sterke kvinner der ute! Verden hadde ikke gått rundt uten dere!

Vi snakkes i neste innlegg!

Stoooor klem

Isabelle ⭐

 

 

Vil du hjelpe og støtte meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: IsabelleDahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

 

 

411 Hits

Ny dag, ny artikkel!

Foto: Bente Elmung, Røyken og Hurum Avis

Hei!
Hvordan har du det?

Velkommen tilbake hit til meg! 

I dag kjenner jeg på en helt utrolig stolthet - artikkelen om meg i Røyken og Hurum avis er ute! Les den her!

Det føles nesten litt uvirkelig å allerede ha to så flotte artikler publisert, både i Budstikka og nå i Røyken og Hurum avis! Det ekstra fine er at de viser to forskjellige sider av meg, og jeg tror det gir et veldig ærlig og helhetlig bilde av hvem jeg er.

I video-intervjuet med Budstikka snakket vi mest om kontrastene i livet mitt - mellom stallen med hestene, og alt det jordnære og glamouren som følger med det å være modell! Samtidig trakk vi paralleller inn fra Miss Norway! Det var en så spennende dag hvor jeg fikk vise frem hvor mye disse to verdene betyr for meg, og hvordan de balanserer hverandre.

I Røyken og Hurum avis fikk jeg muligheten til å gå enda dypere ned i hjertesaken min. Jeg fikk muligheten til å snakke mer om hvorfor jeg har valgt vold i nære relasjoner som hjertesak, trygghet og grenser. Det er et tungt tema, men også en av de viktigste jeg kan dele. Jeg er så utrolig takknemlig for at avisen ga rom for akkurat dette - og for at de stilte spørsmål som var både fine, utfordrende og meningsfulle. 

Vi tok også noen bilder på slutten av intervjuet, og jeg må innrømme at det var ekstra hyggelig at den lille, søte kjolen jeg hadde tatt på meg fikk være med i artikkelen! 

Alt i alt er jeg utrolig takknemlig - spesielt fordi jeg har klart å føle meg helt som meg selv i begge artiklene. Det er to artikler, to perspektiver og en reise som akkurat har begynt!

Jeg håper dere vil lese, følge med og bli bedre kjent på denne reisen! 

Stoooor klem
Isabelle ⭐

 

Vil du hjelpe og støtte meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: IsabelleDahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

293 Hits

Flere duer!

Hei!
Hvordan har du det?

Velkommen tilbake hit til meg! 

I dag har jeg vært på nok et oppdrag for Duepatruljen! 

To søte, små i hver sin eske skulle i dag reise fra Drammen til sitt rehabiliteringshjem i Sandvika. Den ene fikk sitte på fanget, mens den andre fikk sitte bak. Som dere ser på bildet, er det faktisk en due inni den esken jeg har på fanget! 

Turen gikk som alltid helt supert, og duene ble trygt levert der de skal få behandling og bli friske de neste dagene! Når man kjører duer er det viktig å tenke på ting som sikkerhet, komfort og temperatur! De kan bli litt frosne av å være syke, så de trives med at det er en varm temperatur i bilen. Setebelte er jo også viktig for den som sitter bak, i tilfelle det skulle skje noe. Så handler det jo om å gjøre turen mest behagelig - kjøre rolig, snakke laft og ikke ha på noe høy musikk. Da blir duene veldig fornøyde!

Disse duene hadde en av de mest vanlige, men også mest alvorlige sykdommene som de kan få, her i Norge. Nemlig en parasitt-infeksjon som først og fremst angriper svelg, munn og spiserøret til duen, før den sprer seg videre til resten av kroppen. Sykdommen blir oppdaget ved at Duepartuljen er ute og følger med på flokkene - og legger dermed merke til duer som sliter/ikke spiser. Ofte blir de ogå slappe, tynnere og sittende stille med hodet gjemt i fjærne. Sykdommen er også ekstremt dødelig, da de til slutt ikke får puste mer. Og da sykdommen trives i kaldt klima, er den ekstra aggressiv om vinteren! Ved mistanke blir de testet, og om de tester positivt, må de raskt kjøres til et rehabiliteringshjem! Det er her vi kommer inn. 

Det er helt fantastisk å kunne hjelpe! En kjøretur for oss, redder et lite liv. Ikke minst gjør duepartuljen en imponerende jobb! Organisasjonen er frivillige, og dette er virkelig mennesker som bruker fritiden sin på å redde de små livene! Jeg blir både stolt, håpefull og glad av å kunne hjelpe, og gleder meg til flere kjøreturer!

Håper du får en fin dag videre, 
vi snakkes i neste innlegg!

Stooor klem
Isabelle ⭐

 

Ønsker du å hjelpe eller støtte meg på reisen min mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
I
nstagram: Isabelle.francesca
Tiktok: IsabelleDahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026! 

 

350 Hits

Ble sjokkert over Miss Norway


(Fra Budstikka.no)

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg! 

Et nytt videointervju med meg er blitt publisert nå på Budstikka, og jeg er veldig glad for å kunne dele det med dere. Det er alltid litt spesielt å se seg selv utenfra, og jeg er fornøyd med resultatet — men som alltid når man filmer i flere timer og ender opp med et klipp på ett minutt, blir det litt begrenset hva man får formidlet. Likevel er jeg fornøyd med at reporterne fikk dekket mange ulike temaer, på den korte tiden!

Og ikke minst var det skikkelig gøy å se det ferdige resultatet og all den fine responsen jeg har fått allerede! Tusen takk!

Du kan se den her: Ble sjokkert over Miss Norway!

I intervjuet nevner jeg blant annet at modellbransjen kan være litt kynisk. Menneskene jeg har møtt er fantastiske, men det er ingen hemmelighet at bransjen noen ganger kan fokuserer mer på hvordan du ser ut på shoot enn hvordan du faktisk har det. Dette var spesielt tydelig før, og jeg kommer til å skrive et eget innlegg om dette snart — om hvorfor jeg ble modell, hva jeg har opplevd, og hvordan jeg har funnet min egen styrke i det. 

Samtidig syns jeg det var fint at intervjuet fikk frem noe som betyr mye for meg: at Miss Norway handler om så mye mer enn utseende. For meg er dette først og fremst en reise i selvutvikling. Du skal vokse, utfordre deg selv, bli tøffere, tryggere og den beste versjonen av deg selv — både på innsiden og utsiden. Det er en prosess som krever mot, refleksjon og vilje til å lære.

Jeg er utrolig takknemlig for alle mulighetene som har kommet allerede, og for at jeg får lov til å dele reisen min med dere. Det betyr mer enn dere tror. Og jeg lover: det kommer mye mer. Flere historier, flere refleksjoner, og flere ærlige innblikk i Miss Norway‑reisen.

Takk for at dere følger med — og for at dere heier. Det gjør denne reisen enda finere!

Håper du får en fin dag videre!
Vi snakkes i neste innlegg! 

Stooor klem

Isabelle

 

Ønsker du å hjelpe og støtte meg på min reise i Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: IsabelleDahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026! 

 

 

 

457 Hits

En måned - nyter hvert sekund

Fotograf: Bjørn Sagen

Hei!

Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg!

I dag er det offisielt en måned siden intro kurset 03.01, og en måned siden jeg aktivt begynte min reise i Miss Norway 2026! 

Intro kurset ga virkelig en kick-start! Det motiverte meg på en måte jeg ikke var helt forberedt på - som om noen tente en gnist i meg, som bare har vokst siden! Den dagen gjorde alt mer virkelig, og jeg gikk derifra med en følelse at nå begynner eventyret på ordentlig!

På bare én måned har jeg allerede fått oppleve så mye fint, lært masse nytt og utfordret meg selv som gjør meg både stolt og takknemlig. Og det beste? Dette er bare starten. Det ligger så mye mer foran meg, og jeg kjenner at motivasjonen bare blir sterkere for hver dag som går!

Jeg trives så utrolig godt på denne reisen - både menneskene, opplevelsene, utviklingen og alt jeg får være en del av. Samtidig kjenner jeg at jeg virkelig klarer å slappe av og nyte prosessen! Det er noe helt egent med å klare å være til stede i øyeblikkene, ta inn alt som skjer og kose seg på veien! Jeg kan nesten ikke vente med å se hvilke eventyr som venter rundt neste sving! 

Tusen takk for at dere er med på reisen! Og jeg kan ikke vente med og fortsette å dele alt på reisen med dere!

Vi snakkes i neste innlegg!

Stoooor klem

Isabelle⭐

 

Ønsker du å hjelpe og støtte meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: IsabelleDahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

 

402 Hits

En søndag i bevegelse!

(Top Gun synes kos var veeeeldig godt!) 

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg!

I dag har det gått i ett. Dagen startet med at jeg dro til Top Gun - eller Toppen, som han kalles - en søt ponni som jeg har passet denne helgen mens eierne er bortreist. Og ja, det er han sitt kosefjes over! 

Det er nå tredje gangen jeg er hos han, og han er alltid en fryd! En ting jeg synes er så fantastisk er muligheten til å kunne ri så forskjellige hester! Noen har jeg faste avtaler med, mens andre passer jeg litt etter behov. Det gjør at jeg hele tiden utvikler meg som rytter! Alle hester er forskjellige akkurat som oss mennesker, og har derfor forskjellige behov. Noen er yngre og trenger mer tid til å forstå, noen er stivere og ønsker gjerne å få myket opp kroppen, og noen ønsker gjerne litt ros og kos igjennom økten.

Ridning handler egentlig om å møte hesten der den er. Litt som når vi drar på treningssenter: Ønsker du å bygge ryggmuskler? Da må man gjøre øvelser for å trene opp ryggen. Eller kanskje trenger du litt yoga, etter en hard uke? Hestene fungerer på akkurat samme måte. 

En ting jeg også har lagt merke til, er hvor mange som synes kontrasten mellom det å være så aktiv med hester og å være modell, er kjempe spennende! For meg er det hverdagen min, så jeg tenker ikke så mye over det, men da er det ekstra gøy at det har fått så mye oppmerksomhet! Som på bildet under, det er jammen meg samme jenta som man ser med hesten litt over.

Fotograf; Enrico Cencini
Sminkør: Alisia Adam
Stylist: Dimitrii Samoilov

Det bildet er faktisk fra da jeg var modell i Milano, for et år siden. Når jeg ser det bildet, synes jeg at jeg ser så liten ut. Selv om det bare er et år siden, er jeg stolt over at jeg har utviklet meg så mye! Men det skal jeg snakke mer om snart, når jeg skal dele hvorfor jeg ble modell! 

Etter Toppen dro jeg videre til Shahin, som jeg er hos omtrent hver dag. Da var det allerede blitt mørkt, men da er det ikke verre enn å slenge på seg hodelykten! Shahin står på utegang, som betyr at han står ute hele døgnet, hele året. Han trives med det, men han er en liten frysepinne - så han liker å ha på seg dekken når det er kaldt! Etter stallarbeid og en liten treningsøkt - fikk Shahin et måltid med varm grøt, før jeg reiste hjemover.  

Jeg må også si at det å drive med hest er noe av det fineste jeg vet. Det gir meg frisk luft, bevegelse og en helt egen form for ro. Jeg får brukt kroppen skikkelig, trent muskler jeg ikke engang tenker over til vanlig, og samtidig får hodet mitt en pause. Stallen er et sted hvor skuldrene senker seg helt naturlig, selv på de mest hektiske dagene. Det er noe med kombinasjonen av fysisk aktivitet, nærhet til dyr og det å være ute i naturen som gjør at jeg virkelig trives. Jeg har alltid elsket å være både ute og i bevegelse, så gjett om jeg trives!

Da jeg kom hjem, fikk jeg nesten middag i døren, noe jeg setter så stor pris på! Det å komme hjem til middag, spesielt etter en dag med hestene i kulden, er helt fantastisk! Dermed var det bare å få dusjet av seg hestelukten og sette seg foran pc'en!

I morgen har jeg et veldig spennende møte som jeg gleder meg til å dele med dere! Forberedelser til noe jeg skal jobbe med en stund - i tråd med hjertesaken min - har også startet! Og jeg må si at jeg gleder meg veldig til å dele alt med dere! Og ikke minst, til reisen videre ❤️

Tusen takk for i dag! 
Vi snakkes i neste innlegg! 

Stoooor klem!

Isabelle ⭐

 

 

Ønsker du å hjelpe eller støtte meg på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat! 

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.Francesca
Tiktok: IsabelleDahle
Snapchat: Isabelle.Dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026! 

 

359 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på