fbpx

Fra mobbing til styrke – min historie

Miss-Norway-2

Jeg har tidligere skrevet om en av mine hjertesaker, men det er én annen sak som ligger meg utrolig nært hjertet: mobbing. Dette er noe jeg dessverre selv har opplevd gjennom mange år i barndommen.

 

Jeg vokste opp på et lite sted, der man enten ble godtatt – eller ikke. Som liten jente var jeg større enn mange andre, og det førte til kommentarer fra medelever. Det som gjorde vondt ekstra var at lærere som skulle ha hjulpet, ikke tok tak i det. Jeg husker så godt dagene jeg kom gråtende hjem fra skolen – det var en mørk og tung tid.

 

I femte klasse, etter sommerferien, gikk jeg ned en del kilo, og da stoppet mobbingen. Kommentarene stilnet. Men selv om det skjedde for mange år siden, sitter følelsene igjen. Jeg har slitt med selvbilde siden, og jeg kjenner fortsatt på dårlig samvittighet hvis jeg ikke har trent nok eller spist “perfekt”. Det er noe som alltid har fulgt meg.

 

Men samtidig har mobbingen lært meg mye. Jeg har blitt sterkere og tøffere. Jeg har lært å stå opp for meg selv – og for andre. Jeg har alltid reagert på urettferdighet, fordi jeg vet hvor tungt det er å stå alene, uten støtte, og føle at ingen ser deg når du har det vondt. Spesielt som barn, da de voksne som skulle beskyttet oss, ofte sviktet.

Jeg ønsker å ha mobbing som hjertesak, fordi det er altfor mange som opplever det samme. Selv om mange av de som mobbet kanskje slet med sitt eget, så følger det med gjennom livet. Men jeg har prøvd å gjøre det vonde om til noe positivt – til styrke, mot og evnen til å stå opp for andre.

Selv om jeg fortsatt jobber med å føle meg bra nok, har reisen min gjennom Miss Norway gitt meg utrolig mye selvtillit og tro på meg selv. Det har vist meg at selv de vanskeligste erfaringene kan brukes til å vokse og bli sterkere.

Jeg syntes alle er perfekte som dem er, uansett kropp. Og det er mange ulike ting som former et menneske, som genetikk og biologiske faktorer, miljø, psykiske og annet så ingen burde lage sine oppfatninger av et menneske før man kjenner dem. Jeg har alltid sakt, at det viktigste er jo faktisk for et menneske å være frisk og ha gode vaner i hverdagen. 

og jeg tror det er viktig å på en måte få opp øyne om at ingen er like, og takk gud for det! Da hadde verden blitt et kjedelig sted. 

Tusen takk til alle som tar seg tid til å lese dette – det er et veldig personlig innlegg, og det betyr mye for meg å dele det.

sosiale medier: 

Instagram: Marina_danielsen

TikTok: Marina_danielsen

mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

227 Hits

Catwalk kurs! Fremgang og tilbakemelding

 

Hei alle fine!

 

Håper dere har hatt en fin dag.

 

På lørdag var jeg på et catwalk kurs, og jeg vil gjerne dele det med dere.

 

Først og fremst så tok jeg fly, og delte rom med Emilie. Det var utrolig gøy, og vi ble gode venner på kort tid, og kom veldig godt overens. Det gjorde at kurset var bittelitt mindre skummelt.

 

Selve kurset foregikk slik:

Vi møtte opp, og hadde en halvtime på å hilse, og bli litt kjent. Så ble vi fortalt av kursholderne (Leonora og Lilly) litt grunnleggende catwalk. Etter hvert begynte vi å gå catwalk, både i sirkler og på en slags scene. Så lærte vi en koreografi som vi gjorde flere ganger i løpet av tiden der.  Det var utrolig gøy å se fremgangen og utviklingen til alle jentene. Vi fikk pizza til lunsj, og jeg tror genuint det er den beste pizzaen jeg har smakt. Det var et veldig lærerikt kurs, og det var veldig gøy å møte alle og bli kjent.

 

Jeg merket virkelig at alt arbeidet jeg har puttet inn i øvingen på catwalk har lønnet seg. Jeg vet nå hva jeg må fokusere på for å bli bedre. Og så føler at jeg har et veldig godt grunnlag, og er klar til å begynne på litt mer avansert teknikk.

 

Dette kurset er noe jeg vil huske lenge. Og jeg har fått erfaringer jeg kommer til å trenge resten av livet.

 

Her er noen bilder fra kurset:

 

 

 

Alle bildene er tatt av Miss Norway organisasjonen ♥

 

Glad i dere!

 

Gjerne ta kontakt for samarbeid:

 

Tiktok: eileen.bugge

Instagram: eileen.bugge

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

245 Hits

Vold i nære relasjoner

Velkommen tilbake til min verden ♥ 


Abelone Smedsrud, Miss Norway 2026 Semifinalist Foto. Nelly S


Hva er egentlig vold i nære relasjoner?

Når vi snakker om vold i nære relasjoner, handler det rett og slett om vold som skjer mellom mennesker som kjenner hverandre godt ..som kjærester, partnere eller familie.

Det kan være fysisk vold, som slag, dytting eller andre former for skade. Men det stopper ikke der.

Vold kan også være psykisk. For eksempel å bli truet, kontrollert, snakket ned til. Det kan være seksuell vold, der noen blir presset eller tvunget til noe de ikke vil. Og det kan være økonomisk vold, der en person tar kontroll over penger eller gjør den andre avhengig av den andre.

Ofte er det en blanding av flere ting.

Det som gjør vold i nære relasjoner spesielt vanskelig, er at det skjer med noen man har en nær relasjon til. En person man kanskje er glad i, eller har vært glad i. Derfor kan det være vanskelig å forstå hvor grensen går, eller å kanskje bare innrømme at det man opplever faktisk er vold.

Samtidig er det viktig å være tydelig på hva det er:
Det handler om makt, kontroll og det å gjøre et annet menneske utrygt.
Og uansett hvordan det ser ut, om det er fysisk eller ikke...så er det aldri greit.

Jo mer vi snakker åpent og ærlig om dette, jo lettere blir det å forstå hva vold i nære relasjoner faktisk er ♥ 

Du fortjener å føle deg trygg, respektert, Love A. ♥


Bli med meg på reisen gjennom Miss Norway 2026!

Ønsker du å være en del av mitt team og støtte meg gjennom reisen til Miss Norway 2026? 
Om du er interessert gjerne ta kontakt på:

Web page:abelonesmedsrud.com
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 
Instagram:abelone.smedsrud
Tiktok: miss.abelone
Snap: abelone.s
Facebook: Veien til Miss Norway

 

 


 

187 Hits

Det ser lettere ut enn hva det er!

 

Hei dere!

På lørdag var jeg så heldig å få delta på catwalk-kurs – og wow, for en opplevelse! Jeg har egentlig hatt lyst til å skrive om det med en gang, men dagene har gått i ett… så her kommer det endelig! ♥

Det ser så lett ut når de på Miss Universe går på scenen, men det er så mye mer teknikk, detaljer og bevissthet bak hver eneste bevegelse!

Gjennom dagen lærte vi utrolig mye. Vi jobbet med alt fra hvordan vi faktisk skal gå riktig (ja, det er en egen teknikk for det!), til hvordan vi skal bruke kroppen for å skape riktig uttrykk. Små justeringer gjorde en stor forskjell, noe jeg virkelig fikk kjenne på da vi både prøvde selv og fikk konkrete tilbakemeldinger underveis.

Noe av det mest spennende var å jobbe med utstråling. Hvordan skal man egentlig “føle seg” på catwalken? Hva vil man formidle? Vi øvde på å finne riktig energi og tilstedeværelse – det handler ikke bare om hvordan du går, men hva du utstråler.

Der ble jeg bedre underveis, men fortsatt mye å lære!

Og ikke minst… kameraer!  Vi lærte hvordan vi skal håndtere flere kameraer samtidig, hvor vi skal rette blikket, og hvordan små blikk og vinkler kan gjøre en stor forskjell på bilder og video. Det var både utfordrende og veldig gøy!

Det beste med hele dagen var hvor lærerikt det var, samtidig som vi hadde det skikkelig gøy. Stemningen var så god, og det var utrolig motiverende å få utvikle seg sammen med andre.

Jeg sitter igjen med masse ny kunnskap, mer selvtillit – og ikke minst enda mer motivasjon videre i konkurransen. Det er noe helt annet å ha kurs sammen og ikke bare over nett.

Dette likte jeg veldig godt!


 

Jeg kommer til å fortsette å dele bilder og videoer videre om hva jeg gjør og hvordan dagene ser ut, så gjerne følg meg på de forskjellige plattformene.

Kontakt meg gjerne på mail hvis du ønsker å samarbeide eller støtte meg!

 

Tiktok

Instagram

Frida Sørlie - Veien til Miss Norway 2026

- Mail Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

 

 

Ha en fin dag videre!

Klem Frida<3 

Miss Norway-deltager 2026!

 

209 Hits

Glimt fra catwalk-kurset

IMG_8862

 

I samarbeid med Miss Norway- organisasjon holdt de dyktige instruktørene Lilly( Miss Norway 2024) og Leonora ( Miss Norway 2025) Et inspirerende og lærerikt catwalk-kurs for semifinalistene i Miss Norway 2026.

 

 

 

Foto: BJØRN DETHLOFF

 

XOXO Victoria♥

 

Tik tok: https://www.tiktok.com/@victorianitter0?lang=nb

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Facebook: https://www.facebook.com/victoria.nitter

Instagram: https://www.instagram.com/victorianitter0/

299 Hits

Min Miss Norway reise er nå internasjonal..!

IMG_5238 Foto: Diana Gordejeva

Hei alle fine håper dere har det bra!

Denne helgen var det jo catwalk kurs som jeg dessverre ikke fikk være med på... jeg hatt sett flere videoer av jentene som lære seg å gå, og det så utrolig givende og gøy ut! litt kjipt å gå glipp av de, men sånn er det noen ganger,,

 

Ville fortelle dere om noe vedlig gøy!

Fredag morgen våknet jeg opp til flere meldinger fra venner og familie som hadde sendt meg masse linker, og jeg skjønte jo ingenting kl 6 om morgenen hahaha... Satt meg opp og gikk gjennom en og en, det var 3 forskjellige artikler skrevet om meg og min Miss Norway deltagelse! 

Det er litt uvirkelig. Å se seg selv plutselig bli omtalt på flere nyhetskanaler er noe jeg ikke helt har rukket å ta inn helt. Det er rart, litt overveldende, men mest av alt utrolig gøy! 

 

Men tenker på at det som gjør det enda mer spesielt, er hva dette faktisk handler om. Det er ikke bare min reise, det handler om å allerede ha fått muligheten til å representere Miss Norway på en internasjonal scene, og det å kunne snakke om hva som er viktigst for meg, hjertesaken min. Allerede nå kjenner jeg hvor stort det er, kribler litt å tenke på at man faktisk representerer et helt land i rollen som Miss Norway. 

Å stå på en internasjonalt scene handler ikke bare om det man ser på utsiden. Det handler om stemmen og muligheten man får, budskapet man kan dele, og ikke minst ansvaret man bærer med seg gjennom det hele. Det er veldig gøy å lese om Miss Norway fra et annet perspektiv, det foregår jo samtidig Miss Indonesia nå, og disse to konkurransene utfaller seg jo veldig annerledes, så det er veldig gøy å kunne dele litt om hvordan vi gjør det her og hva som er viktig for Miss Norway. 

Jeg merker hvor mye jeg utvikler meg gjennom dette. Hvert blogginnlegg, hver artikkel, hver mulighet og hvert steg videre bygger ikke bare en "rolle", det bygger også spesielt meg som person. Det gir meg mer trygghet, perspektiv og motivasjon til å fortsette å jobbe hardt mot finalen og videre!

 

Har en artikkel i lokalavisen planlagt straks også så det blir gøyyy!

 

Dette her er fortsatt bare starten, og jeg gleder meg til alt som ligger foran!! 

 

Takk til alle som heier, støtter og følger med, det betyr mer enn dere aner<3

Terimaksih banyak utk semua yang mengikuti dan support dari Indoensia<3

 

Her er artiklene!

Detik.com

KapalLagi.com

RakyatMerdeka.id

 

Klem<3

 

Ig: Ayuzak03

Tiktok: Ayukynbrten

 

 

255 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på