fbpx

Sammen mot kreft

 

Hei alle fine!

 

I dag skal jeg snakke om noe som er veldig viktig. Nemlig det å stille opp for de som er syke.

 

I årets innsamling til kreftforeningen går pengene til gentesting. Her er ett sitat lånt fra kreftforeningens nettside:

 

  • I dag kan vi finne genfeilene som har betydning for hvorfor en gitt pasient har fått kreft. Det skjer i form av en gentest av selve kreftsvulsten. Informasjonen en gentest gir, kan bane vei for målrettet behandling rettet inn mot genfeilen som forårsaker kreft.

 

 

Søndag 15. mars deltok jeg i årets innsamling. Jeg ble positivt overasket over hvor mange som ønsket å være bøssebærer. på aksjonsdagen samlet kreftforeningen inn 3 374 922 kroner! Det er sykt bra jobba!

 

Det regnet kraftig, og det var mye vind. Men selv om været ikke var på sitt beste, stilte vi opp sammen. Jeg følte virkelig på felleskapet og gleden av å samle inn penger til en god sak. Det er utrolig viktig at vi stiller opp for slike saker, og jeg er glad for at det var så mye engasjement.

 

Jeg er en del av russestyret på skolen min, og jeg har ansvar for innsamlinger til kreftforeningen. Fremover har jeg planlagt noen arrangement, som jeg skal oppdatere dere om senere.

 

Glad i dere!

 

Gjerne ta kontakt for samarbeid:

 

Tiktok: eileen.bugge

Instagram: eileen.bugge

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

226 Hits

Bak kulissene - Selvtillit i fokus

IMG_5251 Foto: Afra Aydin

Hei stjerner! ⭐️

I dag har det skjedd 2 spennende ting!

Først var det photoshoot. Temaet var bikini. Se hvilke outfit jeg kjøpte inn HER. Jeg var så heldig å få samarbeid med Afra Aydin som tok mine første portrettbilder tilbake i januar. Jeg sminket meg og fikset håret selv. Jrg valgte en sterk blå glitterfarge til øyenskygge som jeg elsket!

Jeg dro til studio og merket ganske raskt at jeg hadde mye mer selvtillit forann kamera. Jeg gjorde ulike poseringer og ansiktsuttryk. Afra hjalp også mye da hun rettet på meg og kom med ideer for bildene. Resultatet ble utrolig, jeg klarte nesten ikke å plukke ut favorittene mine da vi var ferdig.

Da jeg var på vei hjem ringte telefonen. Ukjent nummer? Det var en journalist fra mitt hjemsted Osterøy. De ønsket å skrive en update i avisen Bygdanytt om at jeg var blitt semifinalist. Vi hadde en hyggelig samtale og jeg fikk sendt noen bilder og videoer. Gleder meg masse til å få bildene fra Afra og lese saken i Bygdanytt. Xx

 

For samarbeid ta kontakt! ⭐️

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram:Dina.sandnes

Tiktok: Dina.sandnes

273 Hits

Når lokalmiljøet løfter deg – møt min første sponsor!

 

 


Hei dere!

Det føles helt spesielt å kunne dele at jeg har fått min aller første sponsor! Og ikke bare det, men en lokal Sponsor. Å bli støttet av noen i nærmiljøet betyr utrolig mye, og det gjør hele opplevelsen enda mer personlig og motiverende.

Min første sponsor er en lokal pizzarestaurant, drevet av Mike Latch, som også eier den nye puben Mike’s Pub. Det er noe helt eget med steder som dette – hvor folk samles, ler, spiser god mat og skaper minner sammen. At nettopp en slik aktør ønsker å støtte meg, gir en ekstra stor følelse av stolthet.

Jeg setter enormt stor pris på støtten fra Mike. Det viser at lokale bedrifter faktisk bryr seg om og ønsker å løfte frem mennesker i sitt eget miljø. Det gir meg enda mer motivasjon til å fortsette det jeg driver med, og til å gjøre det så bra som mulig.

Dette er bare starten, og jeg gleder meg til å representere dem videre. Husk å støtte lokale bedrifter – det betyr mer enn man tror!


 

Jeg kommer til å fortsette å dele bilder og videoer videre om hva jeg gjør og hvordan dagene ser ut, så gjerne følg meg på de forskjellige plattformene.

 

Kontakt meg gjerne på mail hvis du ønsker å samarbeide eller støtte meg!

 

Tiktok

Instagram

Frida Sørlie - Veien til Miss Norway 2026

- Mail Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

 

 

Ha en fin dag videre!

Klem Frida<3 

Miss Norway-deltager 2026!

 

516 Hits

Tiden fremover

Velkommen tilbake til min verden ♥ 


Abelone Smedsrud,Abelone Smedsrud, Miss Norway 2026 Semifinalist , Foto: Nelly.S


Det er en del som skjer fremover nåå så la meg fortelle dere, hihi ♥

Som noen av dere kanskje har fått med dere, så selger jeg Pokémon, og neste helg skal jeg på messe!! Sist jeg var der, gikk jeg egentlig som bare meg selv, men denne gangen blir det helt annerledes. Nå skal jeg stå der med mitt eget ENK, og det føles litt rart å si høyt, haha. 

Jeg ser for meg at det blir en veldig fin dag. Bare det å sette opp standen, møte folk og snakke med andre som er interessert i det samme. Det er en helt egen stemning på sånne messer, og jeg husker hvor bra det var sist jeg var der. 

Dagen før messen skal jeg i bursdag til søsteren min, og så det blir veldig koselig. Jeg regner med vi bare skal på en fin dinner, vi pleier ikke gjøre så utrolig mye på bursdager her i familien min. Vi syntes det bare er gøy å være sammen alle sammen. 

Ellers går dagene nå litt til å gjøre seg klar til finaleuttaket som kommer nå snart. Så vi snakker da om bilder, videopresentasjon og catwalk, allt dette må være i boks.

Det er mye som skjer på en gang nå, men det er bare bra. Vi får bare tar det litt som det kommer, og prøver å være litt til stede i alt som skjer ♥

Nyt øyeblikkene underveis , Love A. ♥


Bli med meg på reisen gjennom Miss Norway 2026!

Ønsker du å være en del av mitt team og støtte meg gjennom reisen til Miss Norway 2026? 
Om du er interessert gjerne ta kontakt på:

Web page:abelonesmedsrud.com
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 
Instagram:abelone.smedsrud
Tiktok: miss.abelone
Snap: abelone.s
Facebook: Veien til Miss Norway

 

 


 

219 Hits

Mer enn en konkurranse: hvorfor vi må støtte hverandre

Heia gorgeous!

Hvordan går det med dere i dag da?

Jeg håper at alt går bra med dere!

De siste dagene har jeg begynte å løpe 10km hver dag og så langt så har det gått bra! I går var litt vanskelig, men etter at jeg får til 10km så blir jeg skikkelig stolt av meg selv!

I dag tenkte jeg å skrive litt om oss jenter. Vi lever i en verden hvor det er så lett å sammenligne hverandre på nett, på jobb eller med venner. Det kan fort bli til å konkurrere med hverandre for å bli «bedre enn dem» Då blir det lett å glemme hvor viktig det faktisk er at vi jenter løfter hverandre opp isteden for at vi tar hverandre ned for å føle seg bedre.

Believe me, jeg har vært en victim til dette. Im not gonna lie here, fordi sånn tenkte jeg.  Jeg var i konstant competitton med venninene min i hodet mitt for å bli «bedre» men that just led to konflikt med meg selv og venninene mine.

«Girls support girls» er mer enn bare en trend på sosiale media, det er faktisk noe vi virkelig trenger. Vi kvinner blir satt opp mot hverandre, eten det handler om utseende, suksess eller livsstil. Sosiale medier gjør det jo enda lettere for å sammenligne seg selv med andre, og da kommer lett sjalusi.

I konkurranser som for eksempel; Miss Norway. Det er så mange beautiful, sterke og inspirerende kvinner i konkurransen. Det kan være lett at vi sammenligner med de andre. Og det er helt naturlig! Men det er også her vi må minne vår selv at heier på hverandre, løfte hverandre og glade på andres vegne! I stedet for å se på hverandre som konkurrenter, kan vi velge å se på hverandre som støttespillere. Det skaper et mye sterkere og positivt felleskap, siden at the end of the day, we are just girls.

En liten ting kan gjøre en stor forskjell, et kompliment, en melding eller bare en liten tap on the shoulder.

Som semifinalist i Miss Norway ønsker jeg å bruke stemmen min til å spre budskapet å empower women! Jeg vil løfte oss opp, spre positivitet og minne jenter at du er nydelig og capble to do everything and anything!

 

Snart fredag! Dere må ha en fin dag videre! 

 

Mwah!

#Woman'shistorymonth

#girlssupportgirls

 

Love, Natalie Hegdal

 

 

Hvis du vil hjelpe meg gjennom denne reisen til Miss Norway 2026, ta gjerne kontakt med meg!

Du finner meg her!

Email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

255 Hits

Frivillig for ungdommen

Frivillig for ungdommen Miss Norway semifinalist Sol Angelica foto: privat
I går kveld var jeg så heldig å få være med på å arrangere utekino med DNT Ung 13-16 år (Den Norske Turistforeningen).
Vi rigget oss til i en gapahuk på Karlsvika, rett ved sjøen.
Det var litt knoting før vi fikk prosjektoren i gang, men det var så koselig å få sitte ute i frisk luft, med lyden av bølger og lukten av bålet mens vi så film.
https://www.tiktok.com/@solangelica.er/video/7618693853607922966
Vi hadde popcorn og godteri, + solo i glasset (snart påske!⯑)
Kvelden ble vellykket, og det neste på planen er et matlagingskurs på bål, det skjer på søndag!
 
Du kan se en video om opplevelsen her♥
 
Til neste gang,
Xoxo
Sol Angelica
 
Vil du følge meg på mine sosiale medier? 
 
Instagram: solangelica.er
 
 
290 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på