fbpx

Hei! Så hyggelig å møte deg :)

Jeg heter Isabelle, er 21 år og kommer fra Asker og Hønefoss. Jeg jobber som modell og har en stor lidenskap for hest – to verdener som gir meg både glede og balanse i hverdagen!

Jeg er energisk, dedikert og løsningsorientert, og jeg finner motivasjon i å løfte andre mennesker. Kreativitet er en viktig del av meg, enten det er gjennom maling, skriving eller gode samtaler.

Mine hjertesaker springer ut fra personlige erfaringer som har formet meg og gitt meg styrke. Jeg brenner for å fremme viktige temaer knyttet til helse, mental styrke og omsorg – både for mennesker og for dyr. Jeg tror på å være en stemme for de som ikke alltid blir hørt, og på å skape et samfunn der vi tar vare på hverandre!

Les mer om min hjertesak her! Vold i nære relasjoner. 

Gjennom Miss Norway ønsker jeg å bruke min stemme til å inspirere, engasjere og bidra til positive endringer

✨ Følg meg på denne reisen – her vil du få et unikt innblikk i hvordan det er å være finalist i Miss Norway, lære mer om min hjertesak, og bli med på både oppturer og utfordringer underveis. Sammen kan vi skape engasjement, spre inspirasjon og bygge et fellesskap som løfter hverandre!

 

Stooor klem, 

Isabelle ⭐

 

Ønsker du et samarbeid? Gjerne kontakt med på isabelledahle@outlook.com for en hyggelig prat! 

 

Gratulerer Norge!

Foto: Rune Hammer

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg!

I natt var det VM i fotball, og jeg må si at det ble ganske sent på meg! 

Jeg har ikke nødvendigvis alltid vært den største fotball-fanen. Jeg kan gjerne bli med å se på, men om jeg blir spurt noen spørsmål om jeg vet navnet på spillerne eller hva de ulike posisjonene på banen heter - så stiller jeg ikke så sterkt. Det var en del fotball i oppveksten, men det var for det meste gutta som samlet seg rundt TV'en. 

Men VM er et unntak! Fordi for et utrolig sterkt lag Norge stiller med! Og noe jeg alltid synes er utrolig koselig er måten alle samles for å heie sammen. For når det skal heies på landslaget vårt, har det ikke noe å si lengre hva slags bakgrunn vi har, hva man mener om politikk eller hvor gammel man er. Da samles alle sammen, store og små, for å heie! Og det er noe jeg virkelig synes er helt fantastisk. 

Så gjett om jubelen sto hjemme i natt når Norge vant 4-1! Det var en utrolig morsom opplevelse, spesielt siden vi ikke alltid har gjort det like bra i VM. Men dette året virker til å bli veldig annerledes. Og hvem vet, kanskje Norge tar med seg gullet?

Følger du med på VM?

Vi snakkes i neste innlegg! 
Stoooor klem
Isabelle⭐️


Ønsker du å støtte og hjelpe meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

 

 

183 Hits

Internasjonal damedag!

Foto: Privat

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg! 

Jeg har akkurat vært frivillig på internasjonal damedag! 

Internasjonal damedag er en fast dag i uken hvor kvinner kan komme og sy, strikke eller rett og slett prate med andre damer. Man får også en lett servering som snitter eller vafler og kaffe er alltid tilgjengelig! 

Hit kom det altså damer i alle forskjellige aldre, fra forskjellige steder med forskjellige ønsker om hva de ville bruke dagen til. Noen sydde skrammer som hadde oppstått i klærne sine, andre lagde vesker og noen kom rett og slett bare for å sosialisere seg. Men det er en faktor som er veldig viktig her; Menn får ikke komme inn, de må faktisk vente utenfor. 

Dette høres sikkert litt rart ut, men det er det en veldig god grunn til! 

For mange av kvinnene som kommer hit, er dette mer enn bare en hyggelig aktivitet. Det er en pause fra et liv som kan være krevende, uforutsigbart eller ensomt. For sannheten er at mange av disse damene står i vanskelige situasjoner i hjemmet sitt. Og her møter de damer i alle aldre, som går igjennom noe lignende. Det er rett og slett et trygt sted å være seg selv, og det var rørende å se hvor godt damene tok vare på hverandre på denne dagen! Jeg er utrolig takknemlig for at jeg fikk muligheten til å bidra!

Foto: Privat

Her ser dere en liten sniktitt av en av de mange aktivitetene som damene holdt på med. Ikke nok med at dette er et fantastisk fristed, du får jammen meg også fikset klærne dine eller sydd nye! 

Det var virkelig en utrolig koselig dag! Til tross for at jeg ikke kunne så mye om symaskiner har jeg nå lært masse! Jeg fikk også snakket med utrolig mange kule damer. Dette er virkelig et sted der alle damer er velkommen og du blir virkelig tatt godt imot. 

Da dagen nærmet seg ferdig var det på tide å rydde. Da vi var en god del frivillige, gikk dette veldig raskt for seg. Jeg fikk i oppgave å bære symaskiner, lete etter nåler som kunne ha falt på gulvet og følge med at alle fikk med seg alt. Det gikk fort for seg, og plutselig var dagen over! 

Jeg sitter igjen med en utrolig fin følelse av takknemlighet og glede. Det er helt fantastisk at det finnes et opplegg som dette, og jeg gleder meg veldig til å fortsette å kunne bidra på disse fine dagene! Jeg gleder meg til å lære enda mer om symaskiner, servere god mat og lytte til enda flere sterke historier. For dette var en dag hvor man ble en del av et fint felleskap, der alle damer er velkomne! 

Ville du blitt med på internasjonal damedag?

Vi snakkes i neste innlegg!
Stoooor klem
Isabelle⭐️


Ønsker du å hjelpe og støtte meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

 

206 Hits

Ord som helbreder - hvorfor jeg elsker å skrive

Foto: Bjørn Sagen 

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg! 

Har du noen gang fått rådet "skriv ned tankene dine" ?

Det er ofte man forsvinner litt i sine egne tanker eller kanskje blir det rett og slett litt mye oppi topplokket. Kanskje man til og med blir litt overveldet? Tankekjør er jo utrolig slitsomt og noe vi alle opplever. Vi er tross alt veldig flinke til å tenke mye - men noen ganger blir det kanskje litt for mye på en gang. For meg har skriving alltid vært en metode å få alt på plass igjen. 

Når jeg skriver, føles det som jeg rydder i tankene mine. Det å skrive gir meg et rom til å sortere, forstå og slippe. For det har seg ofte slik at problemene man tenker mye over, føles mye større ut i hodet enn når de kommer ned på arket. Ikke minst er det en ekstra terapi i det å skrive for hånd. Spesielt når man sitter mye foran skjermer i løpet av dagen! 

Jeg tror det er en enorm kraft i å sette ord på det som gjør godt og vondt. For noen ganger trenger man bare få noe ut av systemet. Det kan faktisk hjelpe deg i å forstå deg selv enda mer, men også andre! 

Så her kommer en liten utfordring; Neste gang du står fast, føler deg overveldet eller stresset - prøv å skriv det ned!

Vi snakkes i neste innlegg! 

Stooor klem
Isabelle⭐


Ønsker du å støtte og hjelpe meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat! 

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026! 

 

 

276 Hits

"Opp på opera-taket!"

Foto: Privat

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg! 

//inneholder noe reklame//

Nå som du har lest overskriften tenker du kanskje "hva i all verden"?

Vel, det er et veldig enkelt svar. Ny dag, ny photoshoot! For mens de fleste dro hjem fra Oslo, dro jeg til. Jeg hadde nemlig planlagt en photoshoot på kvelden i Oslo i en av de lekre kjolene fra Loopdelux! 

Jeg møtte opp klokken 20:00 klar for action. Været virket litt truende da himmelen var dekket av mørke skyer og det falt noen regndråper her og der. Man ville kanskje tenkt at det var lurt å avlyse men det var faktisk den perfekte kontrasten til den hvite kjolen jeg hadde på. 

Vi trasket opp på operataket og vinden dro i alle retninger. Heldigvis var det 16 grader så vi slapp å fryse. Vi flyttet oss rundt på operataket og fikk til og med, med oss noen bilder sammen med måker. Det er helt sinnsykt hvor tamme de har blitt, det var nesten så man kunne klappe dem. 

Videre beveget vi oss ned til Oslo S og inn på Østbanehallen, for å få tilbake varmen litt og leke litt med lys. Begge fortsatt motiverte for mer, spaserte vi til Barcode området, der det er utrolig mange kule bygninger. Det er ikke alltid man får med seg en så lekker kjole på shoot, så det var viktig å virkelig få med seg alle lokasjonene og vinklene. 

Så var vi ferdige og turen gikk tilbake til Oslo S. Det var nesten som bestilt, for når vi kom frem falt endelig regnet som hadde truet siden vi begynte. Takk og lov at det ventet med å regne til vi var ferdige fordi ingen av oss var i humør til å bli syke!

Jeg gleder meg til å vise dere bildene når de er klare!

Vi snakkes i neste innlegg!
Stoooor klem
Isabelle⭐️


Ønsker du å støtte og hjelpe meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026! 

 

 

 

 

377 Hits

Fashion Meets Diversity - The Show!

Foto: Bjørn Dethloff

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg! 

//inneholder noe reklame//

I forrige innlegg nevnte jeg et moteshow, for en morsom opplevelse!

På lørdag dro jeg og noen av de andre finalistene til Fornebu for å stråle på catwalken! Dette var moteshowet "fashion meets diversity"! Showet skulle feire de nye kolleksjonene til de tre flinke designerne Mel Harris (bymelharris), Lavin Atieno Vahlmish (Lavinsfashion) og Mayeth Codoy (myet.atelier) som alle hadde fokusert på å feire identitet, self-expression og diversity!

Bilder fra showet kan du se her! 

Og en aldri så liten videosnutt kan du se her! 

Dagen startet med oppmøte på varmesentralen, der vi fikk en introduksjon og fikk se hvor catwalken skulle være. Den skulle foregå ute, så det var som bestilt at solen skinte for fullt! Så var det rett på med sminke og jeg brukte selvfølgelig min favoritt foundation fra Jung Saem Mool, kan kjøpes hos Ktown.no! Den var perfekt for en lang dag da den har en helt ekstremt god holdbarhet og glød!

Foto: Privat

Vi Miss Norway jentene ble sittende å sminke oss, prate og spise litt lunsj. Det var utrolig hyggelig å se jentene igjen! Vi hadde det kjempe morro og pratet, lo og oppdaterte hverandre på hvordan det går. Ikke minst er vi en fantastisk støtte for hverandre da vi heiet på hverandre igjennom hele dagen! Det var også utrolig koselig å møte Chelsea Victoria som skal representere Norge i Miss Supranational 2026, for en solstråle!

Videre var det på tide med fittings, som betyr at vi prøvde på klær fra designerene for å se hva som kledde oss best. Vi visste ikke hvor mange looks vi skulle få, men vi endte med en look fra hver designer! Og for noen flinke designere altså! 

Så var det på tide med en reherseal, sånn at vi skulle vite hvor vi skulle gå, hvor man skulle posere og hvor lang catwalken skulle være. Vi fikk også beskjed om å ta på skoene vi skulle bruke, for å få sett at det går fint å gå på asfalten med de. Asfalt er jo et litt uvanlig underlag for en catwalk, men det var kjempegod trening! Jeg fikk også æren av å åpne 2 av 3 segmenter! Noe som var skikkelig gøy!

Så var det showtime! 

Foto: Bjørn Dethloff 

Første looken var designet av Lavin Atieno Vahlmish (Lavinsfashion) og det var en helt utrolig lekker kjole! Jeg prøvde mitt beste å bevege meg sakte, elegant og tilpasse poseringer og utrykk etter kjole. Jeg synes det gikk kjempebra! Og før jeg visste ordet av det, var showet i gang! Vi gikk en siste runde alle sammen for å hedre designeren, så var det bare å løpe for å skifte til neste look mens designeren ble intervjuet!

Foto: Bjørn Dethloff

Neste look var designet av Mel Harris (bymelharris). Den var en skikkelig tøff og unik look og jeg ble skikkelig inspirert av hvordan den var satt sammen! Jeg tok meg også friheten til å kaste ut noen smil der det passet seg. Selv om det var en mer tradisjonell catwalk, var det tross alt en feiring av diversity og self-expression, så jeg slapp meg litt løs! 

Foto: Kjcipriano

Siste looken var designet av vår fantastiske Mayeth Codoy (myet.atelier)! Det var en så vakker og sommerlig kolleksjon, og ikke minst ekstremt behagelig! Det var siste segmentet i showet og like fort som det hadde startet, var det over. Dette var en så utrolig morsom opplevelse som jeg er så takknemlig for. Ikke minst var det skikkelig god trening til finalen i Miss Norway! 

Etter showet samlet vi oss for bilder og hygge. Ikke minst måtte vi alle fangirle litt over at Mayeth hadde tatt med det ikoniske laksehodet som Leonora (Miss Norway 2025) hadde på som en del av sitt nasjonalkostyme, under Miss Universe! Vi fikk prøve det på, og det føltes som et full-circle moment! 

Foto: Ayu (finalist)

Dette var en så utrolig fin dag med så mange talentfulle og hyggelige mennesker! Ikke minst tar jeg med meg masse gode erfaringer videre på min reise. Jeg er så utrolig takknemlig for muligheten å kunne delta på dette fabelaktige showet og for Miss Norway! Nå er det på tide med en tur til fjellheimen til helgen, og ikke minst - Bootcamp 2 helgen etter!

Vi snakkes i neste innlegg!

Stoooor klem
Isabelle ⭐️


Ønsker du å støtte og hjelpe meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: isabelle.francesca
tiktok: isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

 

 

 

 

237 Hits

life update! Photoshoot, fjellet og catwalk-show?

Foto: Privat 

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg! 

Da var det på tide med en liten oppdatering! Til tross for at det kan bli bittelitt stille her av og til, betyr det ikke at ballen slutter og rulle:)

Det har allerede skjedd veldig mye spennende, som jeg har delt her. Men her kommer en liten oppdatering på fortid, nåtid og fremtid! Det er alltid fint å få med seg! 

Allerede i dag skjer det noe veldig spennende, nemlig moteshow! Jeg skal selvfølgelig fortelle dere mer når dager er omme, så det er bare å følge med! 

Jeg har også vært på en veldig spennende fotoshoot hvor jeg fikk med meg mange vakre brudekjoler fra kjolesponsoren min. Jeg gleder meg masse til å vise bildene til dere når de er klare! 

Det er snart også tid for Bootcamp 2, noe jeg gleder meg utrolig mye til! Det blir tre dager med fullt opplegg, hvor jeg kommer til å lære utrolig mye. Jeg skal selvfølgelig ta dere med på hele helgen!

Men, helgen før bootcampen så skal jeg faktisk en tur til fjells! Der blir det avslapning og turer med islandshester før Bootcamp 2. Det blir den perfekte måten å lade batteriene på og jeg gleder meg utrolig mye! Det blir en helg full av norsk natur, dyr og frisk luft! 

Jeg skal fortsette å holde dere oppdatert videre på reisen, tusen takk for at dere følger med meg! Det betyr mye! 

Vi snakkes i neste innlegg!
Stoooor klem
Isabelle⭐️


Ønsker du å støtte og hjelpe meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

 

 

211 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på