fbpx

Hei! 

Mitt navn er Sol Angelica. Jeg er 21 år og bor for tiden i Tønsberg<3

Se meg prate litt om min deltagelse her. For å lære enda mer om meg kan du lese semifinale-uttak innlegget mitt

Mine hobbyer inkluderer lesing, velvære, gåturer, helårsbading, håndstående, innholdsskaping og skrivekunst!

Hvis du vil vite mer om hjertesaken min, kan du lese om den her♥

Veldig gjerne følg meg på instagram for bilder og fotoshoots! @solangelica.er 

Følg meg på TikTok for mer innhold og hverdag; @solangelica.er. Der legger jeg ut videoer fra hverdagen min, trender og bilder. Jeg dokumenterer også reisen min i Miss Norway 2026! Vi ses der!

 

Ønsker du, eller bedriften din å være en del av mitt team? Kontakt meg på Instagram, eller på e-post for samarbeid♥

Instagram - @solangelica.er

TikTok - @solangelica.er

E-post - solangelica.bt@gmail.com

Min første dag som modell!

Ser gjennom bilder Fotograf: Roger Myrland

Hei alle sammen!

 

I dag hadde jeg min første dag der jeg fikk smaken på det å være modell! Jeg storkoste meg, og klarte å ta det seriøst, også da det gikk nysgjerrige fremmede forbi. Det er jeg veldig stolt av, og jeg gleder meg masse til å vise dere noen av bildene. 

 

Det å skulle finne en fotograf, og å ta profesjonelle bilder, er noe av det jeg hadde tenkt at ble vanskeligst med Miss Norway konkurransen. Det er noe jeg aldri har gjort før, og jeg visste ikke helt hvor jeg skulle begynne.

Etter noen uker hvor jeg hadde tenkt på ulike muligheter, og vært i kontakt med fotolinjer på ulike skoler, så fant jeg motet til å poste på en FaceBook gruppe for modeller og fotografer. Knappe 2 timene etter det, så hadde jeg en avtale med en kjempehyggelig fotograf som er godt kjent for Miss Norway allerede, nemlig Roger Myrland. 

Vi møttes i dag, søndag, bare for å bli litt kjent, og så vi tok masse fine bilder både ute i bybildet i Tønsberg, og i resepsjonen på Quality Hotel på brygga. 

 

Jeg gleder meg masse til å vise dere! 

Følg meg på Instagram og TikTok for å være en av de første som ser bildene!

 

Alt det beste, 

Sol Angelica

265 Hits

Å finne styrke i en kropp som gjør vondt

Hjertesak

Det er så lett å føle seg alene når kroppen ikke spiller på lag. Når smerten er vedvarende, når fatigue gjør hver dag til en kamp, og når det føles som om ingen helt forstår hva du går gjennom. For mange kvinner er dette ikke bare noe som skjer av og til – det er hverdagen. Men det trenger ikke å bety at håpet er ute. Gjennom Miss Norway får jeg et rom for å sette lys på kvinnehelse, inspirere til å holde ut, og anerkjenne at styrke ofte bor i hvordan vi takler svakhetene våre.

⯑ Hvorfor dette er viktig for meg

Jeg har kjent på hvor slitsomt det kan være å leve med smerter og utmattelse, og jeg vet hvor tungt det kan føles når dagene blir en serie av kompromisser med egen kropp. Det har lært meg at styrke ikke alltid handler om å være i toppform eller fungere som før – men om å finne mening, rytme og kjærlighet til livet til tross for de utfordringene kroppen gir. Det handler om å lytte til kroppen, gi den hvile når den trenger det, og å aldri føle at det å hvile er det samme som å gi opp.



Mange av de helseutfordringene kvinner står i – spesielt autoimmune sykdommer og kroniske smerter – rammer oss oftere enn menn:

- Omtrent 78 % av de som lever med autoimmune sykdommer i befolkningen er kvinner. Dette viser hvor skjevt dette helselandskapet er fordelt.

- I tillegg er kvinner overrepresentert blant de som lever med langvarig smerte, inkludert tilstander som migrene, fibromyalgi og revmatiske plager som ofte gir kroniske smerter og fatigue.

Disse tallene illustrerer hvorfor det er så viktig at kvinnehelse får mer oppmerksomhet og forskning. (kilder UiO og forskning.no)

Derfor er nettopp denne typen sykdom min hjertesak.

Jeg vil sette enda mer fokus på viktigheten av forskning på kvinnehelse, og jeg vil sende motivasjon og styrke til de sterke kvinnene som står i den situasjonen i dag.

Så, til deg som kjenner det på kroppen. Du som ligger i senga når verden forventer at du står. Du som har gode dager og dårlige dager – ofte uten synlig grunn. Du som blir møtt med «men du ser jo frisk ut» når du kjenner deg sliten helt inn i sjelen. Du som opplever at kroppen setter begrensninger, og at du må velge mellom å være produktiv, eller å ha det bra, og ofte ender opp et sted i midten, uten noen av de. 

Jeg vil at du skal vite dette:

✨ Din styrke ligger i utholdenheten.

✨ Det å hvile er ikke svakhet – det er et verkøy for å overleve og leve bedre.

✨ Du fortjener forskning, bedre behandlinger, forståelse, og et helsevesen som ser helheten.

Jeg skriver dette fordi jeg tror at når vi begynner å snakke om det som er vanskelig, blir vi mindre alene. Når vi deler erfaringer, føler vi oss mindre utenfor. Når vi krever mer forskning, får vi forhåpentligvis flere verktøy og svar. Og når vi lærer å verdsette det som gir oss stresslindring og velvære, like høyt som produktive oppgaver (eller høyere spør du meg), så kan vi enklere finne en vei gjennom sykdommen, og hverdagen♥ 

Til alle der ute som har en usynlig sykdom; jeg ser deg. Jeg ser hvor sterk du er som holder ut, og jeg skal gjøre det jeg kan for å sette din velvære på agendaen. 

Alt det beste, 

Sol Angelica

494 Hits

Miss Norway har begynt, og komfortsonen min rister allerede

Med fremtiden foran meg Med fremtiden foran meg
 
Det er januar, nytt år, og Miss Norway har akkurat offisielt startet. Jeg står på startstreken til noe jeg lenge har beundret på avstand, men aldri helt følt meg klar for.
 
2026 føles som et år for å prøve, skape, og våge å se min egen verdi før jeg ber noen andre gjøre det. Hvis du noen gang har hatt lyst til å hoppe inn i noe du ikke helt kan enda, men kjenner i hjertet at du bør/vil prøve – da er dette innlegget for deg.
 
Jeg meldte meg på Miss Norway fordi 2026 føltes som et år som trengte et litt skremmende prosjekt, et prosjekt der utvikling er nødvendig for å lykkes. Jeg blir fort rastløs i komfortsonen min, derfor har jeg hatt så mange ulike jobber, og derfor har jeg meldt meg på her. For meg betyr Miss Norway å gå inn i noe med vilje, selv om det ligger utenfor det som føles komfortabelt eller kjent ut. Det er en mulighet til å utfordre meg selv, bygge selvtillit gjennom handling, og skape noe som er mitt.
 
Reisen har nettopp startet, og jeg er fortsatt helt i begynnelsen. Ingen store «life lessons» har landet enda. Ingen fasit er skrevet, og det er faktisk noe av det fineste med det. Det er et nytt eventyr, en blank side, og et eventyr som ikke handler om å være fryktløs – men om å tørre å være redd og å gjøre det uansett.
 
 
Jeg tror at vi ofte går inn i et nytt år med en indre stemme som sier at vi må bli bedre, eller prestere bedre for å være verdig drømmene våre. Men i år ønsker jeg å starte et annet sted: Med troen på at jeg allerede har verdi. At jeg kan gå inn i noe nytt, ikke fordi jeg er «klar» for det, men fordi jeg er verdig prosessen.
 
Miss Norway for meg er ikke en jakt etter en tittel. Det er en jakt etter fellesskapet, utviklingen, selvtilliten og opplevelsene som fører med, uansett hvordan rangeringen min blir.
 
Jeg gleder meg til denne reisen. Ikke fordi jeg vet hvor jeg ender, men fordi jeg vet at jeg ender opp som en modigere versjon av meg selv enn jeg var da jeg startet.
 
Så hvis du vurderer å starte et nytt eventyr, men ikke tror du er bra nok enda; START! For versjonen av deg selv som begir seg ut på nye ting, og nye opplevelser, har det bedre enn den versjonen av deg som venter på å bli bra nok. Ut av komfortsonen, og inn i en lysere fremtid, der en dyp selvtillit forteller deg at du kan takle alt♥️ Dit skal jeg i 2026, og jeg håper du blir med. Du kan følge reisen min på Instagram.
 
Godt nyttår!
 
Xx
 
Alt det beste,
Sol Angelica<3
558 Hits

Hva jeg gjør for å markere vintersolverv + Nyttårsrituale

Inn i lysere tider
 
 
Vintersolverv er dagen da solen snur. Lyset kommer tilbake litt etter litt, og det symboliserer for mange en lysere fremtid.
 
I år har jeg brukt vintersolverv til å gå gjennom ønskene mine for fremtiden, og jeg har skrevet ned 13 av dem, og gjennomført starten på et 13 dagers rituale.
 
Ritualet sier: brenn ett ønske hver kveld, det ønsket som gjenstår den siste kvelden er ditt ansvar å oppfylle. Dersom du klarer det, skal resten av ønskene dine ordne seg selv.
 
Enten man tror på Gud, Universet, sin egen underbevissthet, eller noe uspesifisert, så er dette en fin øvelse i å gi slipp, og å la fremtiden utfolde seg. Å ha tillit til at alt ordner seg, så lenge du gjør din del.
 
 
 
Fremgangsmåte:
 
Steg 1
Klipp/riv papir slik at du har 13 ca. like store lapper.
 
Steg 2
Skriv ett ønske for det kommende året, ett ønske per lapp. Skriv ønsket i NÅTID. For eksempel; Jeg klarer ti pullups. Jeg har et godt forhold til mat og trening. Jeg leser masse, og storkoser meg med det. Jeg har 5000 følgere på Instagram, osv.
 
Steg 3
Brett alle lappene sammen, gjerne likt så man ikke ser forskjell, og legg dem i en krukke/lignende. Jeg har mine i en stor tekopp⯑
 
Steg 4
Trekk en ønskelapp opp av krukken, og brenn den, uten å se hvilket ønske det er. Gjenta dette hver kveld til du kun har 1 lapp igjen. Dersom du begynner på vintersolverv ( 21. desember) så står du igjen med 2 lapper første nyttårsdag. Igjen, uten å se, så brenner du en av dem, og den som blir igjen, er ditt ansvar. 
 
FunFact - Brann og flammen er en viktig del av å markere vintersolverv, da det representerer lys og varme, noe som vi nå skal få mer av. Dersom det ikke føles mulig ut for deg å brenne lappene, kan du også rive de opp i bitte små biter. Men jeg anbefaler å bruke ild for renselse, og for å ære høytiden. 
 
Steg 5
Nå kan du åpne den siste lappen, og lese den. Denne skal ikke brennes! Det ønsket som står på den siste lappen, blir DIN OPPGAVE, og DITT ANSVAR. Regelen er, at dersom du gjør din del (realiserer ønsket på denne lappen) så skal de andre ønskene også komme i oppfyllelse.
 
Bedre enn nyttårsforsett det? Du må realisere ett ønske, og gi slipp på de andre, for å få 13 ønsker oppfylt! Eksempler på ønsker kan være vaner, ønsker, aspirasjoner osv. ⯑ 
 
 
EKSTRA REGLER FOR OVERACHIEVERS⯑
 
1. Visualiser hvert ønske du ønsker oppfylt, mens du skriver det ned på lappen. Føl på hvordan det vil være å ha det oppfylt. Ta ett og ett ønske. 
 
2. Bruk flammen fra ett levende lys, eller en peis, fremfor en lighter/fyrstikk. Flammen det brennes fra skal være stabil, og få brenne litt før og etter lappen er tent.
 
3. Du brenner en lapp hver kveld, etter at solen har gått ned.
 
4. Jeg sier også noen ord før jeg setter fyr på ønsket mitt. I dag sa jeg «Jeg gir slipp på energien og kontrollen tilknyttet dette ønsket, og overlater det utenfor min kontroll. 
 
5. Kos deg, og gled deg!! Dette er en ny start, og jeg personlig byttet sengetøy og gjorde alt annet jeg kan komme på for å gi slipp på det gamle, og ønske den nye starten velkommen!
 
Lykke til, og må alle ønskene dine gå i oppfyllelse!
 
Alt det beste,
Sol Angelica⯑
 
362 Hits

8 ting du ikke visste om meg

1BFBDF7D-3B5F-4CF9-80C9-C55E3D15D06_20251027-102507_1

 


1. Jeg er kjempeglad i å spille sjakk

2. Jeg har løpt halvmaraton flere ganger

3. Jeg liker å spille piano

4. Jeg har vært privatlærer for 10. trinn

5. Jeg elsker å jobbe med barn, spesielt i barnehage

6. Jeg er glad i språk, og lærer meg spansk og polsk i tillegg til å kunne engelsk og norsk

7. Jeg er 21 år og ha bodd alene siden jeg var 18 år

8. Jeg er veldig glad i psykologi og manifestasjon


En rask innføring i meg. Jeg er forresten også veldig glad i språk og skrivekunst, så denne bloggen blir et fantastisk utløp for meg⯑

 

Stay tuned!

 

xoxo

803 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på