fbpx

Oppdatering på #oransjeskjerfet og siste forberedelser før den store morgendagen.

Hei igjen, mine fine venner!

Nå har det gått litt over en uke siden jeg startet på #oransjeskjerfet til Kirkens Bymisjon. Hver eneste kveld denne uken har jeg satt meg ned i sengen, skrudd på musikk og strikket i vei. Jeg har virkelig funnet roen i denne hyggelige og meningsfulle aktiviteten.

Jeg skal være ærlig – dette prosjektet har ikke gått helt plettfritt. Jeg har hatt et par runder med kaos og frustrasjon, men nå har det blitt lekende lett, og jeg strikker fortere enn noen gang!

I morgen er det catwalkkurs for oss Miss Norway-deltakere! Jeg er så utrolig spent på å møte alle jentene og bli bedre kjent med dem. I tillegg har jeg allerede pakket baggen og gjort meg klar for morgendagen. Dette blir en spennende lørdag!

Peace and love fra Leonora.

Kirkens Bymisjon / Bodø/Glimt


Følg meg gjerne på mine sosiale medier!:

Om du eller noen du kjenner ønsker å jobbe med meg, er det bare å sende meg en melding på min epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: Leonoralysglimt

TikTok: Leonoralysglimt

Personlige Facebook: Leonora Lysglimt-Rødland

Miss Norway Facebooken min: Leonora - veien til Miss Norway 2025

Tur til Svalbard! En uforglemmelig opplevelse❤️

Hei hei!❤️

 

Denne helga har jeg vært på eventyr til Svalbard!

Jeg har nettopp kommet tilbake fra en fantastisk tur til Svalbard, og jeg har lyst å dele noe av opplevelsen med dere!

Selv om temperaturen var ekstremt kald, var det ingen tvil om at dette var en reise jeg aldri vil glemme.

En av de beste delene var hundesledeturen med Green dogs. Å være i det snødekte landskapet på en slede trukket av fantastiske, energiske og ikke minst SØTE hunder var en helt unik opplevelse. Naturen på Svalbard er helt rå, og den isolerte følelsen man får der oppe, er noe for seg selv.

Jeg fikk også tid til å utforske lokale butikker og fikk med meg noen suvenirer hjem, som for eksempel denne varme lua på bildet^.

Det var mange små søte butikker med masse forskjellige produkter som ble laget lokalt dær, spesielle ting, sjokolade , gode turklær og ikke minst isbjørner i alle former var å finne overalt.

 

Maten på Svalbard var overraskende god! Jeg fikk smake på flere lokale spesialiteter, og spiste middag på de lokale restaurantene, skikkelige smakfulle opplevelser!

Ett annet høydepunkt var besøket på et lokalt ølbryggeri. Jeg fikk en grundig innføring i historien til Svalbard og hvordan de har tilpasset seg det tøffe klimaet. Det var interessant å høre fra de lokale om livet der oppe, og jeg lærte utrolig mye om både naturen og historien til øygruppen.

 

Alt i alt, Svalbard var ett lite eventyr, og jeg kan allerede ikke vente på neste gang!

 

 

 

 

Poster daglig på plattformer som Snapchat og Instagram, så følg gjerne med der også!

 

Kontakt meg gjerne:!

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Facebook: J U L I E C E L I N

Snapchat: Juliecelin

Instagram: Juliecelin

Portfolio: juliecelin.com

 

 

-Julie Celin<3

Miss Norway Semifinalist - Reise til Etiopia for å motarbeide rabies

Hei alle sammen!

Jeg er så glad for å dele at jeg er semifinalist i Miss Norway 2025! Denne reisen har vært utrolig lærerik og spennende, og jeg gleder meg til å se hva som ligger foran meg!

Bak kulissene har jeg også jobbet med noe som ligger meg nært hjertet. Den 16. April reiser jeg ned til Etiopia for å jobbe med hjertesaken min - rabies. Rabies er en sykdom som fortsatt tar liv, selv om den kan forebygges helt. Det er en virussykdom som kan overføres gjennom bitt fra smittede dyr, og den er fatal hvis den ikke behandles før symptomene starter.

Da jeg var et barn, ble jeg bitt av en hund i Etiopia, og selv om jeg fikk medisinsk hjelp, vet jeg at ikke alle er like heldige.

Jeg husker historien om en ung gutt som måtte reise langt for å finne en klinikk med rabiesvaksine, men da han kom dit med familien, var det for sent. Den historien har fulgt meg siden, og har vært et tema jeg har presentert på skolen de gangene vi fikk presentere noe frivillig.

Jeg er stolt over å samarbeide med GARC (Global Alliance for Rabies Control) for å spre kunnskap og støtte løsninger som redder liv. Ved å øke bevisstheten, fremme vaksinering og engasjere flere, kan vi gjøre en forskjell.

Jeg blir i Etiopia til 25. April, før jeg reiser tilbake til Norge. Jeg håper du vil bli med meg på denne reisen! Ved å følge med på oppdateringene mine, kan du lære mer om rabies og hvordan vi kan gjøre en forskjell sammen.

Historien bak bildet: 13 år gamle meg var på åpningsfesten for et norsk-eid sykehus da jeg tilfeldigvis så den tidligere presidenten av Etiopia, Girma Woldegiorgis, sitte på en solstol der. Det var et veldig surrealistisk øyeblikk, og jeg er takknemlig for muligheten til å ha møtt ham. Som du ser, hadde jeg litt kortere hår den gangen ;)

Takk for støtten, og bli med på reisen for å skape en positiv endring!

Instagram: lydi.petersen

Facebook: Lydia Petersen

Semifinalist i Miss Norway! -Neste stopp Catwalk kurs❤️

 

Jeg er med videre til semifinalen i Miss Norway!

Jeg har så mye å dele med dere – jeg er utrolig glad og takknemlig for at jeg har kommet videre til semifinalen i Miss Norway! Det har vært en spennende og lærerik reise så langt, og nå ser jeg frem til alt som ligger foran meg. Jeg er full av engasjement og forventninger til reisen videre i konkurransen, og jeg kan ikke vente med å møte de andre fantastiske semifinalistene.

 

Neste steg på veien er catwalk-kurset, og jeg er virkelig spent på det. Det blir gøy å få muligheten til å lære mer om hvordan man beveger seg på scenen, samtidig som jeg får møtt de andre deltakerne. Det er så inspirerende å være en del av et fellesskap med så mange sterke og talentfulle kvinner.

 

Tusen takk til alle som støtter meg, og jeg gleder meg til å dele denne reisen med dere videre!

 

 

Poster daglig på plattformer som Snapchat og Instagram, så følg gjerne med der også!

 

Kontakt meg gjerne:!

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Facebook: JULIE CELIN

Snapchat: Juliecelin

Instagram: Juliecelin

Portfolio: juliecelin.com

 

 

-Julie Celin<3

Avisoppslaget mitt i Bladet om semifinalen

483444108_1155822422473592_5351703705595366477_n

Nå er presseoppslaget i Bladet! ♡ ︎

Ville bare komme innom i dag for å si at presseoppslaget mitt er postet i avisa nå, så dere kan sjekke det ut om det er av interesse.

Det handler litt om semifinalen og at jeg er videre i Miss Norway. 

Her er linken til oppslaget

 

Så ville jeg også si tusen takk for all støtte og fine tilbakemeldinger jeg har fått den siste tiden! Det betyr ekstremt mye at så mange heier på meg, og gir meg motivasjon i hverdagen <3 

Nå er det bare å vente spent til jeg tar flyet til Oslo på fredagskvelden etter skolen, for det er Catwalk-kurs i Oslo på lørdag. Gleder meg ekstremt masse til å møte de andre deltakerne og kursholderen ♥︎

 

Takk for at du leste!

 

Du kan følge meg eller kontakte meg på:
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram og TikTok: Sofierasmus1

Facebook: Sofie Rasmussen - Miss Norway 2025

Er det egentlig så galt å være "rar"?

(Foto: Isabella Marie Hartung)

Hei igjen, mine fine venner!

I dag vil jeg snakke om noe som ligger meg nært – nemlig følelsen av å bli sett på som litt "rar". Men er det egentlig en negativ ting?

Gjennom oppveksten har jeg hatt mine egne prioriteringer og interesser, ofte noe som ikke appellerer til det gjennomsnittlige barnet/ungdommen. Jeg har aldri vært spesielt glad i fester, og jeg har heller ikke vært særlig interessert i typiske ungdommelige ting. Jeg ble satt utenfor og fikk ikke sosialisert meg med "de kule barna". Jeg har alltid vært den personen folk rett og slett kaller litt "rar". Men vet du hva? Jeg elsker det!

Å være "rar" trenger ikke å være negativt – tvert imot! Det betyr at du er unik. Jeg vil heller være "rar" enn kjedelig. Jeg står støtt i den jeg er som person, samt i mine interesser og prioriteringer. For det er nettopp dét som gjør meg til meg!

Hva synes du? Vil du blende inn med mengden, eller være unik?

Peace and love fra din "rare" Leonora.


Følg meg gjerne på mine sosiale medier!:

Om du eller noen du kjenner ønsker å jobbe med meg, er det bare å sende meg en melding på min epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: Leonoralysglimt

TikTok: Leonoralysglimt

Personlige Facebook: Leonora Lysglimt-Rødland

Miss Norway Facebooked min: Leonora - veien til Miss Norway 2025

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på