fbpx

Bursdag nylig

Hei! for litt siden hadde jeg bursdag, og ble dermed 19! for en korselig dag. Jeg måtte reise til Oslo på bursdagen min for å gjennomføre litt arbeid. I den anledning møtte jeg litt venner av meg fra Oslo, vi feiret bursdagen min sammen, og alt i alt ble det veldig koselig. I går valgte jeg å feire bursdsdagen min med resten av alle vennene mine, det ble en utrolig koselig kveld, fylt med musikk og god stemning.

Bli med meg på Tall Ship Race!

Denne helgen finner det storslåtte arrangementet Tall Ship Race sted i Fredrikstad. Tall Ship Race er en verdensomspennende begivenhet som samler noen av verdens vakreste og mest imponerende seilskip. Det er en konkurranse der disse majestetiske fartøyene seiler fra havn til havn rundt om i verden. Tall Ship Race gir en unik mulighet til å oppleve historien og sjarmen til seilskutetiden. Disse seilskipene, som ofte er hundrevis av år gamle, er en påminnelse om en svunnen tid da sjøfarten var avhengig av vindens kraft. Skipene er storslåtte og imponerende med deres høye master, tømmerdekk og flotte seil som fanger vinden og fører skipene fremover. Jeg har vært så heldig at jeg fikk muligheten til å snakke med mannskapet på et av de store seilskipene som deltar i løpet. Denne båten kommer fra Uruguay og har tilbakelagt en fantastisk reise over havene i hele 6 uker. Underveis har de hatt muligheten til å oppdage vakre destinasjoner som Brasil, USA og nå Norge. Mannskapet på seilskipet fra Uruguay har uten tvil hatt en uforglemmelig opplevelse. De har stått overfor utfordringer og eventyr på deres reise, men de har også hatt muligheten til å oppleve forskjellige kulturer, møte nye mennesker og se fantastiske landskap. Å seile på et tallskip er ikke bare en konkurranse, det er en reise gjennom tid og rom som knytter mennesker fra forskjellige deler av verden sammen. Det er en ære å ha hatt muligheten til å snakke med mannskapet på seilskipet fra Uruguay. Det er en påminnelse om at selv i vår moderne verden kan vi fortsatt oppleve det ekstraordinære og føle den samme undringen og begeistringen som sjøfarerne fra fortiden gjorde. Tall Ship Race er en begivenhet som feirer maritime tradisjoner, seilkunst og globalt samarbeid. Det er en mulighet for både mannskapet og publikum å oppleve magien ved seilskuter og oppdage verden fra et unikt perspektiv.

Frukt og grønnsaksblanding!

Screenshot_20230712_183400

Fotograf: Charlotte Marie Høivold

For noen dager siden hadde kroppen min så lyst på frukt og grønnsaker. Jeg vet ikke hvorfor det var slik, men det var nesten som om kroppen bare sa ifra at det var det den hadde behov for, så da gikk jeg på butikken og ble litt kreativ. Det jeg endte opp med å kjøpe var mango, banan, mandarin og avokado. Og jeg syntes det ble en veldig fin og god blanding.

Det som er så bra når kroppen spiser slik mat er at du kan føle det i hele systemet hvor sunt det er. Kroppen føles lettere, kvikkere og at den har mer energi. Det er jo veldig mye sunt i frukt og grønnsaker.

Fotograf: Charlotte Marie Høivold

Selvstendighet!

Screenshot_20230716_153259

Fotograf: Charlotte Marie Høivold

Fra jeg var liten har jeg alltid blitt lært opp i selvstendighet, og det å gjøre ting selv. Dette er en veldig god erfaring å ta med seg videre, og enn lærer så utrolig mye av det. Noen ganger er det også viktig å spør om hjelp hvis enn sitter fast, eller har manglende kunnskap. Men det å forsøke selv gjør at enn blir mer selvstendig, og også lærer så utrolig mye mer. 

Læringskurven blir også mye brattere, og akselererer mer og mer dess lengre enn setter seg inn i et bestemt emne. Læring har for meg alltid vært veldig gøy og viktig.

 

IKKE LENGE IGJEN!

Hei fininger! <3 

Det er ikke lenge igjen til jeg skal gå på senen i Oslo, finalen av Miss Norway.  

Dette er helt utrolig. Jeg er veldig stolt og rørt over meg selv av og ha kommet så langt som jeg har gjort. Å skal jeg være helt ærlig med dere så er dette bare en seier i seg selv for meg. 

For noen uker siden fikk jeg bikinien jeg skal bruke i finalen. Denne fikk jeg av kjæresten min. Han var med og bestemte fasong, farge osv. Noe som gjør det litt ekstra spesielt for meg. 

Den satt helt perfekt å jeg gleder meg til og vise dere den. 

Jeg gleder meg egentlig bare til og stå på senen. Jeg er jo veldig glad i og vise meg frem, snakke høyt og se fin ut. Så dette er bare midt i blinken for meg. Haha <3

Jeg håper dere fortsatt får en super søndag. Gjerne følg meg på instagram for der er jeg veldig aktiv. 

  • AmandaIsabellaArnesen 

Husk og stemme, man kan stemme så mange ganger man vil <3 

Vi blogges snupper! 

Klemmer <3 

Misse Pappa

IMG_0104

(Foto: privat)

Pappa er en person som har hatt stor betydning for hvordan jeg er som menneske. Han har lært meg at om jeg vil få til noe så må jeg jobbe for det. At jeg også må gå litt mot strømmen, og tørre å gå utenfor min egen komfortsone. Og ikke minst at jeg må utfordre meg selv, for å vokse som menneske.

Dette har gjort at jeg alltid jobber hardt og gjør mitt beste i tingene jeg bestemmer meg for, og målene jeg setter meg. 

 

Misse Pappa

Det at jeg meldte meg på Miss Norway var ikke noe pappa hadde sett for seg. Når det er sagt, så har pappa vært en helt under Miss Norway sesongen. Man kan vel si at han nesten er blitt en Misse Pappa. 

Pappa har tatt ufattelig mange bilder av meg, han lærte seg videoredigering for å kunne lage finale uttak videoen min. Han har stått opp klokken 04:00 ved to anledning for å kjøre meg inn til Oslo, og så kjøre hjem igjen på kvelden samme dag. 

I tillegg til dette har pappa mer peiling og oversikt over antall stemmer jeg har, eller plasseringen min på poenglisten enn det jeg har selv. 

Pappa hadde aldri trodd at han skulle bli noe Misse Pappa. Men nå har det seg slik at han er blitt det, og han gjør en innmari god jobb i denne rollen.

 

Jeg er utrolig takknemlig og glad i pappaen min, og hadde ikke vært her uten han. I dag er det også bursdagen hans, og han blir 47 år. Jeg ville derfor benytte denne dagen til å skrive denne posten som en slags takk til ham og gratulerer pappa med dagen. 

 

- Klem Andrea <3

 

Vil du stemme på meg? Send “MISSU 2” til 2401. Du kan stemme så mange ganger du vil, og jeg setter stor pris på hver eneste stemme. Så tusen takk til alle som stemmer på meg. (Hver stemme koster 20kr) 

Ønsker du å jobbe med meg, eller har du noen spørsmål? Ikke nøl med å ta kontakt på mail Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., eller på Instagram andrea_n_farias. 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på