fbpx

Egypt i Mai og Oslo i August

Velkommen tilbake til min verden ♥ 


Abelone Smedsrud, Miss Norway 2026 Finalist


Denne sesongen har vært på et helt annet nivå enn jeg hadde sett for meg. Ikke bare er jeg finalist i Miss Norway igjen, men jeg skal også konkurrere i Miss Eco International i Egypt allerede nå i MAI! To konkurranser på én gang er ikke lite, og mye av mars/april har gått ned til planlegging av antrekk som skal bli med meg ned. Det er helt sinnsykt mye som skal på plass, og dagene bare forsvinner til tider. Utrolig mange dager har gått til å nøye planlegge alle antrekkene, det er ikke bare det å i det hele tatt finne alle antrekkene med å faktisk style de opp itilegg, det tar en god del tid det også, og antrekkene du bruker i pageants er også superviktig så jeg legger helder litt ekstra i det. 

Og ikke minst så forandrer konkurransen seg hele tiden. Du tror du har kontroll på antall antrekk, farger osv osv, og så BOM, ny beskjed, som betyr nye antrekk eller FLERE..og alt må endres igjen, heheh.
Men ja, hva skal man gjøre? Vel, man må såklart gjøre det beste ut av det. Og ja..dette er jo bare en liten del av planleggingen frem mot Miss Eco. 

Så ja, bloggen og TikTok har lidd litt mere en jeg hadde håpet på. Har jeg dårlig samvittighet? JA, jeg skal ikke lyve..det gjør litt vondt! Men nå som finalevideoen til Miss Norway er ferdig og meste parten av planene for Miss Eco er i boks så begynner dagene og åpne seg litt mere noe jeg er veldig glad for ♥ 

Jeg gleder meg iallfall SÅ mye til Miss Eco International!! 

Følg drømmene dine, alltid. Love A. ♥


Bli med meg på reisen gjennom Miss Norway 2026!

Ønsker du å være en del av mitt team og støtte meg gjennom reisen til Miss Norway 2026? 
Om du er interessert gjerne ta kontakt på:

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 
Instagram:abelone.smedsrud
Tiktok: miss.abelone
Snap: abelone.s
Facebook: Veien til Miss Norway

271 Hits

Jeg er finalist!

IMG_6572

 

Hei stjerner! ⭐️

Omg! Jeg er finalist! Det føles helt uvirkelig og jeg er så glad og takknemelig for alle som har hjulpet meg hit. Det har vert super gøy, travelt og mye hard innsats. Jeg vil gi en ekstra takk til frisør Nathalie Sletvold, fotografer Afra Aydin og Bendik Berås og familien min for støtte og bilder. ❤️

Jeg husker når jeg ble tatt med som deltaker som om det var i går. Jeg tenkte: ingen forventninger, men la meg blogge litt for gøy. Jeg var jo frivillig fra tidligere og det virket spennende med photoshoots. Jeg hadde ingen forventninger om å komme langt, bare lære og utvikle meg selv.

 

Se reaksjonen min på finaleuttaket HER

 

Fremover mot finalen vil jeg fortsette med frivillig arbeid og spre bevisthet rundt min hjertesak: Ensomhet. Jeg har et mål om å få sponsor, få en eller to avisartikkler til og kanskje være på radio!

Jeg ser frem mot bootcamps med de andre finalistene, lære av Lilly og Leonora og gleder meg masse til showet i august!

 

 

 

For samarbeid ta kontakt! ⭐️

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram:Dina.sandnes

Tiktok: Dina.sandnes

234 Hits

En avslappende dag

IMG_6532

Hei stjerner! ⭐️

Som dere vet er mandager for fellesverket.❤️ I dag var jeg i kreativ sone og ble kjent med flere nye mennesker. Det var en mann som var sykt flink til å tegne! Boken hans så ut som en bildebok, men han sa han hadde tegnet i bare 3 år. Veldig inspirerende. Han kom med gode tips. Det viktigeste var å ikke tvile på eller dømme seg selv, ikke være redd for å bli dømt av andre. Tegn det du liker på den måten du liker. Tegn med lange drag eller mange korte, bare ha det gøy.

(Min tegning)

Vi fikk kyllingburgere og fries til middag og jeg drakk ett par kopper kakao. Etter middagen tegnet jeg litt til og lagde litt tiktoks. Det var en ganske rolig dag med mange frivillige og få deltakere, trolig grunnet det strålende været ute. Jeg gleder meg masse til sommeren da vi kan starte å arrangere aktiviteter ute, vi snakket om å spille kubb, volleyball og gå turer.

Etter vi hadde stengt tok jeg følge med en annen frivillig hjem da vi nesten er naboer. Det var rosa himmel og man kunne kjenne at det er endelig er vår, deilig! Det var super hyggelig å bli bedre kjent med den andre frivillige og jeg håper vi kan treffes oftere utenom jobben.

Neste mandag blir det karaoke som aktivitet, jeg kan ikke synge så det blir spennende! ⭐️

 

 

 

For samarbeid ta kontakt! ⭐️

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram:Dina.sandnes

Tiktok: Dina.sandnes

 

219 Hits

Gjett hvem som ringte meg!

Foto: Bjørn Sagen

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg! 

I dag ble jeg oppringt av Ringerike blad, som har fått med seg at jeg har blitt finalist! Det var utrolig gøy å kunne snakke om opplevelsen av hvordan det føltes å se mitt egent navn, om hvordan Miss Norway og Miss Universe funker og generelt veien videre! 

Om dagen føler jeg på en helt enormt stor takknemlighet, og jeg gleder meg til å virkelig gi bånn gass fremover! Jeg har masse gøy planlagt som jeg skal få dele med dere, og jeg gleder meg skikkelig til å fortsette å utvikle meg selv til den beste versjonen jeg kan bli! 

Det er fortsatt en helt spesiell følelse å vite at jeg skal stå på scenen den 22.August, og helt klart en følelse jeg ikke kommer til å komme over med det første! Jeg tror faktisk jeg kommer til å bære med meg den takknemligheten og gleden igjennom hele løpet! 

Igjen en tusen takk til alle dere som engasjerer dere, heier og blir med på reisen! Jeg kan ikke vente med å se hvor den tar oss hend! 

Vi snakkes i neste innlegg!

Stooor klem

Isabelle⭐


Ønsker du å støtte og hjelpe meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

372 Hits

To nye avisoppslag – jeg er så takknemlig

IMG_9409


Jeg setter stor pris på om dere vil lese saken her:

Firdaposten.no

Firda.no

 

 

Jeg kjenner virkelig på en stor takknemlighet om dagen ♥

 

Den siste tiden har vært helt spesiell, og jeg er så heldig å kunne dele at jeg igjen har vært omtalt i to av mine lokalaviser. Det betyr utrolig mye for meg å få støtte og oppmerksomhet fra hjemstedet mitt – det gir meg ekstra motivasjon til å stå på videre.

 

Etter at jeg fikk vite at jeg hadde blitt finalist i Miss Norway, var det faktisk avisene selv som tok kontakt med meg for å lage sak. Det var både overraskende og veldig hyggelig! At de ønsker å dele historien min og følge reisen min videre, setter jeg utrolig stor pris på.

 

Å være finalist i Miss Norway føles fortsatt litt uvirkelig å si høyt. Det er en mulighet jeg er veldig takknemlig for, og en reise jeg allerede har lært mye av. Å få representere både meg selv og der jeg kommer fra på en slik plattform, er en stor ære.

 

Jeg er også veldig glad for at lokalavisene vil følge meg videre. Det å kunne dele denne opplevelsen med folk hjemme gjør det hele enda mer spesielt. Støtten jeg har fått så langt betyr mer enn jeg klarer å sette ord på.

 

Nå ser jeg frem til veien videre mot finalen, med mange spennende utfordringer, utvikling og opplevelser. Jeg skal gjøre mitt beste og ta med meg alt jeg lærer på veien.

 

Tusen takk til alle som heier på meg – det betyr mer enn dere tror!

XOXO Victoria 

 

Vil du følge meg på min reise mot Miss Norway 2026?

Tik tok: https://www.tiktok.com/@victorianitter0?lang=nb

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Facebook: https://www.facebook.com/victoria.nitter

Instagram: https://www.instagram.com/victorianitter0/

357 Hits

3 teorier å tenke på når du er overveldet - Sjalusi, kontroll og solen

IMG_3286

3 teorier som kan hjelpe deg når du føler deg liten

Jeg er en person som har masse intense følelser og noen ganger kan det være vanskelig å navigere. Det er ikke alltid man forstår seg selv eller andre. Derfor er det 3 teorier jeg prøver å tenke på i blant...

La dem teorien

Som en person som elsker kontroll og har OCD, har jeg lært at å prøve å kontrollere noe er egentlig fullstendig kontraintuitivt.  For i livet kan man ikke kontrollere alt. Spesielt ikke andre mennesker.

Mel Robins snakker om dette i boken sin The Let Them Theory. Teorien hander om at man må slutte å prøve å kontrollere andre mennesker og at man heller skal la dem vise deg hvem de er. Teorien går ut på at hvis noen trekker seg unna, la dem. Hvis noen ikke prioriterer deg, la dem. Hvis noen ikke velger deg, la dem.

For i det øyeblikket du begynner å kompensere, forklare deg selv i hjel eller justere hvem du er… så har du allerede mistet kontrollen du prøvde å ha.

Det handler ikke om å være en dørmatte, det handler om å la mennesker være hvem de er. Så bestemmer du hva som er bra nok for deg.

Tenk heller på hva som er i din kontroll. Energien din, ordene dine, svarene dine, grensene dine, din indre monolog og hvordan du tar vare på deg selv.

Fortiden, fremtiden, andre mennesker, meninger, er ikke noe man kan kontrollere uansett hvor hardt man prøver. Så den sanne kontrollen, er å gi slipp.

Sjalusi kompass teorien

Sjalusi blir ofte misforstått. Det betyr ikke at man ikke unner andre noe. Sjalusi er ikke en følelse man skal skamme seg over eller prøve å legge lokk på. Fordi sjalusi er faktisk en fantastisk følelse. Bare with me, for det høres rart ut. Sjalusi er en fantastisk følelse om man forstår den.

Sjalusi er faktisk kompasset ditt. Sjalusi er verdifulle, informative signaler som avslører dine dypeste, uoppfylte ønsker og kjerneverdier. Sjalusi er faktisk et kompass om hva du drømmer om og ønsker deg. Så hvis man legger bort sjalusi i skam, lytter man ikke til seg selv. Fordi man kan egentlig bruke følelsen som en måte å finne retningen. 

Sjalu på noen som er selvsikre og tar plass i et rom? Kanskje du ønsker å gi deg selv lov til å være like synlig. Sjalu på noen som får mye oppmerksomhet? Kanskje du ønsker å bli sett og anerkjent uten å måtte kjempe for det. Sjalu på folk som lykkes i karrieren sin? Kanskje du egentlig vil satse mer selv.

Solsikke teorien

Så en litt lystigere teori. Hvis du er nedfor, se opp på himmelen i 60 sekunder. Ikke tenk så mye. Ikke analyser hvorfor du er lei deg. Bare løft blikket. Fordi når du ser ned, går du innover i deg selv. Når du ser opp, bryter du det mønsteret.

Akkurat som solsikker vender seg mot lyset og solen, kan du flytte energien din ved å flytte blikket. 

Naturlig lys regulerer nervesystemet og kortisolnivået. Noen ganger er det så simpelt som at man trenger litt lys. 

Solsikker gjør en ting riktig. De vender seg alltid mot lyset. Kanskje det er det vi også må gjøre.

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

 

321 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på