fbpx

Å ta en dag om gangen

att.xaY1KPrxdf3gZRsbF9fSSAfiSEUI8qwWRRAxIZOy2y_20260426-092827_1

 

For litt siden telte æ blader på en prestekrage. Skal, skal ikke? Va det store spørsmålet..

Før blomsten ble ferdig telt, ble den litt ødelagt men akkurat nok til at med litt selv-kjærlighet vil det få prestekragen til å blomstre igjen.

 

Kanskje etter sommern engang står den oppreist og klar til at æ kan finne ut om det siste bladet e skal eller skal ikke.

Inntil den tid e alt uviss, en uviss fremtid e skummelt men «vær bare ved godt mot» pleide bestemor si til meg. Har tatovert «courage» til minne om akkurat det.

Æ må ha mot til å stå alene litt til.

En ting e nu sikkert og det e at 1+1 e ikke 3 men 11!! To tall som ser ingenting ant enn helt like ut.

En an ting e at 2-1 e faktisk 0 ..

Æ føler meg som en seigmann som bare strirre ut i lufta med et tomt blikk som om ingenting lengre betyr noe.

Hvis du spør meg om noe så e æ bare disponibel til å svare noe så enkelt som ja eller nei.

Æ har på timer for å bare huske spise og når æ førsr spiser smaker det ikke godt engang.

Æ sovner uten å huske at æ i det hele tatt la meg. E som om verden bare går videre og æ bare eksisterer som et lite ubetydelig støvkorn.

Heldigvis har æ en som vekker meg, drar meg i handa og viser meg kordan vei vi skal gå. En som aldri forventer mer enn at æ skal for alltid være mammaen hannes. En som elsker meg med hele seg, helt og ekte.

Dessverre kan livet være veldig vanskelig til tider og man føler kanskje heller aldri at det blir bra nok men da e det viktig å huske på alt det gode som venter.

Livet e herlig når sola skinner og varmen treffer men så blir det vått og kaldt når regnet treffer.. Det vil alltid være en motsetning å se for hadde alt vært likt, ville nok ingen skjønt verdien av de små og viktige tingan som gjør ting litt bedre. E vel kanskje derfor vi har nord og sør, øst og vest. 2 poler som møtes i en parallell strek. Kanskje derfor vi har sol og vi har måne.. det e mørkt og det e lyst. Alt e to motsetninger men som møtes på samme strek uansett ka.

Man kan ikke rømme fra det man står nærmest og ikke kan man bare gå videre heller.. selvom alle som vet, ville prøvd å overbevise meg om at det her e våres slutt og ikke starten på en ny begynnelse.

Avogtil e det vanskelig å bare se de aller viktigste tingan når alt e som mørkest..

Men det e da det e aller viktigst å huske på kem en sjøl e, man må for all del ikke miste seg sjøl når livet går på tverke..

Eneste æ har å forholde meg til e et håp, et håp om en ny begynnelse og en ny start.
Men inntil da e den aller beste medisin å ta kun en dag om gangen.

Slutte tenke, bare gjøre.

280 Hits

Catwalk Highlights You Can’t Miss

In collaboration with the Miss Norway Organization, Lilly Miss Norway 2024 and Leonora Miss Norway 2025 hosted an inspiring catwalk course 2026 ♥

PHOTO: LEONORA MISS NORWAY 2025

 

PHOTO: BJØRN DETHLOFF

 

PHOTO: BJØRN DETHLOFF

 

PHOTO: BJØRN DETHLOFF 

 

 

PHOTO: BJØRN DETHLOFF

 

PHOTO: BJØRN DETHLOFF

 

PHOTO: LEONORA MISS NORWAY 2025

 

PHOTO: BJØRN DETHLOFF

 

PHOTO: BJØRN DETHLOFF

 

PHOTO: LEONORA MISS NORWAY 2025

 

PHOTO: LEONORA MISS NORWAY 2025

 

PHOTO: BJØRN DETHLOFF

 

PHOTO: BJØRN DETHLOFF

 

 

PHOTO: DINA MISS NORWAY SEMIFINALIST

 

PHOTO: DINA -MISS NORWAY SEMIFINALIST

 

PHOTO: MADELEN- MISS NORWAY SEMIFINALIST

 

PHOTO: MADELEN -MISS NORWAY SEMIFINALIST

 

PHOTO: DINA -MISS NORWAY SEMIFINALIST

 

PHOTO: BJØRN DETHLOFF

 

PHOTO: BJØRN DETHLOFF


Jeg håper vi sees på mine sosiale medier

Facebook: Menita Sæthre
Instagram: 
menita_saethre
TikTok:
me9tas

 
386 Hits

Noen ganger gjør glede meg trist - Baksiden av hjertesaken min

IMG_779_20260425-160725_1 Fotograf: Thorleif Kihle

I livet mitt nå er det kun ting å være glad for. Jeg er omringet av de beste menneskene, lever mitt beste liv og har nesten alt jeg ønsker meg. Jeg begynner å nærme meg livet jeg har alltid ønsket meg.

Men i det siste har jeg begynt å gå imot den viktigste regelen jeg har satt for å satse på meg selv. Ikke stopp når du har momentum. Ikke la noe påvirke målet ditt. Uansett hvor sliten, stressa og lei du er, fortsett. Ikke bli distrahert.

Men noen ganger blir jeg overkommet med tristhet. En overveldende følelse av tiltaksløshet og maktesløshet. Jeg blir usikker på om noe som helst spiller noe rolle. Jeg føler meg usynlig, liten og uviktig. Fordi jeg mister retningen. Hvorfor gjorde jeg dette igjen? Spør jeg meg selv ofte. Det som ga fullstendig mening forrige uke, er nå fjernt.

Og nei, det kjennes ikke ut som depresjon. Tror jeg. Helt til det blir det.

Jeg trodde lenge dette var min normal. At hele livet mitt skulle være i svart hvitt, mens alle andre kunne leve i farger. Som en eller annen straff fra universet. Noe jeg hadde gjort galt. At livet var noe alle andre mennesker forstår. At jeg kan tenke meg i hjel og likevel ikke forstå.

Jeg kjenner ofte på dårlig samvittighet, fordi jeg ikke er så glad som jeg burde. Jeg kjenner meg utakknemlig og i veien. Fordi jeg ikke bare kan være glad og ukomplisert.

Men jeg blir også sint, fordi jeg har mistet så mye av livet mitt til denne følelsen.

Det er ikke logisk at glade følelser skal gjøre meg trist, men noen ganger gjør de det.

Kanskje jeg innerst inne tror jeg ikke fortjener gode ting. Derfor løper jeg, gjemmer meg og later som det ikke skjedde.

Dette er kanskje ikke egnet en Misse kandidat å fortelle, men jeg kan ikke snakke om hjertesaken min uten å dele baksiden og. Fordi når jeg er glad, glemmer jeg at jeg i det hele tatt har vært trist.

Jeg har tenkt mye på om jeg er bra nok til å kunne få en krone. Når jeg er meg. Er jeg glad, kreativ, lidenskapelig og følger hjertet. Når jeg går opp. Er jeg ukritisk, brå, høylytt og virkelighetsfjern. Så har vi tristheten. Hvor ingenting spiller noe rolle. Hvorfor skulle jeg vært en god rollemodell når jeg ikke engang ser noe poeng? Men jeg er ekte. Skal en rollemodell være perfekt hele tiden?

Og det er her jeg prøver virkelig å ankre meg selv. Jeg vet at jeg har gode verdier og moraler. Jeg vet jeg setter andre foran meg selv. Jeg vet jeg har selvrespekt. Jeg vet jeg er sterk og ikke gir opp på ting som er viktig for meg. Dette er meg.

Heldigvis varer ikke tristheten så lenge lenger. Jeg kjenner meg selv bedre. Jeg vet hva jeg må gjøre. Det her min beste egenskap, å ikke gi opp, kommer til nytte.

Jeg har blitt flinkere på å ta pauser når jeg trenger. Men det aller viktigste er å ikke ta en for lang pause. Man må komme seg ut, ikke være redd for å føle, ikke løpe fra de bra tingene.

Rådet som jeg alltid gir alle andre. Vær snill mot deg selv. Prøver jeg å applikere til meg selv og.

Så vit du er ikke alene. Jeg fremstår sterk, men i blant glemmer jeg det og.

Jeg prøver alltid å ha et positivt budskap i det jeg formidler. Men i det siste har jeg ikke hatt et.

Men jeg ser fremover. Bak tåken, er det jo egentlig sol. Jeg gleder meg til første beauty camp og treffe alle de flotte jentene igjen. Jeg gleder meg til å tilbringe tid med familie og venner. Jeg gleder meg til å reise, oppleve og se nye ting. Gjøre alle tingene jeg i min litt kroniske tristhet har gått glipp av. For livet mitt har vært i levende lysende farger en stund nå, uten noe som helst tegn til tåke, storm eller regn. 

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

250 Hits

Blodgiver ❤️

IMG_662_20260425-123200_1

 

Hei stjerner! ⭐️

Jeg har nettopp vert på sykehuset og donert blod. Jeg ble blodgiver for snart 2 år siden etter jeg så en influenser snakke om det på some. Det føles veldig fint å kunne bidra. Det føles lite, men betyr utrolig mye for dem som trenger det. Jeg møtte opp på sykehuset kl 10 da jeg hadde fått tildelt time. Jeg viste legitimasjon og fikk en ipad med et skjema å fylle ut. I skjemaet spørr de om du har reist til utlandet, om partner, sykdommer og annet som kan ha påvirket blodet. Etter skjemaet var sendt inn ble jeg kalt inn til samtale med lege hvor vi raskt gikk over noen av punktene. Jeg fikk en boks med jerntilskudd da jeg har slitt mye med underskudd tidligere. Da alt var i orden tok jeg med meg en iste fra drikkeskapet og fikk komme inn i et større rom med mange stoler.

Først tappet de noen rør som brukes til tester, da får du senere vite om du har noen mangler og evt få tilskudd fra sykehuset. Så tappet de en pose med 450ml. Når jeg var ferdig fikk jeg velge en premie fra premiehyllen. Det ble en ny mummikopp!

I dag er det kun 2% av befolkningen i norge som donerer, samtidig som 50% vil ha behov for blod eller produkter laget av blod i løpet av livet. Blodet trenger man i mange tilfeller, her er noen av dem:

Behandling av kreft, etter tap av blod grunnet ulykke eller operasjon, fødende og nyfødte, behandling av brannskader.

Anbefaler å sjekke ut blodbanken sin side for mer info og kanskje du kan bli donor?

Sjekk ut denne siden!



 

For samarbeid ta kontakt! ⭐️

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram:Dina.sandnes

Tiktok: Dina.sandnes

 

204 Hits

En meningsfull uke før eksamenskaoset setter inn

Sykehjem

Hei alle sammen! ♥

 

Det har skjedd mye siden sist og jeg kjenner virkelig at dagene går fortere nå som vi nærmer oss en travel periode. På tirsdag hadde jeg en helt spesiell opplevelse – jeg spilte på et sykehjem og det var utrolig koselig. Det er noe helt eget ved å kunne bidra med musikk og skape gode øyeblikk for andre. Smilene, tilbakemeldingene og den varme stemningen gjorde virkelig inntrykk på meg. Slike stunder minner meg på hvor viktig det er å bruke tid på å glede andre selv i en hektisk hverdag.

 

Samtidig begynner eksamensperioden å nærme seg med stormskritt og jeg skal ærlig innrømme at nervene begynner å melde seg. Det er alltid en blanding av spenning og litt stress i denne tiden men jeg prøver å holde fokus og gjøre mitt beste. Struktur, gode rutiner og litt egentid blir ekstra viktig fremover.

 

Nå gjelder det å finne balansen mellom forberedelser, små pauser og å ta vare på seg selv. Jeg gleder meg også til å dele mer med dere fremover både fra hverdagen og reisen min videre.

 

Vi snakkes snart! ♥

 

Følg meg gjerne på sosiale medier: 

Instagram madelight.no

TikTok madelight.no

309 Hits

Å være finalist!

Hei mine fine ♥

For noen dager siden fikk jeg sjokkbeskjeden - Jeg er videre i finalen! Det føles helt sykt, og jeg er kjempeklar for å gi alt for veien videre. 

Blant 240 påmeldte fra hele landet ble 27 kandidater valgt ut som semifinalister.

Nå står vi igjen 19 finalister som skal kjempe om tittelen. Å være en del av denne gruppen er en ære - men det er også et ansvar, og en mulighet jeg virkelig har tenkt å gripe.

En av oss kommer fra Ålesund og to fra Giske. Det gjør det hele ekstra spesielt at vi alle tre kan få representere hjemstedet vårt på en så stor scene i sommer.

Det første vi skal frem mot sommeren er å delta på to intensive bootcamper, hvor vi får videreutvikle ferdighetene våre – både på scenen og utenfor. Deretter venter mye egentrening før den store finalen ved Gateway Studios i Fornebu 22. august! Så håper jeg virkelig at jeg ser dere der i august, alle kan være å stemme!

Vi fra Ålesund ble kontaktet av Sunnmørsposten, du kan lese saken her! . Der var jeg ganske ærlig om hvor mye som skulle til for at jeg står her som finalist. Jeg ga utrykk for at det er mer arbeid enn jeg først trodde, og at i Miss Norway så er vi jo i stor grad ansvarlige for vår egen suksess. Her handler det mye om innsats og vilje til å stå på – litt og litt hver eneste dag. Nettopp det gjør reisen så spennende! Det å ha kommet så langt kan man da takke seg selv for :). I Miss Norway er din støste støtte deg selv

Utdrag fra Sunnmørsposten smp.no   Tre Lokale Finalistar    Foto : Linda Bakken

 

Man kan se seg selv vokse gjennom disse månedene - forskjellen fra start til nå er allerede enorm. Det som motiverer meg til å prestere godt i finalen er at jeg kan se tilbake hvor mye jeg har vokst og forbedret meg på scenen i forhold til i fjor på samme tid. hadde jeg skulle stått på scenen der og da hadde det blitt kaos. Det er akkurat derfor jeg er så takknemlig for all hjelpen vi har fått og muligheten til å bli bedre! Jeg får kjenne på at hardt arbeid lønner seg, og da vil man jo selvfølgelig vise det fram på den store scenen i august når man har øvd og øvd ;)

For meg startet dette som en måte å utfordre meg selv på, og det er akkurat det jeg gjør. Til vanlig ville jeg ikke gått i høyere heler enn kanskje 5-8 cm, men som finalist står jeg nå i 14cm høye sko i timevis!

Gjennom disse månedene får vi muligheten til å prøve ting man aldri har gjort før, møte nye mennesker, utvikle oss og vokse – både som en bedre versjon av seg selv og som en bedre rollemodell - det er en stor del av målet, bli noen som yngre deg selv hadde sett opp til. 

Hadde 7 år gamle meg fått vite at jeg nå har blitt finalist i Miss Norway hadde hun vært mega-stolt. Hun var veldig glad i å stå på scenen selv gjennom dans og musikk på den alderen, spesielt første året på barneskolen. Hun ville alltid opptre foran andre og likte veldig den kriblingen i magen før hun skulle prestere. Den følelsen kan jeg fortsatt kjenne igjen - det er det med å forberede seg masse på noe du brenner for og at du nesten ikke klarer å vente med å vise publikum det du har øvd på, men samtidig kommer nervene for å gjøre feil frem når du skal framføre. 

Den følelsen er vanskelig å beskrive for de som ikke har kjent den på kroppen – det lille adrenalinkicket som både skremmer og motiverer på samme tid.

På samme måte som dans eller musikk handler ikke bare finalen om å stå på en scenen i August, men om reisen dit som en helhet - timene med forberedelser, dedikasjonen, og ønsket om å bli bedre.

Det er kanskje nettopp derfor jeg trives så godt i denne konkurransen.

Som finalist i Miss Norway får jeg endelig kjenne på denne spenningen igjen– forventningene, nervene og gleden ved å gjennomføre noe stort foran alle. Og den følelsen skremmer meg aldri, for hver gang jeg kjenner den kriblingen, vet jeg at jeg er på riktig vei.

Finalen vil stille høye krav til oss alle. Vi skal mestre catwalken, posere i ulike antrekk og fremstå med selvtillit og tilstedeværelse. Miss Norway handler om langt mer enn det ytre. Det handler om hvem vi er, hva vi står for, og hvordan vi bruker stemmen vår.

For meg er det nettopp det som er gevinsten ved å være finalist, mulighetene, erfaringene. Jeg vet de vil være verdifulle, uansett hva jeg velger å gjøre videre.

Jeg tror på hardt arbeid. Jeg tror på at innsatsen man legger ned, bestemmer hvor langt man kommer. Og jeg er klar for å gi alt jeg har.

Så håper jeg du er like gira som meg for tidenes Miss Norway finale den 22. August i Fornebu!

Stooor klem, Lisa ♥

 


Kan vi hjelpe hverandre gjennom Miss Norway? Du finner meg på:

 

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

SoMe:

Instagram

TikTok

Facebook

 

Miss Norway Facebook side: Veien til Miss Norway 2026 - Lisa Henriksen

https://www.facebook.com/share/1QWigrHWp1/?mibextid=wwXIfr

212 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på