fbpx

Fellesmøte for semifinalistene

Velkommen tilbake til min verden ♥ 


Abelone Smedsrud, Miss Norway 2026 delegate. Foto. Eddy Diakanua


I dag hadde vi deltakere eller faktisk semifinalister et felles møte sammen med Miss Norway organisasjonen. Dette var et slags oppfølgings og “utklinkingsmøte” hvor vi gikk gjennom spørsmål, eventuelle uklarheter og snakket litt om tiden fremover i konkurransen.

Det var et veldig fint og effektivt møte, og det er alltid inspirerende å få oppdateringer, veiledning direkte fra organisasjonen. I en så lang konkurranse som Miss Norway så er det utrolig viktig å holde god kontakt med organisasjonen underveis. Det gir oss deltakerne eller igjen semifinalister en bedre oversikt, svar på det vi lurer på, og ikke minst kan det hjelpe mange med å holde motivasjonen oppe!

Jeg må også si at jeg virkelig liker disse digitale møtene hvor vi får se hverandre og prate litt sammen. Det er alltid hyggelig å møte de andre semifinalistene ♥

Men selv om nettmøtene er veldig koselige, tror jeg nesten ikke det kan måle seg med hvor gøy det blir når vi snart skal møtes i virkeligheten. Allerede på lørdag skal vi nemlig samles til catwalk kurs, og jeg gleder meg utrolig mye til å møte alle jentene ansikt til ansikt!!!

Sammen blir vi sterkere, Love A. ♥


Bli med meg på reisen gjennom Miss Norway 2026!

Ønsker du å være en del av mitt team og støtte meg gjennom reisen til Miss Norway 2026? 
Om du er interessert gjerne ta kontakt på:

Web page:abelonesmedsrud.com
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 
Instagram:abelone.smedsrud
Tiktok: miss.abelone
Snap: abelone.s
Facebook: Veien til Miss Norway

 

 

192 Hits

Beklager for lite oppdateringer!

IMG_2445_VSCO

Hei alle sammen!

 

Jeg vil bare starte med å si beklager for at jeg har vært litt borte i det siste. Det har ikke vært meningen å være så stille her, men de siste ukene har vært ganske hektiske.

 

Akkurat nå er det veldig mye som skjer med skolen. Jeg har flere arbeidskrav som må leveres, og eksamen nærmer seg også. Derfor går mye av tiden min til skolearbeid, lesing og forberedelser. Selv om det kan være litt stressende, prøver jeg å gjøre mitt beste og holde fokus.

Noen ganger må man bare prioritere det som er viktig der og da, og akkurat nå er det skolen som kommer først. Men jeg savner også å oppdatere dere og dele ting her.

Jeg gleder meg til å bli enda mer aktiv igjen når ting roer seg litt. Tusen takk til dere som fortsatt følger med og støtter meg, det betyr mer enn dere tror.

 

klem Elin 

Kontakt meg:

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Insta: elin.teigen

TikTok: elin.teigen

163 Hits

Frivillighet – å gi uten å miste seg selv

Frivillighet – å gi uten å miste seg selv Foto: privat

Frivillighet for meg.

Det er viktig for meg at jeg virkelig engasjerer meg i det frivillige arbeidet jeg gjør, og at jeg trives godt med det. Det er først når jeg koser meg på ekte, at jeg vet at det utgjør en forskjell. Glede smitter. 

Jeg tror frivillighet lærer oss deltakere mye. Blant annet at det er viktigere hva vi gjør, enn hvor "perfekt" det er. Det var mange ganger min første vakt på Skattkammeret der jeg gjorde litt feil, men tålmodige kunder og kollegaer hjelper til, og gjør at det ikke har så mye å si at det ikke er perfekt, bare man får det rett til slutt

Så det trenger ikke være perfekt, men det må komme fra rett sted. Et ønske om å hjelpe, bidra, eller kose seg! Å være frivillig skal være frivillig. Det er så viktig å gi uten å miste noe i prosessen. Du skal glede deg, og kose deg når du er frivillig. Så hvis du gruer deg, og føler deg utslitt når du er ferdig, uten en positiv "sense of accomplishment" så er det frivillighet på tvang.

Når giverglede er utgangspunktet for frivillighet, blir det mye bedre for den som gir, og for de man gir til. 

Du kan se noe av det frivillige arbeidet jeg har gjort på video her og her, og lese om det her<3

xoxo, 

Sol Angelica

314 Hits

Hva gjør man når motivasjonen bare… forsvinner?

IMG_1929

Romantisere de små tingene i livet

Denne vinteren har det føltes ut som solen ikke har vært ute en eneste gang. Så forrige uke var helt fantastisk! Benyttet muligheten til å gå et par turer, da solen viste seg igjen. (Er obsessed med gåmeditasjoner) Men denne uken har det vært grått igjen...

Har slitt med å holde motivasjonen oppe i mørketiden som har vært nå, kanskje mer enn vanlig. Det har vært tungt å trene og det meste har vært tungt å komme i gang med. Jeg har holdt meg produktiv, men likevel så har det kanskje bare vært litt sånn, meh?

Nå som jeg er eutym, har jeg lagt merke til mange ting som jeg ellers aldri har lagt merke til når jeg vært litt oppe og nede. Min største overraskelse er at livet er mye flatere enn jeg trodde. Og det har faktisk vært litt kjedelig. Tror det er en felle mange kan komme i, når livet er fredfylt. 

Men fred er bra! Det er alt jeg noensinne har ønsket meg.

Så hvorfor har jeg egentlig kjedet meg? De siste ukene har det bare vært masse gode nyheter. Er så mye spennende som skjer fremover. Men har innsett at mellom toppene, når ting manifisterer seg, så er det fullstendig stille. Og jeg ønsker å bli bedre på å tåle stillhet. Der har jeg fortsatt en vei å gå.

Så jeg ønsker å romantisere de små tingene i livet fremover. Være litt mer whimsical. 

Whimsical ting jeg har tenkt å gjøre for å romantisere livet:

♥ Teste om hår vitaminer faktisk fungerer og dokumentere det. (Her kommer det en TikTok serie, så følg med) Håret mitt er en helt egen historie! Som jeg vil fortelle mer om senere. Men ønsker å få drømme håret mitt til den potensielle Miss Norway finalen. Er så lett å ta extensions... men elsker mitt eget hår når det er langt. Så vil teste forskjellige ting for håret fremover!

♥ Fullstendig ny sminkerutine. Jeg har gjort masse research, undersøkt fargepalettet mitt og produkter. Fordi har ikke vært fornøyd med sminken min i det siste, for man dessverre ikke være hos en make-up artist hver dag... Så her må dere nesten vente å se. En liten teaser jeg kan gi er, tenk baby rosa, sølv toner og rent!

♥ Bli flinkere på å ta bilder og videoer. Her er jeg elendig... Broren min gir meg tyn hele tiden. Men her vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forbedre meg, så gi meg gjerne tips! Tar med meg digital kameraet mitt overalt nå. (Meg og digital kameraet mitt mot verden) Det er noe veldig romantiserende med å ta bilder av kjedelig ting og gjøre de estetiske? 

♥ Bli mer tilkoblet mitt indre. Jeg er utrolig flink til å beskytte meg selv og noen ganger er det helt nødvendig. Men jeg ønsker å komme tilbake til min mykhet for det er noe frigjørende med å være forankret i intuisjon, empati og omsorg. Livet kan ikke bare være resultater eller seire. Takknemlighet og universiell kjærlighet er tross alt den høyeste frekvensen.

Så fremover vil jeg nyte stillheten, legge ned rustningen og finne gleden i de små tingene. ♥

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

 

342 Hits

Snart Catwalk-kurs

IMG_8644

 

 

 

 

 

 

♥Hei alle fine  ♥

Til kommende lørdag skal jeg på mitt aller første catwalk-kurs i forbindelse med konkurransen Miss Norway. Dette er noe jeg har sett fram til, og jeg gleder meg masse til og lære mer om catwalk, Holdning, balanse og hvordan jeg kan presentere meg best mulig på scenen.

Den siste tiden har jeg øvd meg mye hjemme for å forbered meg. Jeg har gått en del i høye hæler for å bli mer komfortabel og trygg, og det har vært både utfordrende og gøy. Etter hver har jeg blitt mer vant til det, og jeg kjenner at selvtilliten har blitt litt bedre for hver gang jeg øver.

Jeg gleder meg og veldig mye til å få møte de andre semifinalistene. Det blir spennende å bli kjent med dem, og høre om deres reise og oppleve denne dagen sammen. Jeg tror det kommer til å bli både inspirerende og lærerikt.

Dette blir et viktig steg videre på reisen min i Miss Norway, og jeg gleder meg masse til opplevelsen.

XOXO Victoria.

 

ønsker du et samarbeid? gjerne ta kontakt!♥

Tik Tok: https://www.tiktok.com/@victorianitter0?lang=nb

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: https://www.instagram.com/victorianitter0/

Facebook: https://www.facebook.com/victoria.nitter

387 Hits

Semifinale uttak til Miss Norway 2026!

IMG_0034

Hei alle fine! 

I dag har dagen kommet, semifinalen! I dette blogginnlegget kommer du til å bli litt bedre kjent med meg, og hvem jeg er. Jeg håper du koser deg <3

 

Ønsker du å høre om min deltagelse i Miss Norway på SoMe, klikk her: https://vm.tiktok.com/ZNRaQKEkL/

 

Kort om meg

Jeg er 18 år gammel og har bursdag 16. mai. Jeg er norsk, med en kvart svensk i meg, noe som gir meg en liten ekstra tilknytning til Sverige.

Jeg kommer fra en liten øy på Nordstrand som heter Ormøya, som ligger like utenfor Oslo sentrum. Det er et lite og trygt øysamfunn hvor alle kjenner alle, og hvor naturen alltid er rett utenfor døren. 


Skole, Studie og jobb

Jeg har gått på skole flere forskjellige steder, noe som har gjort meg tilpasningsdyktig og selvstendig.

Da jeg var 7 år gammel begynte jeg på Nedre Bekkelaget barneskole, en liten og sjarmerende gul barneskole bare 15 minutters gange hjemmefra. Ikke lenge gikk jeg der fast, fordi raskt etter starten på barneskolen tok livet en litt annerledes retning da jeg flyttet til Florida i USA og gikk et halvt år i 7 år på en streng og uvant skole der. Det var en stor overgang, både språklig og kulturelt, men det lærte meg mye om ansvar, selvstendighet og det å tørre å stå i nye situasjoner. 

Da jeg kom tilbake til Norge, fortsatte jeg på barneskolen, frem til jeg begynte på Brannfjell ungdomsskole på Ekeberg. I dag går jeg mitt siste år på Akademiet Bislett videregående. Jeg går på Norges første Agora-linje, som er en prosjektbasert linje med fokus på selvstendig arbeid fremfor tradisjonell undervisning. Denne linjen har lært meg struktur, disiplin og det å ta ansvar for egen læring.

Til høsten har jeg søkt på grunnskolelærer 1–7 ved OsloMet. Jeg håper virkelig å komme inn, fordi jeg brenner for å jobbe med barn og ønsker å være en trygg og positiv rollemodell i deres liv.

Ved siden av skolen jobber jeg som klesmodell for klesbutikken Deguy på Karl Johan. Der får jeg delta på fotoshoots og lærer mye om posering, uttrykk og stil. Denne jobben har gitt meg både erfaring, selvtillit og nye relasjoner.

I tillegg er jeg fast barnevakt, noe som er utrolig givende. Jeg elsker å ta vare på mennesker, og det å kunne bidra til trygghet og glede i andres hverdag betyr mye for meg.


Hjemmet mitt, Ormøya

Ormøya er en liten øy omgitt av natur, sjø og en helt spesiell fellesskapsfølelse. Når man bor i et øysamfunn, blir man naturlig sammensveiset. Det er kort vei til venner, og man vokser opp i et miljø preget av trygghet og nærhet.

Hvis jeg ville være med en venninne, var det ofte bare noen få skritt utenfor døren før jeg var fremme. Det var en oppvekst med mye frihet, lek og natur.

Når jeg ikke var hjemme på Ormøya, var jeg på hytta vår i Sverige – også den på en øy, omgitt av hav. Mange nordmenn sier at de er født med ski på beina, men jeg pleier å si at jeg ble født med vannski på beina, da jeg nesten alltid var ved havet. Der tilbrakte jeg ferier og helger, spesielt sommerdager fylt med sol, bading og natur.

Det jeg virkelig vil fremheve med stedet jeg vokste opp er tryggheten. Det å få vokse opp i et miljø hvor man kan løpe fritt rundt som barn, uten bekymringer, har betydd enormt mye for meg. Jeg er utrolig takknemlig for den varme og stabile oppveksten jeg har hatt.


Min Hjertesak

Jeg brenner for dyr. Dyr er min hjertesak.

Jeg har alltid vært omgitt av dyr, og hele familien min er store dyreelskere. Gjennom oppveksten min har vi alltid hatt dyr. Akkurat nå har vi en søt, matgal, stor, gammel hund som heter Ludvig og er 13 år gammel. Han spiser hva enn han kommer over (Helt seriøst). Vi har også girl-bossen av huset, en primadonna, en diva, som heter Sissi. Sissi er katten vår som er også 13 år gammel. For meg representerer dyr lojalitet, kjærlighet og trygghet. Som dyreeier ser man ofte de positive sidene – kosen, nærheten og den ubetingede kjærligheten.

Men realiteten er at ikke alle dyr lever et trygt og godt liv som mange kanskje innbiller seg. Hver dag blir dyr testet på for kosmetikk, mishandlet, utnyttet og utryddet. De blir slengt på gaten av eiere, de blir sultet, og hundrevis dør av klimaendringer og jakt hver eneste dag. Dette er noe jeg mener det er altfor lite fokus på, og gjennom Miss Norway, så kan jeg bruke plattformen min for å gi stemme, til de som ikke har en. Verdenen vår er ikke en verden uten dyr, vi må ta vare på de. 


Fokuset mitt fremover

Frem mot finaleuttaket 14. april har jeg et tydelig fokus. Først og fremst ønsker jeg å løfte hjertesaken min enda mer. Nå har jeg en plattform og en mulighet til å nå ut til flere, og den muligheten vil jeg bruke på en ansvarlig og målrettet måte.

Jeg ønsker å engasjere meg mer i frivillig arbeid, og et konkret mål er å få sponsor – spesielt innen cruelty-free produkter – slik at jeg kan promotere gode og dyrevennlige alternativer.

Samtidig er det viktig for meg å ta vare på meg selv. Å delta i Miss Norway krever mye egenarbeid, disiplin og mental styrke. Derfor vil jeg ha fokus på self care – spise næringsrik mat, bevege kroppen min, prioritere søvn og ta én ting om gangen.

Jeg ønsker også å utvikle meg videre på sosiale medier – bli tryggere i kommunikasjonen min, lære mer om markedsføring og bygge en plattform som er ekte, positiv og inspirerende.

Jeg går inn i denne perioden med fokus, motivasjon og tro på meg selv. Jeg vet hva jeg står for, og jeg er klar for å jobbe hardt frem mot finaleuttaket.

 

Min bildeportefølje!

Cocktail kjole:  

Foto og sminke: Margrethe Olsen

 

 

Foto: Anngunn Flatebø Dårflot

Sminke: Tilde Cathrine

 

Fritidsantrekk: 

Foto og sminke: Margrethe Olsen

 

 

 

Portrett

 

 

Foto: Anngunn Flatebø Dårflot

Sminke: Tilde Cathrine

 

Tusen takk for at du tok tiden til å bli kjent med meg! Jeg setter så stor pris på min deltagelse i Miss Norway, og er så spent på hva fremtiden bringer. 

 

Det var alt for nå! Masse kjærlighet fra Ada<3

 

Om du ønsker å følge meg videre på denne reisen, ta en titt på mine sosiale medier:  

Tiktok og instagram: adasophie_

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

 

 

 

522 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på