fbpx

Snart Catwalk kurs

Velkommen tilbake til min verden ♥ 


Abelone Smedsrud, Miss Norway 2026 delegate


Snart er det tid for catwalk kurs for første gang i Miss Norway 2026!!, og jeg gleder meg SÅ mye! Og det beste av alt, det skjer NÅ på lørdag!
Dette blir også første møte der vi semifinalister får møte hverandre fysisk, alle de andre gangene har vi bare hatt kontakt over nett. Så det blir også veldig gøy. 

Catwalk i Miss Norway eller da misse verden er så mye mer enn vanlig typisk modell catwalk, det er gøy, energisk og fullt av personlighet. Her kan man virkelig uttrykke seg selv på mange ulike måter, leke med stilen sin og bare ha det skikkelig gøy mens man går, fordi her handler det om å "selge seg selv", haha det høres litt rar ut men i modell verden selger man klærne man går i, i misse verden skal vi "selge oss selv". Vi skal vise personlighet, selvtillit og teknikk.

Lilly Miss Norway 2024 og Leonora Miss Norway 2025 skal lede kurset denne gangen, og jeg gleder meg til alle øvelsene de har for oss. 
Jeg kan nesten ikke vente til lørdagen, så følg med videre!! 

Det er ikke målet som definerer deg, men reisen du tar for å komme dit, Love A. ♥


Bli med meg på reisen gjennom Miss Norway 2026!

Ønsker du å være en del av mitt team og støtte meg gjennom reisen til Miss Norway 2026? 
Om du er interessert gjerne ta kontakt på:

Web page:abelonesmedsrud.com
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 
Instagram:abelone.smedsrud
Tiktok: miss.abelone
Snap: abelone.s
Facebook: Veien til Miss Norway

 

205 Hits

5 ting folk misforstår om en skjønnhetskonkurranse

Fotograf: Anita Berg 

Hei alle fine❤️ 

 

Når folk hører ordet skjønnhetskonkurranse, har mange allerde gjort seg opp en mening. Jeg har også hatt mine egne fordommer tidligere. Etter å ha blitt deltaker i Miss Norway har jeg derimot oppdaget at mye av det folk tror, faktisk ikke stemmer. Her er fem ting jeg mener mange misforstår om en skjønnhetskonkurranse. 

 

1. Det handler bare om utsende 

Dette er kanskje den vanligste misforståelsen. Ja, utseende er en del av konkurransen, men det er langt fra alt. Personlighet, kommunikasjonsevner, engasjement og arbeid du gjør utenfor scene er minst like viktig. Man jobber med prosjekter, samarbeid, presentasjoner og mye personlig utvikling. 

 

2. Deltakerne gjør ikke noe arbeid 

Mange tror at man bare møter opp på en scene i en kjole. I virkeligheten ligger det utrolig mye arbeid bak. Vi skriver blogginnlegg, jobber med hjertesaker, trener, planlegger prosjekter, samarbeider med sponsorer og lærer hele tiden noe nytt. 

 

3. Alle deltakerne konkurrerer mot hverandre hele tiden

Selv om det er en konkurranse, opplever mange også et sterkt felleskap. Man møter mennesker med samme mål og ambisjoner, og mange støtter og heier på hverandre gjennom hele reisen. 

 

4. Man må være "perfekt" 

Ingen er perfekte, og det er heller ikke poenget. En viktig del av reisen er å være seg slev, vise hvem man er og vokse som person. Autentisitet betyr mer enn perfeksjon. 

 

5. Det er bare glam og glitter 

Det finnes absolutt glamorøse øyeblikk, men bak kulissene handler det like mye om hardt arbeid, disiplin, planlegging og personlig utvikling. Det er en reise hvor man utfordre seg selv og lærer mye underveis. 

 

For meg handler denne reisen om mer enn en konkurranse. Det handler om å utvikle seg, bruke stemmes sin og tørre å gå etter drømmer, selv når det føles litt skummelt 

 

Hva tenker du når du hører ordet skjønnhetskonkurranse?

 

⇓Gjerne følg meg på sosiale medier⇓

Instagram: https://www.instagram.com/sophie_iverine_?igsh=MWgwanYybTZ3OXNzNA%3D%3D&utm_source=qr

TikTok: https://www.tiktok.com/@sophisoffen?_r=1&_t=ZN-93V92xPRg8c

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Snap: sophieiverine 

 

Ta vare på dere selv❤️

Så snakkes vi❤️

255 Hits

Aldri hatt så mange venner❤️‍

Foto: privat 

 

Hei alle fine❤️

I dag skal jeg snakke om noe som er et litt sårt tema, men føler det er viktig for meg å dele dette med dere, fordi jeg vet at det er mange som kan kjenne seg igjen..

Det er litt rart å tenke på. Hvis noen hadde spurt meg for noen år siden om jeg kom til å ha så mange gode mennesker rundt meg, tror jeg faktisk ikke jeg hadde trodd på det. 

Jeg har alltid vært en person som setter pris på nære relasjoner. Ikke nødvendigvis mange mennesker rundt meg hele tiden, men ekte vennskap. De som ser deg, forstår deg og støtter deg når de følger drømmene dine.

Kanskje handler det også litt om hvem jeg er som person. Hjertesaken (❤️‍Min hjertesak - Hun stille jenta ingen helt forstod ❤️‍) min handler jo om det å være introvert i en verden som ofte hyller det å være høylytt, sosial hele tiden og alltid "på". Som introvert har jeg ofte hatt behov for ro, tid til å lade opp. 

I mange år trodde jeg kanskje at det betydde at jeg kom til å ha færre mennekser rundt meg. At det å være stille eller ettertenksom gjorde det vanskeligere å knytte nye vennskap.. 

Men det siste året har vist meg noe helt annet. 

Gjennom nye opplevelser, utfordringer og ved å tørre å gå litt utenfor komfortsonen min, har jeg møtt noen fantastiske mennesker. Mennesker som inspirere meg, får meg til å le, og som minner meg på at det er plass til alle type personligheter. 

Det fine er at vennskap ikke handler om hvor mange mennesker du kjenner, men om hvordan dere får hverandre til å føle dere. Som introvert setter jeg kanskje ekstra stor pris på de relasjonene som føles ekte og trygge. De vennskapene hvor man kan være helt seg selv, også på de stille dagene. 

Noen vennskap har kommet stille og naturlig. Andre har oppstått i øyeblikk hvor vi kanskje alle trengte noen som forstod litt ekstra godt. 

Jeg føler meg utrolig takknemlig. Ikke fordi jeg plutselig har "mange venner", men fordi jeg har mennesker i livet mitt som bryr seg, og som jeg bryr meg like mye om tilbake 

Kanskje er det også en påminnelse om at det å være introvert ikke er en svakhet. Det er bare en annen måte å være i verden på. En måte hvor vennskap ofte går litt dypere, litt roligere, men også veldig ekte❤️

 

⇓Følg med gjerne på sosiale medier⇓

Instagram: https://www.instagram.com/sophie_iverine_?igsh=MWgwanYybTZ3OXNzNA%3D%3D&utm_source=qr

TikTok: https://www.tiktok.com/@sophisoffen?_r=1&_t=ZN-93V92xPRg8c

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Snap: sophieiverine 

 

Ta vare på dere selv

Så snakkes vi❤️

 

 

239 Hits

Crazy photoshoot sa du?

Foto: Bjørn Sagen

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg! 

I dag skal jeg ta dere med en kjapp tur på photoshoot! Dette var nemlig en litt spesiell opplevelse, og jeg skal selvfølgelig fortelle hvorfor! 

Outfiten alene gjorde hele opplevelsen helt unik. Den var kreativ, kunstnerisk og full av personlighet – akkurat slik jeg elsker det. Det er noe helt spesielt med å få lov til å eksperimentere med ulike uttrykk og karakterer, og ingenting setter stemningen bedre enn et antrekk som virkelig tør å si noe!

Denne gangen bestod looken av boots, et skjørt dekket av avisartikler, røde strømpebukser og en topp som hang asymmetrisk nedover siden. For å få slike outfits til å virkelig skinne, må man tørre å leke – og det gjorde vi! Det ble masse hender i håret, store bevegelser, dynamikk og gange. Hele kroppen fikk være med, og resultatet ble rått!

Foto: Bjørn Sagen

Så der sto vi, på en brygge like utenfor operaen i den kjølige luften, og prøvde vårt beste på å skape kunst! Og gjett om jeg synes vi fikk det til helt utmerket! 

Og som om ikke det var nok, tok vi det hele midt ut på Karl Johan! Folk strømmet forbi fra alle kanter, men det var nettopp det som gjorde settingen så spennende. Menneskene rundt oss ble en del av historien – levende elementer som ga bildene energi, kontrast og puls. Det føltes som å være midt i et kunstprosjekt som utviklet seg i sanntid.

 

 

Foto: Bjørn Sagen

 

Så der står man. Midt blant mennesker som passerer, med blikk som rommer alt fra nysgjerrighet til forvirring, beundring og kanskje et lite «hva i all verden skjer her?». Det er en øvelse i selvsikkerhet – det å tørre å posere, være synlig, være til stede… og viktigst av alt: å tørre å stå stødig i seg selv.

Og vet du hva? Jeg ble faktisk litt overrasket over hvor trygg jeg var. Det føltes som et lite gjennombrudd, som om kroppen min sa: «Dette fikser du.» Jeg tror jammen jeg kunne gitt meg selv toppkarakter, for selvsikkerheten var jammen på topp!

Så her kommer en liten utfordring til deg: Gjør noe i dag som føles litt skummelt. Noe som får det til å kile litt i magen. Løft hodet, våg å stå i det – og minn deg selv på at du er sterkere enn du tror. Du klarer dette!

Vi snakkes i neste innlegg!

Stoooor klem

Isabelle 


Ønsker du å hjelpe og støtte meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026! 

 

 

 

320 Hits

Helg med musikk, glede og mestring

DM

Denne helgen har vært en fantastisk påminnelse om hvor mye glede og energi som ligger i kultur og fellesskap

Lørdagen tilbrakte jeg på Distriktsmesterskap Øst hvor korpset mitt leverte en solid prestasjon. Vi endte på en flott 5. plass og de gode tilbakemeldingene fra dommerne gjorde meg både stolt og motivert. Det er noe helt spesielt med å stå sammen som et lag og kjenne at alt arbeidet vi legger ned gir resultater.

Søndag fortsatte i samme kreative spor med UKM hvor jeg hadde musikaløvelse. Hele dagen var preget av musikk, dans og teater - en fantastisk kombinasjon som alltid gir energi og skaperglede. Det var utrolig morsomt å få være en del av et så levende og kreativt miljø.

Selv om jeg kjenner meg litt sliten etter en så innholdsrik helg sitter jeg igjen med masse gode minner og varme følelser. Dette er øyeblikk jeg virkelig setter pris på.

Hva med deg – har du gjort noe spennende i helgen? 

Følg gjerne reisen min videre på Instagram: madelight.no

241 Hits

Høye hæler og representant for vinterland? Gode nyheter i livet som semifinalist!

Foto: Privat

Hei mine fine ♥

 

Jeg må bare beklage for ventetiden med oppdateringer nå som jeg akkurat er blitt semifinalist. Jeg har fått koble av denne helgen hos kjæresten min.

Det var så fint å få skru av hodet en stund, og lade opp til nye Miss Norway aktiviteter (og nå kan jeg oppdatere dere på masse gøy nedenfor!). Jeg fikk hilse på de nye lammene de har fått. Jeg har et aaaalt for svakt punkt for søte dyr. Denne lille sjarmøren var det umulig å ikke elske ♥

 

På fredag satt jeg og snakket med Redaksjon Ålesund (RÅ24) om det som fortsatt føles litt uvirkelig å si høyt: Jeg er semifinalist i Miss Norway! Det er fortsatt en setning jeg venne meg til.

 

Når de spurte meg hvordan jeg kom til å melde meg på, slo det meg hvordan deltagelsen startet ganske spontant.

Jeg satt på TikTok en kveld og kom over noen som hadde meldt seg på Miss Norway. Jeg sendte inn søknaden mest for å se om jeg i det hele tatt kunne komme inn. Ikke fordi jeg forventet det, men jeg var nysgjerrig.

 

Og i dag? Plutselig kan jeg kalle meg semifinalist.

 

Følelsen?

Både en ubeskrivelig takknemlighet og masse sommerfugler i magen. Jeg føler meg så heldig som får denne muligheten, og samtidig spent på alt som ligger foran meg.

 

 

Kurs i 14 cm hæler

 

Neste steg å gå er i hæler! Nemlig catwalk-kurset til Miss Norway i Fornebu for å lære seg å være elegant selv i nokså høye hæler.

 

Jeg har allerede begynt å øve litt, og det er jeg virkelig glad for at jeg gjorde. La oss bare si at det krever mer teknikk enn man skulle tro. Det er en ganske annen opplevelse enn hverdags-sko! :)

 

 

Men jeg gleder meg faktisk veldig til denne helgen i Oslo.

 

Oslo har en helt egen energi som med en gang tok over hjertet mitt.

Det er noe med blandingen av byliv og Caféer rundt hvert gatehjørne. Oslo gir følelsen av at det alltid skjer noe. Jeg føler meg liksom aldri helt alene, og det finns noe beroligende med plassensom jeg ikke får noen annen plass. 

 

Foto: Nettavisen

 

Samtidig er Oslofjorden rett rundt hjørnet. Det gir en veldig fin balanse, og det føles som det perfekte stedet å samles for en helg med catwalk og nye bekjentskaper med resten av de 26 flotte jentene jeg er så heldig å få øve med.

 

En hjelpende hånd fra Nord?

 

Som om ikke det var nok spennende ting på gang, har jeg også fått kontakt med et sted som betyr mye for meg personlig.

 

Jeg er som mange av dere vet delvis fra Kirkenes, og bodde der helt til jeg fylte 8 år. Derfor føles det ekstra spesielt at jeg nå har kommet i kontakt med Snøhotellet (Snow Resort Kirkenes)!

Foto: Snowresortkirkenes.com

 

Snøhotellet er et helt unikt snøhotell like utenfor Kirkenes. Det holder åpent hele året. Her kan man sove i rom laget av is og snø, møte huskyer og oppleve ekte arktisk natur. Sover du der en kald vinternatt? Ja, da kan du være så heldig å treffe på ett skikkelig nordnorsk nordlys!

Nordlyset man ser fra snøhotellet er en favoritt hos meg. Man kan se masse forskjellige farger, og lyset fra himmelen spiller så utrolig vakkert over Kirkenes. Ingen netter er like, så hvor kult hadde det ikke vært om du ser et helt unikt lys der oppe!

Foto: Booking Kirkenes

 

Vi har begynt å snakke om muligheten for et intervju neste gang jeg er i Kirkenes.

Siden jeg nå bor i Ålesund, blir det ikke helt med en gang. Planen er å ta det når jeg er tilbake i nord.

 

Når jeg er tilbake i Nord skal vi snakke litt mer om muligheten for et samarbeid. Tanken er at jeg potensielt kan jobbe for og representere Snøhotellet dersom vi begge føler at idéen er en god match for oss selv og i Miss Norway.

 

Det å representere et sted fra nord fra området jeg faktisk har røtter i føles så riktig. Ikke minst er det en stor ære.

 

Fra Tiktok doomscrolling til content creator selv!

 

Når jeg ser tilbake på det nå, er det ganske fascinerende hvor denne reisen startet en tilfeldig kveld på TikTok.

 

Nå er det ikke lengre scrolling og "hva om?". I dag er jeg selv med på å lage Tiktoks i "Tiktok-Norge", og opptatt med planlegging, møter, trening i høye hæler og nye muligheter jeg aldri hadde sett for meg for ett par måneder siden.

 

Jeg aner ikke helt hvor denne reisen fører meg enda.

Men hvis den går ut på å balansere mellom mitt livs største hæler og å være en representant for hjembyens snø og nordlys?

Da tror jeg faktisk jeg kan leve ekstremt godt med det :-D

 


 

Kan vi hjelpe hverandre gjennom Miss Norway? Du finner meg på:

 

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

SoMe:

Instagram

TikTok

Facebook

 

Miss Norway Facebook side: Veien til Miss Norway 2026 - Lisa Henriksen

https://www.facebook.com/share/1QWigrHWp1/?mibextid=wwXIfr

 

 

237 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på