fbpx

Semifinale - uttak. Dette er meg

IMG_359_20260301-202002_1

Video til semifinalen

Portefølje



fotograf: RF-Foto 

Hvor er du fra? Og hvor gammel er du? 

Jeg er født og oppvokst på Brandval, et lite sted i nærheten av Kongsvinger i Innlandet fylke. Brandval har rundt 4300 innbyggere, og det var her jeg tilbrakte barndommen min. Jeg bodde der frem til jeg startet på ungdomsskolen.

 

I dag er jeg 21 år, og fyller 22 år i desember. Jeg føler at jeg er i en spennende fase i livet, hvor jeg både utvikler meg personlig og jobber målrettet mot fremtiden jeg drømmer om.

 

354 Hits

Semifinaleuttak - bli kjent med meg

Hvem er jeg?

Mitt navn er Celine Bjørge Halvorsen, jeg er 19 år gammel og kommer fra Åmot, Modum - omtrent 40 minutter unna Drammen.
Åmot er et lite og trygt sted der man ikke bor tett i tett, og får rom til å puste.
Det jeg liker mest med å bo her er at naturen er rett ut døra. Uansett om jeg trenger ro, en løpetur eller bare litt frisk luft, er skogen og stillheten bare noen få steg unna.

Samtidig er det noe spesielt med å vokse opp på et lite sted, alle kjenner alle. Det betyr trygghet og fellesskap, men det betyr også at det ikke alltid er like lett å skille seg ut. Når miljøet er lite, legges det merke til om du går din egen vei eller prøver noe nytt. Jeg har kjent litt på det selv. Men nettopp det har også gjort meg sterkere. Det har lært meg å stå stødig i valgene mine, tørre å være annerledes og ikke la frykten for hva andre mener stoppe meg.

Modum er også kjent for skiskyterlegenden Ole Einar Bjørndalen, han har bevist at selv fra et lite sted kan man nå helt opp til verdenstoppen,
det har vært en stor inspirasjon for meg.


Min bakgrunn

På videregående gikk jeg danselinja, et naturlig valg for meg. Jeg startet på dans da jeg var
7 år gammel, og har ikke sluttet siden. Dans for meg er mer enn bare bevegelse,
det er en måte å uttrykke følelser på uten ord. Jeg har alltid vært en stille og rolig jente, men dansen lærte meg å tørre å ta min plass.
Den har gitt meg en trygghet i meg selv og hvem jeg er.

Etter videregående valgte jeg å ta et friår for å utforske, jobbe og finne ut hva jeg vil videre.
Gjennom høsten og til nå har jeg jobbet som ringevikar i to barnehager og barnevakt for en familie. Å få være med på barns utvikling, mestring og trygghet gir meg stor glede og stolthet i hverdagen.

På fritiden bruker jeg også tid på trening, lesing om helse og personlig utvikling.

For litt siden kom jeg hjem fra en tre ukers backpacker-tur i Thailand. Det jeg først la merke til der var at det handler mye om gjestfrihet og respekt. Jeg opplevde at folk smilte mer til fremmede kontra Norge. Grunnet økonomiske forskjeller, lever menneskene i Thailand et enklere liv enn det vi er vant til i Norge, jeg ble likevel møtt med en takknemlighet og livsglede som var inspirerende. I Thailand har de et større fokus på fellesskap, familie og det å leve i nuet, det tar jeg med meg videre.

Til høsten starter jeg på bachelor i økonomi og administrasjon, noe jeg gleder meg veldig til.

Hva jeg brenner for

Fysisk og psykisk helse. I dagens samfunn er det lett å sammenligne seg med andre. Jeg ønsker å være en stemme som fremmer hverdags-balanse, indre styrke og takknemlighet.

 

Min hjertesak<3

Maisha Safehouse

Safehouse er et hus i Nairobi i Kenya, et trygt hjem for jenter som har blitt masse trakassert, utsatt for vold, mishandling, og må oppdra barn uten støtte fra familie. Her får de omsorg og muligheten til en ny start i trygge omgivelser.

Safehouse ble startet av en ungdomsbedrift (safehouse UB) på Drammen videregående i 2015, og har nå rundt 150 faste bidragsytere. Alt av bidrag går direkte til sikkerhet, utdanning og utbygging slik at det kan tas inn fler.

Jeg har hatt dialog med noen av jentene som bor der, og det gjør inntrykk å høre historiene deres.

Uten trygghet har man ikke mulighet til å vokse som individ, safehouse gir denne tryggheten.


Hva jeg har gjort så langt i Miss Norway

- Jobbet frivillig på "Hjerterommet" i Vikersund

- Øvd på å gå på hæler

- Engasjert meg i hjertesaken min og hatt dialog med safehouse

- Og ikke minst gått utenfor komfortsonen

 

Mitt fokus frem mot finalen 14. april

Frem mot finalen har jeg planer om å jobbe en del med frivillig arbeid.

Jeg skal poste mer på bloggen og sosiale medier, slik at folk kan bli bedre kjent med meg.

Jeg kommer til å jobbe mye med hjertesaken min, der har jeg virkelig lyst til å gjøre en forskjell.

Jeg skal øve en del på catwalk og sceneutstråling

Komme i kontakt med aviser og sponsorer, målet er minst to avisoppslag og en sponsor

Videre kommer jeg også til å bruke min plattform til å spre positivitet og budskap

  

 

VIDEO

https://www.youtube.com/shorts/VDm_ZIM8Ru4

MIN BILDE PORTOFØLJE

Fotograf: meg

 

Portrett

 

 

Fotograf: meg

 

Treningstøy

 

Fotograf: meg

 

Cocktail kjole

 

Fotograf: meg

 

Å være deltager i Miss Norway ser jeg på som en ære. Jeg er takknemlig for muligheten til å vokse, både som person og rollemodell. Uansett hva som skjer videre, vet jeg at denne reisen allerede har utviklet meg i riktig retning.

 

 


Gjerne følg med på mine sosiale medier<3 + om du vil støtte meg gjennom min missnorway reise;

ta kontakt:

 

e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

instagram: celinehalvorsenn https://www.instagram.com/celinehalvorsenn/

tiktok: celinehalvorsenn https://www.tiktok.com/@celinehalvorsenn

snap: celihal

306 Hits

Semifinale uttak - dette er meg

 

fotograf: RF-Foto 

Hvor er du fra? Og hvor gammel er du? 

Jeg er født og oppvokst i Brandval, et lite og idyllisk sted i nærheten av Kongsvinger i Innlandet fylke. Brandval har rundt 4300 innbyggere, og det var her jeg tilbrakte barndommen min. Jeg bodde der frem til jeg startet på ungdomsskolen.

 

I dag er jeg 21 år, og fyller 22 år i desember. Jeg føler at jeg er i en spennende fase i livet, hvor jeg både utvikler meg personlig og jobber målrettet mot fremtiden jeg drømmer om.

 

 

190 Hits

Semifinale - uttak, bli kjent med meg

DSC_0589

 

 

 

 

 

Semifinale-uttak – min reise så langt i Miss Norway

Hei!

Jeg heter Emilie Akslen Sand, er 22 år gammel og kommer fra Ålesund.

Jeg meldte meg på Miss Norway fordi jeg ønsket å utfordre meg selv, utvikle meg personlig og være en del av en konkurranse som handler om mer enn bare det ytre. Så langt har deltagelsen vært både lærerik og motiverende. Det har også vært litt skummelt – på en positiv måte – fordi jeg virkelig har fått testet meg utenfor komfortsonen min. Jeg er svært takknemlig for muligheten til å være med videre i prosessen.

  1. Hvor er du fra og hvor gammel er du?

Jeg er 22 år gammel og kommer fra Ålesund i Møre og Romsdal.

 

  1. Hvor har du gått på skole, og hva studerer du eller jobber med?

Jeg har gått på skole i Spjelkavik fra barneskole til videregående. Etter videregående startet jeg på lærerstudiet i Volda, hvor jeg studerte i flere år. I dag står jeg i en overgang der jeg planlegger å starte på en ny utdanning til sommeren, innen et fagfelt jeg virkelig brenner for.
For tiden jobber jeg i klesbutikk, og søker også arbeid innen bolig/BPA, da jeg trives svært godt med å jobbe tett med mennesker.

 

  1. Fortell litt om stedet du bor eller der du vokste opp.

Jeg kommer fra et sted som betyr mye for meg, og hvor jeg har bodd hele livet. Ålesund er verdenskjent for sin unike jugendstilarkitektur etter bybrannen i 1904. Bykjernen er preget av fargerike bygninger med detaljerte fasader, tårn og spir, noe som gjør byen helt spesiell i europeisk sammenheng.
Byen ligger vakkert til mellom fjorder, fjell og Atlanterhavet, og utsikten fra Aksla og Fjellstua gir et ikonisk panorama over byen, øyene og Sunnmørsalpene. Ålesund har også en sterk maritim identitet og er en av Norges største fiskerihavner, med lange tradisjoner innen fiskeri og kystkultur.
Selv om Ålesund er en relativt liten by, har den gitt meg store verdier. Å vokse opp i et mindre lokalsamfunn har gjort meg bevisst på viktigheten av samhold, trygghet og det å se menneskene rundt meg.

 

  1. Hva brenner du for?

Jeg brenner for mennesker, omsorg og det å gjøre en positiv forskjell. Trening og helse er en viktig del av livet mitt, både fysisk og mentalt. I tillegg har jeg stor interesse for mote og kreativitet, og drømmer om å kunne kombinere disse interessene med noe meningsfullt i fremtiden.

 

  1. Hva er fokus framover mot finaleuttaket 14. april?

Fokuset mitt framover er å være mer aktiv i konkurransen, utvikle meg videre og bli tryggere i formidling. Jeg ønsker å bruke plattformen Miss Norway gir på en positiv måte, samt ta i bruk sosiale medier som Instagram og TikTok for å dele reisen min videre. Målet mitt er å lære mest mulig og vise hvem jeg er – både som person og deltager.

 

Takk for at dere tar dere tid til å lese.

 

Kort video om meg<3

https://youtube.com/shorts/3iSwVufWJbg?feature=shared

 

Klem
Emilie Akslen Sand

 

Instagram: @emilie.sand
TikTok: @emilie.sand
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.m

523 Hits

Semifinale-uttak, bli kjent med meg!

Hei igjen dere!

Da er endelig dagen her, 1.Mars der semifinaleuttaket skal postes!

Det er utrolig gøy og tiden har gått så fort, i dette innlegget får dere bli kjent med meg enda bedre, hvor jeg er oppvokst og hva jeg driver med utenom konkurransen. 

 

Bli kjent med meg, Miss Norway 2026 deltaker Frida Sørlie Gjevre




Litt om meg!

Heisann jeg heter Frida Sørlie Gjevre er 20 år og kommer fra et lite sted i Asker som heter Sætre.

Min reise mot Miss Norway startet ikke bare som en drøm, den startet som et ønske om å vokse, utfordre meg selv og bruke stemmen min til noe større enn meg selv. For meg handler det å være med i Miss Norway om mer enn glitter og scene. Det handler om utvikling, mot og det å tørre å ta plass.

Jeg har alltid hatt et sterkt ønske om å inspirere andre til å tro på seg selv. Å vise at man ikke trenger å passe inn i en bestemt mal for å lykkes. Vi er alle unike, og nettopp det er vår største styrke. Gjennom denne reisen ønsker jeg å lære mer, oppleve mer og ikke minst bidra mer.

Allerede har jeg fått kjenne på hvor mye denne reisen gir – nye erfaringer, spennende samarbeid, photoshoots og muligheten til å formidle det som betyr mest for meg. Hver utfordring gjør meg sterkere, og hver mulighet gjør meg mer takknemlig.


Skole og jobb

Jeg har nå et halvt år igjen som lærling i barne- og ungdomsarbeiderfaget, og denne perioden har betydd utrolig mye for meg. Å få jobbe tett med barn og unge hver dag har gitt meg både verdifull erfaring og en enda større forståelse for hvor viktig trygge voksne rollemodeller er.

Gjennom læretiden har jeg utviklet meg enormt, både faglig og personlig. Jeg har lært å ta ansvar, være tålmodig, se hvert enkelt barn og møte dem der de er. Ingen dager er helt like, og nettopp det elsker jeg. Små øyeblikk som et smil, en klem eller et barn som mestrer noe for første gang, gir meg en glede som er vanskelig å beskrive.

Ved siden av lærlingtiden jobber jeg også som dansetrener for barn i alderen 8–11 år. Å få kombinere min interesse for dans med det å være en trygg og motiverende leder for barna, betyr mye for meg. Jeg elsker å se utviklingen deres, både i ferdigheter og selvtillit. Det å skape et miljø hvor de føler mestring, samhold og danseglede er noe jeg brenner for.

Både som lærling og dansetrener får jeg erfaring som former meg som person. Jeg lærer ledelse, kommunikasjon og ansvar, men viktigst av alt lærer jeg hvor mye det betyr å være en positiv innflytelse i andres liv. Det gir meg en enorm motivasjon videre, både i arbeidslivet og i alt annet jeg velger å satse på.


Om Sætre

Jeg kommer fra Sætre i Asker et lite, fint tettsted ved Oslofjorden. Selv om det ikke er like stort som hovedstaden, har Sætre en helt egen sjarm som jeg er stolt av. Her vokser man opp tett på naturen, med sjøen, båtlivet og skogen rett utenfor døren.

Sætre ligger i Asker kommune, omtrent 40 minutter fra Oslo, og er spesielt kjent for sitt koselige havnemiljø. Om sommeren samles både fastboende og besøkende langs bryggekanten. Sætre marina og gjestehavn er et naturlig samlingspunkt, fylt med båter, latter og sommerstemning. For meg finnes det nesten ikke noe finere enn sene sommerkvelder ved fjorden, med solnedgangen speilende i vannet.

En liten fun fact om Sætre er at selveste Morten Harket fra a-ha bor her! Det synes jeg er litt stas, det er ikke hver dag et lite tettsted kan skryte av en internasjonal poplegende som nabo.


Mobbing - Min hjertesak

 Min hjertesak er kampen mot mobbing og arbeidet for at barn og unge skal ha en trygg og god oppvekst. For meg handler dette om noe av det mest grunnleggende vi kan gi et menneske: følelsen av å høre til, bli respektert og være trygg i hverdagen sin.

Altfor mange barn og unge gruer seg til å gå på skolen. De bærer på en uro i magen, redsel for stygge kommentarer, utestengelse eller digital trakassering. Mobbing setter dype spor, ikke bare der og da, men ofte langt inn i voksenlivet. Det kan påvirke selvfølelse, psykisk helse, skoleprestasjoner og troen på egen verdi. Ingen barn skal måtte bruke energien sin på å beskytte seg mot fellesskapet de egentlig skulle vært en del av.

Dette er en viktig sak fordi barndommen legger grunnlaget for resten av livet. Trygge barn blir tryggere ungdommer og voksne. Når vi forebygger mobbing, forebygger vi også ensomhet, utenforskap og psykiske utfordringer senere i livet. Å skape trygge miljøer handler derfor ikke bare om å stoppe noe negativt, det handler om å bygge sterke, inkluderende fellesskap.

Jeg ønsker å sette mer fokus på hvor stort problemet er fordi jeg vet hvor mye det påvirker deg, men også hvor mye håp som finnes i de løsningene vi allerede har. jeg har selv erfart i flere år hvor mye mobbing påvirker deg som person, Jeg ønsker å vise at dette ikke er noe som trenger å påvirke deg resten av livet. At man ikke skal trenge å gjøre seg usynlig og at det er den beste utveien. Sammen kan vi bryte stillheten rundt mobbing, styrke fellesskapet og sørge for at alle barn og unge får den trygge og gode oppveksten de fortjener. Dette er ikke bare en hjertesak – det er et felles ansvar.

Les mer om min hjertesak her! - Det skal ikke være en fordel, det er en rettighet!


Fokuset fremover

 

Denne sesongen betyr mye for meg, og jeg er klar for å legge ned arbeidet som trengs for å utvikle meg videre, både personlig og som en tydelig stemme for hjertesaken min. Frem mot finaleuttaket vil jeg bruke tiden godt og jobbe målrettet for å løfte budskapet om en trygg og mobbefri oppvekst for barn og unge.

Jeg ønsker å skape mer synlighet rundt engasjementet mitt, bygge en sterkere profil og dele budskapet mitt gjennom ulike plattformer og samarbeid. Målet mitt er å inspirere flere til å ta ansvar, vise omtanke og bidra til mer inkluderende miljøer.

Perioden som kommer blir både intensiv og lærerik, men jeg er motivert og fullt innstilt på å gi alt. Dette er en reise jeg går inn i med stort engasjement og tydelige mål.

Se Video til Semifinaleuttaket Her!


Bilder til semifinale

Portrett

 

Cocktailkjole

 


Idrettsantrekk


Bonus bilder


Jeg kommer til å fortsette å dele bilder og videoer videre om hva jeg gjør og hvordan dagene ser ut, så gjerne følg meg på de forskjellige plattformene.

 

Kontakt meg gjerne på mail hvis du ønsker å samarbeide eller støtte meg!

Tiktok

Instagram

Frida Sørlie - Veien til Miss Norway 2026

- Mail Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

 

Ha en fin dag videre!

Klem Frida<3 

Miss Norway-deltager 2026!

 

 

 

 

 

 

393 Hits

Å finne en sunn balanse




Hei mine fine ♥

 

Da er det bare noen dager igjen før vi vet svaret på hvem som er semifinalister! Det er veldig spennende!

Samtidig kan jeg og sikkert mange andre kjenne på at det føles ut som flere uker til på grunn av all spenningen.

Jeg merker hvordan tankene begynner å spinne:
Var det bra nok?

Det er litt fascinerende hvordan man kan føle seg rolig på overflaten, men samtidig ha en heftig debatt på innsiden.

 

Tankene og realiteten ( som er at ingen ting er fast bestemt enda ) beveger seg konstant gjennom hodet som et ekko som bare går og går.

 

Jeg sjekker telefonen oftere enn jeg trenger.
Tankene går i loop: Var det bra nok? Mangler jeg noe?

 

Tro meg, det er langt i fra første gangen jeg har opplevd at det bekymra tankekjøret er i toppform. 

Allerede forrige uke var jeg mega nervøs for å ha oppkjøring ettersom jeg har strøket tidligere også. Mange av worst-case-scenario tankene mine viste seg å delvis være tilfellet (ettersom jeg var nokså uheldig den dagen), men selvsagt langt i fra alle. 

Prøver, opptredener, møter, presentasjoner... det finnes nesten ikke grenser på hvor mye alle skal prestere. Heldigvis er man ikke alene i det, og i stedet for å la det ta over, kan man finne noen enkle snarveier på å få puste likevel

 

For min del får jeg ro av å legge bort telefonen.

Gå en tur enten med eller uten musikk, avhengig av om kroppen trenger 100% ro eller en tone å tenke under.

Jeg puster skikkelig gjennom magen mens jeg går, og skriver ned det jeg faktisk er redd for. Når det er ferdig, så sjekker inn med meg selv om redselen er reell, eller om den kanskje er å dra i litt.

 

Det kan føles som en "chore" når man først er i gang og takene bare har lyst til å få fortsette ned i en vondt sirkel, men følelsen halveres når du endelig setter deg ned og vurderer hva du faktisk trenger å bekymre deg over.

 

1. Frykt + fakta = sant?

 

Du har gjort ditt beste. Nå er det ute av hendene dine

Men hvis man ikke kommer videre, da er jeg vel ikke er bra nok?


De to er ikke det samme, og frykten stemmer ikke.

Er man innafor sirkelen eller ikke, så handler det om i hvor stor grad man er klar for den, ikke om mennesket bak. Man har alltids rom for å forbedre seg, og livet gir oss nye sjanser. Ingen er u-passende til det de vil, men det vi vil oppnå kommer aldri uten hardt arbeid og pågangsmot. 

 

2. Du og det som skjer med deg er ikke samme sak


DU tør.
DU stiller opp.
DU utfordrer deg selv om det er skummelt.

Det kan ingen ta fra deg, det er noe du har fått til uavhengig av ytre faktorer.

 

3. Du har lov å bry deg

Det er lov å være spent.
Det er lov å ville noe.
Det er derimot ikke greit å la det definere deg.

 

Så hvordan gjør man det?

De siste dagene har jeg forholdt meg til én viktig ting, samtidig som den hjelper de andre tankene med å bli satt til side.


Skuldrene skal få lov til å senke seg. Det går helt selv om man venter.

Uansett hva svaret blir har du allerede gjort ditt beste.

Ditt beste kan ingen gjøre bedre enn personen i speilet. 

 

Stor klem, Lisa ♥

 


 

Kan vi hjelpe hverandre gjennom Miss Norway? Du finner meg på:

 

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: Lisahenriks1

TikTok: Lhenriks1

Facebook: Lisa Henriksen

https://www.facebook.com/share/1AZK8G3867/?mibextid=wwXIfr

Miss Norway Facebook side: Veien til Miss Norway 2026 - Lisa Henriksen

https://www.facebook.com/share/1QWigrHWp1/?mibextid=wwXIfr

 

 

 

 

 

302 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på