fbpx

Semifinale-uttak, nå er det alvor

Hei stjerner! ⭐️

Her kommer mitt semifinale blogginnlegg. Det har vert en utrolig reise så langt hvor jeg har fått mye personlig vekst og mange nye erfaringer. Denne konkurransen er givende og spennende, håper jeg får fortsette denne reisen xx

Se meg prøve å oppsumere reisen min på 30 sek HER

 

Litt om meg - Jobb

Mitt navn er Dina og jeg er 22 år gammel. Til daglig jobber jeg i restaurant bransjen hvor jeg er nestleder og hovedverneombud for bedriften. Det trives jeg godt med og setter ekstra pris på verneombudsrollen min hvor jeg får møte ulike mennesker og drive med konfliktløsning. Jeg har planer om å studere HR eller eiendomsmegling fra høsten 27.

 

Trondheim

Jeg bor nå i Trondheim som er en utrolig fin by. Min mor er fra Levanger og far fra Namsos, så selv om jeg bodde utenfor bergen fra jeg var 4 - 18 år har trøndelag alltid vært i mitt hjerte. Det er i trondheim jeg føler meg hjemme. Jeg liker godt at det er en liten by med søte små gater, det var også i Trondheim at jeg fikk se nordlys for første gang. ⭐️ Vi har noen fine turistattraksjoner som Nidarosdommen, Munkholmen og bybroen.

 

Min hjertesak ❤️

Min hjertesak er ensomhet. Ensomhet er noe jeg har stått i selv og kjent effekten av. Å si at man er ensom er tabu. Jeg vil kjempe for å fjerne denne tabuen og for at færre skal føle seg ensome. Ensomhet er noe de fleste opplever i løpet av livet av ulike årsaker. Det kan bli roten til at andre psykiske plager utvikler seg som blant annet depresjon og angst. I mitt arbeid mot ensomheten har jeg blitt fast frivillig hos røde kors. Hver mandag er jeg frivillig hos Fellesverket som er en møteplass for alle mellom 15-25år. Her kan man komme som man er og bli kjent med andre deltakere og frivillige. Vi arrangerer en aktivitet som man kan delta på, alt fra malekonkurranse og bakekveld til bingo, fifa og pingpong turnering. Jeg har også blitt frivillig hos frivilligsentralen hvor jeg er frivillig på eldrehjem. Her møtes vi i fellesstuen med en kopp kaffe og prater. Ensomhet kan man kjenne på som ung og også som eldre og for meg er det viktig at alle blir sett og vet at de ikke er alene.❤️

 

Finalen

Mitt fokus mot finalen er å fortsette det frivillige arbeidet jeg har startet med og finne enda flere frivillige aktiviteter å delta på. Jeg ønsker også å få skaffet minst 2 sponsorer innen finaleuttaket i april og vil jobbe hardt for dette. Jeg kommer også til å bli mer aktiv på tiktok og bygge plattformen min. Jeg har vert heldig å få samarbeid med frisør Nathalie Sletvold og fotograf Joakim Halvorsen, og gleder meg til å planlegge fotoshoots for bilder til finaleuttaket. Jeg er i starten av en utrolig reise og gleder meg masse til å jobbe videre. Jeg er motivert og dedikert til å jobbe hardt for å nå langt.

 

Portrett:

Foto: @foto_Afra

Hår: Nathalie Sletvold



Cocktailkjole:

Hår: Nathalie Sletvold

 

Treningstøy:

Foto: Joakim Halvorsen

 

 

 

For samarbeid ta kontakt! ⭐️

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram:Dina.sandnes

Tiktok: Dina.sandnes

361 Hits

Get to Know Me - Semifinale uttak - Natalie Hegdal; Miss Norway Deltaker '26

 

 

Heia gorgeous!

 Håper alt går bra dere!

The day is finally here! I dag er det Miss Norway semifinaleuttak for alle future Miss Norway’s, dette blogget vil fortelle dere litt om meg, hvem er egentlig Natalie Hegdal?

Dere vil bli bedre kjent med meg, hva jeg står for og hva jeg ønsker å bruke min stemme til. Du får også se gjennom mange fine bilder fra mine photoshoots som hjelper dere bli ennå mer kjent med meg og selvfølgelig mer om min hjertesak!

Då er det bare å kjøre på!

 

Meet your Miss Norway 2026 Candidate; Natalie Hegdal

Bli kjent med meg gjennom min SOME-video:

 

Heia, jeg er Natalie Hegdal. Jeg er 18 år gammel og jeg kommer fra en liten by som heter, Egersund. Denne byen ligger en time unna Stavanger på vestlandet.

Helt siden jeg var liten har jeg hatt a love for å stå på scene og bli sett! Jeg drømmen å bli modell, artist, miss universe, actor osv... Du ville trodd at jeg var veldig ektrovert og selvsikker hele oppveksten fordi av mine drømmer og passion, men jeg var stikk motsatt! Jeg var stille og rolig, mine klassekamerater trodde jeg ikke kunne snakke. Hele oppveksten min har jeg alltid følt meg usynlig og ikke forstått. Den eneste plassen jeg følte meg hørt og forstått var når jeg sto på scenen. Jeg gikk på sang for 3-4 år og fikk opptre foran ett publikum multiple times. Gjennom alle de konsertene, fant jeg ut at min comfort place var på en scene foran folk. Jeg vokste opp med en filipino mother og alle filippinske ELSKER miss universe, så jeg viste om miss universe. I 2024 fikk jeg vite om Miss Norway og jeg bestemte for at jeg skulle melde meg på når jeg blir gammel nok. Så her er jeg! På vei til min drøm. 

 

Min hjemmeby; Egersund:

 

Jeg har bodd i Egersund hele livet mitt. Det er en vakker by med en flott kyst å se ut på. Faren min jobbet med båter og fisk, så jeg fikk bli med han på havet med fiske båten å fikk se den nydelige havnen Egersund har. Egersund har også masse fine tur stiger som jeg har basically vokst opp på.

Egersund har mye å gi, både om vinteren med julebyen og om sommeren. Jeg elsker sommeren i Egersund! Det er min favoritt del. Jeg bor nærme ett innsjø, Langevann og vær sommar må jeg bade der. 

Det er mye å se i Egersund for eksempel; Eigerøy fyr, trollpikken, julebyen og fayance museumet!

 

Min utdanning:

 

Jeg går på studiespesialisering og er på et utvekslingsprogram i USA for å lære engelsk, kultur og økonomi. Jeg elsker å snakke engelsk og er mer komfortabel med å snakke engelsk enn norsk. Jeg syns jeg har mer selvtillit når jeg snakker engelsk. Med engelsk kan jeg uttyrkk meg selv bedre. Etter videregående har jeg lyst å studere markedsføring eller økonomi. Jeg vil studere i USA som er virkelig langt vekke fra hvor jeg kommer fra. Jeg håper jeg kommer meg in i Michigan University, go wolverines! Eller så har jeg lyst å gå UGA, university og georgia, go bulldogs!

 

 

Dette brenner jeg for:

 

Å få tittelen av Miss Norway både er en ære, men også en stor responsibility. Miss Norway representerer ikke bare seg selv, men hele landet, Norge og alle unge jenter som drømmer en dag å være Miss Norway også! Miss Norway representerer både å ha empati og styrke.

 Denne platformen med Miss Norway, kan jeg bruke min stemme om min hjertesak som er å styrke jenter til å forstå sin egen verdi og ikke lage seg mindre. Prøve å tørre å ta plass og bli hørt. Jeg syns i denne verden vi lever i så er empowerment hos oss jenter veldig viktig.

 Jeg ønsker å hjelpe unge jenter å bygge selvtilliten sin, bruke stemmen sin og vær den man har lyst å være både i klasserommet, i samfunnet og i sitt egnet liv. Jeg vil være den role modell jeg ønsket jeg hadde når jeg var liten og redd av meningene og kritikk fra alle. Jeg har vært silenced hele livet mitt og nå har jeg ikke lyst å være stille. Jeg vil bruke stemmen min. Jeg vil at unge jenter som har følt seg usynelig og ikke hørt, føle seg synlig og hørt. Jeg vil være den de kan se opp til og tenke at alt er mulig og du achieve your wildest of the wildest of dreams!

 

 

Hvis du ville lese mer om min hjertesak om Empowering Women and Girls klikk her.

 

 Mitt fokus mot finale uttaket:

 

Det blir så mye spennendene fram over! Hvis jeg ble med til finale uttakk kommer jeg til å gi Miss Norway my all! Bare disse ukene har jeg lært mye, utviklet meg selv og utfordret meg sykt mye. Fremover kommer jeg til å fokusere å spre min hjertesak rundt til folk, skrive om det her på Miss Norway bloggen og allar vikitgeste er å spre det på mine sosiale media for å få alle i verden – Universet! At alle jenter fra alle alder er verdt så mye! Dere fortjener å bli hørt og sett. Jeg skal prøve å fokusere på å gjøre frivilig arbeid. Frem til final uttaket skal jeg også fokusere på å få mitt første sponsor! Det blir vanskelig, men gøy! Selvfølgelig blir det mye øving på å gå på heeler!

 

Min Bildeportefølje! 

Cocktail kjole:

 

treningstøy: 

 

Protrettbilde:

 

Takk for at dere tok tid til å bli mer kjent med meg! Setter utrolig stor pris over denne muligheten i Miss Norway og gleder meg til veien videre. Ønsker dere en flott dag videre!

 

Mwah!

 

Love, Natalie Hegdal

 

 

Hvis du vet noen eller hvis du vil hjelpe meg gjennom denne reisen til Miss Norway 2026, ta gjerne kontakt med meg!

Du finner meg her!

Email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

3867 Hits

Bli kjent med meg - semifinaleuttak!

641627427_2100728814044070_327362506487353400__20260301-165626_1 Foto: Aurora Meistad

- Inneholder spons - 

Hei alle fine!

 Nå har semifinaleuttaket startet og jeg skal i den anledning få lov til å dele litt om meg, min hjertesak, mitt fokus framover til finale- uttaket, og vise mine bilder til uttaket, samt en video. 

 

Så bli kjent med meg, Elin Hoff Teigen.

Hei! Jeg er ei 19 år gammel jente fra Porsgrunn i Telemark. Jeg gikk på Skogmo videregående skole, hvor jeg tok helse med studiespesialisering. I dag studerer jeg journalistikk på Høyskolen Kristiania i Oslo. Det å flytte for meg selv har vært både utfordrende og lærerikt, men det har også gjort meg mer selvstendig og trygg på hvem jeg er.

Om Porsgrunn

Porsgrunn er en by med mye historie. Den er blant annet kjent for Porsgrunds Porselænsfabrik, som har produsert Norsk porselen i over 140 år. Byen har også et aktivt kulturmiljø med masse arrangementer, teater og kunst. 

Min hjertesak 

Min hjertesak i Miss Norway er inkludering. Det betyr mye for meg, fordi jeg selv har kjent på det å ikke alltid føle meg inkludert. På videregående opplevde jeg perioder hvor jeg følte at jeg ikke helt passet inn. Noen dager følte jeg at jeg var en del av de andre, mens andre dager følte jeg meg oversett. Det var vondt å stå midt i en gruppe og likevel kjenne på den ensomheten.

Jeg manglet et sted hvor jeg virkelig følte meg hjemme. Når man er ung og prøver å finne sin plass, kan det være ekstra sårt å ikke føle at man hører til. Disse opplevelsene har formet meg. I stedet for å lukke meg, valgte jeg å bli mer bevisst på hvordan jeg møter andre. Jeg prøver alltid å inkludere dem jeg ser står litt på siden. De som kanskje smiler, men egentlig føler seg utenfor. For jeg vet hvor mye et lite “bli med oss” kan bety.

Inkludering handler for meg om mer enn fine ord. Det handler om å virkelig se de rundt deg. Å gi dem følelsen av at de er ønsket, akkurat som de er. 

Inkludering er ekte skjønnhet

Mitt fokus frem til finale- uttak

Jeg elsker å utfordre meg selv og vokse som person. Frem mot finale- uttaket 14. april er fokuset mitt å utvikle meg videre, styrke hjertesaken min og bruke stemmen min på en positiv og meningsfull måte.

For meg handler Miss Norway om å stå stødig i egne verdier, bruke plattformen sin til noe godt, og være et forbilde for andre unge mennesker i dagens samfunn. 

 

Video

Snakker om deltagelsen min til semifinaleuttaket

 

Min bildeportefølje

Treningstøy

 

Foto: Aurora Meistad

Foto: Aurora Meistad

 Foto: Aurora Meistad

 

Cocktailkjole

 

Foto: Marte Doksrød  Kjole: Ann Selda Brudesalong

Foto: Marte Doksrød  Kjole: Ann Selda Brudesalong

Foto: Marte Doksrød  Kjole: Ann Selda Brudesalong

Foto: Aurora Meistad

 

Portrett

Foto: Aurora Meistad

Foto: Aurora Meistad

Foto: Marte Doksrød 

 

 

Takk til dere bak kamera og Ann Selda Brudesalong for en utrolig fin kjole!

513 Hits

Reisen fortsetter...

Reisen fortsetter...

Endelig er semifinale-uttaket her! Jeg skal derfor skrive litt om meg selv sånn at dere kan bli kjent med meg<3 Jeg har store håp og mål jeg ønsker å nå! Jeg setter derfor veldig pris på tiden deres til å lese gjennom innlegget mitt <3

 

Video: TikTok - Bli kjent med meg <3

 

Kort om meg

Jeg heter Linn Sætre og er 22 år gammel. Jeg vil si jeg er fra Lørenskog, ettersom jeg vokste opp som barn her og har nylig flyttet tilbake.

 

Min bakgrunn og utdanning

Jeg gikk på Jessheim Videregående skole og fullførte der i 2022. Etter det så fokuserte jeg på jobb frem til jeg startet lektorprogrammet på UIO i 2024. Nå studerer jeg til å bli språklærer i engelsk og norsk og ser frem til å jobbe på videregående skoler i fremtiden. Jeg har engelsk som hovedfag som betyr at jeg har 4 år med engelsk emner på studiet mitt. Jeg er veldig glad i språk, og særlig engelsk.

Ved siden av studiene mine jobber jeg nå som kjøkkenmedarbeider. Til tider må jeg skrelle og skjære opp 10kg løk eller bære 10kg bøtter med yoghurt, noe som kan være krevende. Jeg har brent meg, jeg har skjært meg, jeg har blitt sølt på, jeg har fått masse damp på ansiktet, men jeg trives veldig i matbransjen. Det kan være både travelt og stille, men jeg liker variasjonen.

 

Stedene som har formet meg

Jeg har flyttet mye rundt under oppveksten min og i voksen alder. Når folk spør meg hvor jeg er fra så syns jeg det kan være litt vanskelig å svare på. Jeg føler tilknytning til så mange forskjellige steder. Jeg gikk for eksempel på 2 forskjellige barneskoler og 3 forskjellige ungdomsskoler. Jeg har aldri holdt meg på samme sted for lenge, men jeg har begynt å trives med å bo på nye områder. Likevel er det to steder jeg føler meg mest hjemme på, og det er Lørenskog og Lillestrøm.

 

Min hjertesak

Min hjertesak er barns rettigheter og retten til en trygg og verdig oppvekst. Jeg brenner for at alle barn skal bli sett, hørt og tatt på alvor. Barn er fremtiden vår, og det er vårt ansvar å gi dem trygge rammer og like muligheter. Barn trenger trygge voksne, gode rollemodeller og et samfunn som beskytter dem og gir dem like muligheter. Selv om Norge regnes som et trygt og godt land å vokse opp i, er det ikke alle barn som har det bra. Noen vokser opp med vold, omsorgssvikt, fattigdom eller psykiske belastninger som ikke alltid er synlige. Andre kjenner på ensomhet, utenforskap eller press som blir for tungt å bære alene. Derfor er det viktig at vi ikke tar barns trygghet for gitt, men faktisk lytter og handler når noe ikke er som det skal.

 

Mitt fokus mot finalen

Mitt fokus frem mot finale-uttaket er å utvikle meg både personlig og profesjonelt. Jeg har søkt på flere frivillig annonser hvor jeg kan bidra til å hjelpe barn og ungdommer. For meg er det viktig at engasjementet mitt ikke bare er ord, men handling i praksis. Jeg ønsker å bruke tiden fremover til å styrke hjertesaken min og bygge erfaring. Jeg vil også fokusere på å bli mer selvsikker i meg selv. Jeg vil utfordre egne grenser, stå tryggere i mine meninger og tørre å ta mer plass. Denne reisen handler derfor ikke bare om en finale, men om personlig vekst og å bli den beste versjonen av meg selv. Allerede frem mot semifinale-uttaket har jeg allerede tøyd grensene mine og gjort ting jeg før hadde vært alt for redd til å gjøre. Jeg vet jeg allerede har oppnådd mye, men jeg vet jeg kan få til mer progresjon frem mot finale-uttaket også.

 

Min portefølje <3

- Portrett - 

 

Fotograf: Roosa Marjaniemi

 

- Cocktail kjole -

 

Fotograf: Roosa Marjaniemi

- Treningstøy -

Fotograf: Privat


Gjerne følg meg på Instagram og TikTok: @ Linnsaetre

1127 Hits

Semifinaleuttak- dette er meg!

ABE77329-397B-4462-9B3E-3D529C44816_20260301-125236_1
Foto: Anthony Simmons

Hei alle fine misser! 

Lenge siden sist …

Jeg må bare først begynne med å beklage min inaktivitet i det siste da jeg har vært sykemeldt over lengre tid og der hovedfokuset mitt har vært å hvile meg opp- og nå er jeg endelig klar igjen!

For uansett hva som hadde skjedd så har jeg helt sinnsykt lyst til å gjøre dette med dere! 

Mitt navn er Kajsa Simona og jeg er 21 år gammel og kommer fra Stavanger. Jeg studerer drama på universitetet i Stavanger og jobber deltid som bartender på Lucky Bowl Lounge i sentrum. 

Jeg vokste opp på Sola- ja, der flyplassen ligger, og trivdes stort sett der. Min mor flyttet til østlandet da jeg var rundt 10 år og jeg ble med så jeg er født og oppvokst på vestlandet, men elsker og å være på østlandet! Så jeg vil si jeg er en god blanding, men om jeg skulle velge en favoritt så tror jeg det må bli østlandet. Stavanger er kjent for sitt varierende klima og selvfølgelig regn og vind, mens på østlandet er det sol og fint på sommeren og winter wonderland på vinteren! 

Videre til Miss Norway deltagelsen! >

Mitt hovedfokus for Miss Norway er selvfølgelig å bli kjent med dere og kunne komme ut av min komfortsone og å gjøre ting jeg aldri kunne drømt om å gjøre- og det føler jeg at jeg allerede har startet med! Fra å være frivillig, gå på fotoshoot og ikke minst å være i lokalavisen er helt sykt … 

Tenk at jeg har turt dette og tenk at vi er på denne reisen sammen, altså hvor kult er ikke det?

For de av dere som ikke vet enda så er hjertesaken min mobbing. Det står veldig nært hjerte mitt da jeg gjennom hele oppveksten har blitt mobbet for hvordan jeg så ut …

Jeg var ganske kraftig som barn, og mye høyere enn alle de andre jentene. Derfor var jeg veldig synlig og et veldig lett mobbeoffer. 

Derfor er mitt hoved fokus på å prøve å inspirere jenter og damer i alle aldre til å gjøre det de drømmer om å gjøre. Jeg bruker plattformen min på tiktok til å spre kroppspositivitet, og en dag håper jeg å bli et forbilde for andre jenter som har blitt mobbet og gjerne føler på de samme vonde følelsene som jeg har gjort. 

Jeg vil gjerne spre budskapet videre fordi det er håp for alle! Uansett hvordan man ser ut, hvor man kommer fra og hvordan du er som person- så kan du klare hva som helst!

Fokuset mitt framover er derfor og fortsette å inspirere andre på mine sosiale plattformer og å fremme budskapet til Miss Norway. Som er at uansett hvem du er så kan du og være med på denne reisen- og at du er perfekt akkurat som den du er. Du behøver ikke å være noen andre for at drømmen din går i oppfyllelse! 

Jeg vil fortsette å spre kroppspositivitet til jenter i alle aldre og fokusere på veldedighetsarbeidet mitt!

Tusen takk for at du tok deg tid til å lese denne bloggen <3

Jeg håper dere vil fortsette å følge min reise på sosiale medier uavhengig av hva som skjer videre!

Link til Tiktok profilen min: 

https://www.tiktok.com/@kajsamonnich?_r=1&_t=ZN-94KFj8JlxB8 

Link til video introduksjon: 

https://youtube.com/shorts/fNmIU39rtWg?si=JeyJWRcuLfuLlCp7 

(kamera kvaliteten er ikke veldig bra men dere hører meg hvert fall)! 

Semifinale uttak bilder ligger vedlagt: 

 

 

 

 

 Foto: 

Anthony Simmons

 

464 Hits

Semifinale-uttak - Dette er meg!

Semifinale-uttaket er endelig her!

 

 

 

Hei alle fine dere♥

 

Jeg kjenner på stor glede og masse spenning. Tanken med dette blogginnlegget er at dere skal få bli bedre kjent med meg og min bakgrunn.

Det er så rart å tenke på at det er akkurat én måned siden i dag jeg fikk mail om at jeg ble tatt ut som deltaker i Miss Norway 2026. Altså, hvor sykt er ikke det? Det er noe jeg aldri hadde trodd at jeg skulle si.

Men nå er vi i gang! Jeg har hatt utrolig stor glede av deltakelsen min og har lagt ned masse innsats. Jeg er også utrolig takknemlig for denne muligheten.

Jeg har laget en video på TikTok om hvem jeg er, hva jeg har opplevd så langt i konkurransen og mine ønsker for meg selv videre. Sjekk den ut her!

 


 

Hvem er jeg?

Mitt navn er Emilie Dolmer Jakobsen, og jeg er 23 år gammel. Jeg er halvt norsk og halvt dansk, men født og oppvokst i Stavanger.

Nå som jeg har vært deltaker i Miss Norway 2026 i én måned, er det helt vilt hvor mye jeg har utviklet meg på så kort tid. Det å gå fra å være en veldig engstelig person til å tørre å sette meg selv i søkelyset og jeg er utrolig stolt over hva jeg har fått til.

Gjennom denne konkurransen er målet mitt også å vise flere mennesker at Miss Norway ikke bare handler om utseende, men om hva vi gir tilbake til samfunnet, hvilke verdier vi står for, og hvordan vi utvikler oss som mennesker. For meg handler dette like mye om personlig vekst, mot og påvirkningskraft som det gjør om det ytre.

 


Veien til utdannelse

 

Skolegangen min startet på Auglend barneskole i Stavanger. Her var jeg så heldig å finne noen av mine nærmeste venner, som jeg fortsatt står støtt sammen med i dag - nesten 18 år senere. Etter barneskolen begynte jeg på Kristianslyst ungdomsskole, hvor jeg hadde valgfaget sal og scene. Selv om jeg var veldig sjenert, turte jeg innimellom å utfordre komfortsonen min, blant annet ved å synge foran hele skolen på revyer.

Etter ungdomsskolen brukte jeg litt tid på å finne ut hva jeg faktisk ønsket å få ut av videregående. Jeg startet først på helse- og oppvekstfag, før jeg innså at det ikke var riktig for meg. Jeg prøvde også Sola videregående med breddeidrett, men kjente fort at det heller ikke var veien min. Til slutt tok jeg et friår før jeg startet på Øksnevad videregående skole, hvor jeg gikk toppidrett med sprangridning. Der fikk jeg muligheten til å kombinere skole med sporten min, ha hest og treninger som en del av skolehverdagen.

Da videregående var over, tok jeg noen friår for å finne meg selv og prøve meg frem i arbeidslivet.

Nå studerer jeg master i grunnskolelærer 1–7 ved Universitetet i Stavanger. Jeg startet høsten 2025 og er nå i mitt andre semester. Jeg føler virkelig at jeg har funnet min retning, og kjenner på en mestringsfølelse jeg ikke har opplevd tidligere. Jeg er takknemlig for å kunne gå denne veien og utdanne meg til lærer, slik at jeg kan bidra til at barn får en trygg og mestringsfull skolegang.

 


Stavanger, min by

 

Jeg kommer fra Stavanger, en fin kystby på Sør-Vestlandet. Det jeg liker aller best er nærheten til havet og naturen. Vi har både fjord, strender og fantastiske turmuligheter. Byen er mest kjent som oljehovedstaden i Norge, men for meg er det først og fremst følelsen av hjem. Det er noe eget med den gode stemningen, sjølufta og alle minnene som gjør at jeg alltid vil ha en spesiell kjærlighet for Stavanger.

Stavanger har gjennomgått store endringer over tid. Det gikk fra å være kjent som hermetikkbyen, til å bli oljehovedstaden i Norge, og i dag utvikler den seg videre mot å være en energihovedstad.

 

Nå er jeg bosatt på Hundvåg og trives utrolig godt. Hundvåg er en øy knyttet til Stavanger. Før var det hovedsakelig broer som bandt øya til byen, men nå har det også kommet en undersjøisk tunnel, noe som har gjort det mye enklere å komme seg til og fra sentrum. Hundvåg har helt fantastiske turmuligheter langs sjøen, mange flotte badeplasser og nærhet til naturen. Samtidig er det ikke lang vei til bylivet, noe som gir en veldig fin balanse mellom ro og hverdagen ellers.

 


Demens, min hjertesak

Min hjertesak er mennesker med demens og deres pårørende.

Jeg mistet både min oldemor og farmor til sykdommen. Å oppleve hvordan demens påvirker både personen som er syk og menneskene rundt, har gjort et sterkt inntrykk på meg. Det er en sykdom som ikke bare ar minner, men også mye av identiteten til et menneske. Jeg vet hvor vondt det er å se noen man er glad i miste deler av seg selv over tid og det er ikke lett.

Dette har gjort at jeg brenner for mer kunnskap, åpenhet og forståelse rundt demens. Jeg ønsker å bruke stemmen min til å sette fokus på sykdommen og bidra til at flere får innsikt i hvor viktig det er med støtte, omsorg, kjærlighet og forskning på demens.

 


Mitt fokus fremover mot finale-uttaket 14.april

 

Fremover mot finale- uttaket 14. april skal jeg ha fullt fokus på utvikling, målrettet arbeid og det å bli den beste versjonen av meg selv. Jeg kjenner at jeg virkelig har lyst til å gi mer til samfunnet, fordype meg enda mer i hjertesaken min og bruke stemmen min på en tydelig og positiv måte for å skape noe bra rundt meg.

Samtidig vil jeg jobbe mye med meg selv. Jeg skal jobbe med både mental styrke, selvtillit og personlig vekst, slik at jeg kan stå trygg, forberedt og klar for det som venter.

Jeg skal også øve masse på catwalk, og være mer aktiv på sosiale medier for å nå ut til flere mennesker og bruke plattformen min på en kreativ og positiv måte.

For meg handler ikke dette bare om en konkurranse. Det handler om reisen jeg er på, erfaringene jeg får, mulighetene som ligger foran meg - og det å vokse som menneske. Jeg ønsker å møte finale-uttaket med stolthet, dedikasjon og et sterkt ønske om å kunne inspirere andre.

 


 

Min bildeportefølje

Portrett:

 

 

Cocktail kjole med 12+ cm høye heler

Treningstøy


Håper du vil følge meg på min reise mot Miss Norway 2026!

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: Emiliedolmer

Tiktok: Emiliedolmer

 

596 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på