fbpx

Ja, vi elsker

Foto: Yuk Wong

Hei!
Gratulerer så mye med dagen!

Hvordan har du det i dag?
Velkommen tilbake hit til meg! 

I dag er gatene kledd i det Norske flagget, mennesker går i tog og vi jubler "hurra!". 17.mai er her, vår nasjonaldag! 

Jeg tenkte å stikke et raskt øyeblikk innom her, mellom aktivitetene - for i dag er det viktig å huske på takknemligheten. For i dag feirer vi ikke bare landet vårt, men vi feirer alle de vakre menneskene som utgjør Norge. Vi feirer motet, felleskapet og styrken som har gjort Norge til det trygge landet vi lever i!

Vi hedrer de som kjempet for friheten vår. De som kjempet med alt de hadde under krigen, for at Norge skulle forbli vårt Norge. vi feirer de som kom før oss, oss selv og de som kommer etter oss. For i dag har vi alle noe til felles - vi står alle under det samme flagget med den samme stoltheten!

Så mens du flagger, spiser god mat og tar bilder i finstasen så er det lurt å ta et øyeblikk å kjenne på hvor heldige vi er. Heldige som lever i et land fullt av kjærlighet, stolthet og frihet. Heldige som lever i et land der du kan kjempe for det du tror på utenom å frykte for liv eller helse.

Tusen takk for at du ble med meg på dette øyeblikket i takknemlighetens ånd! 
Kos deg masse i dag, vi snakkes i neste innlegg! 

Stoooor klem
Isabelle⭐️


Ønsker du å støtte og hjelpe meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?
 
Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!
 
Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026! 
 
 

 

289 Hits

22, første dagen

Foto: Privat

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg! 

Da var mitt personlige nyttår gjennomført og jeg har offisielt hatt min første dag som 22 år!

For en utrolig fantastisk dag! Jeg har brukt dagen rolig sammen med familie og grillet helt fantastisk mat mens latteren fylte rommet. Jeg elsker å bruke bursdagen min sammen med familie. Ettersom jeg tross alt feirer 17.mai for det meste med venner, er det ekstra koselig å tilbringe denne vakre dagen med dem. Det å mimre om oppveksten, spise god mat og legge bort telefonen er den beste starten på 22 år jeg kunne fått! Og gjett om det ble gode kaker, helt fantastisk! 

I morgen er det Norge sin tur til å ha "bursdag" og det er en ære å ha bursdag dagen før landet vårt. Nå er batteriene full-ladet for å veive flagget i vinden, gjennomføre morsomme aktiviteter og nyte nasjonaldagen vår! For meg går vekkeklokken allerede 06.20, så jeg skal jammen meg ta meg en dusj og hive meg i sengs før startskuddet går! 

Så er det bare å følge med både her og på mine sosiale medier for masse spennende 17.mai content! 

Vi snakkes i neste innlegg!
Stooor klem
Isabelle⭐️


Ønsker du å hjelpe og støtte meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026! 

 

 

242 Hits

Hva kan du få til i løpet av et år om du satser på deg selv?

IMG_6847

Fotograf: Lena Sellberg Sjekk hun ut her

Drømmer kan faktisk gå i oppfyllelse

Det er faktisk et helt år siden jeg begynte å vurdere å delta i Miss Norway. Jeg har alltid elsket misse konkurranser, men trodde ikke det var noe for meg, jeg følte meg ikke bra nok. Jeg var usikker på om noen med mine utfordringer kunne passe inn. En bipolar Miss Norway? Verden hadde ikke bare fordommer, jeg hadde fordommer mot meg selv og.

Men så elsker jeg å opptre...

Jeg savnet å danse. Jeg elsket å stå på en scene, kjoler med rhinestones og høye heler. Misse verdenen kallet på meg. Så jeg vurderte det.

Men de siste årene har jeg vært en super privat person. Jeg postet nesten ingenting på sosiale medier og holdt meg mest for meg selv. Faktisk gikk jeg flere år så si uten å ta bilder av meg selv. Jeg visste til slutt nesten ikke hvordan jeg så ut engang.

Fotograf: Lena Sellberg

Faktisk var min første fotoshoot med Lena det som virkelig viste meg at jeg ELSKET å stå foran kameraet. Det lærte meg at hvis man ikke passer inn i mengden, kanskje man ikke er ment å være i mengden, men på scenen. Etter det fikk jeg en helt ny selvtillit. 

Jeg følte meg lenge som en kreativ person, uten et verktøy for kreativt utløp. Men mitt kreative verktøy er på mange måter å utrykke meg selv. Gjennom ordene mine, klær og hvordan jeg viser meg til verden.

Et år senere når jeg bestemte meg for å delta i Miss Norway, jeg tok noen portrett bilder med Lena og jeg bestemte meg for å videre trene på å stå foran kameraet. Hva som er morsomt er at de første bildene vi tok var bikini bilder, lite visste jeg at jeg senere skulle faktisk levere bikini bilder til Miss Norway! Det er morsomt hvordan noen ganger viser det seg å være en usynlig tråd hele veien.

Så ble jeg invitert til Miss Norway finalen, og jeg er ekstremt glad jeg dro! Ikke bare var det så gøy å se alle jentene på scenen, men jeg lærte at Miss Norway handler om så mye mer. Det handler om selvutvikling, eleganse, selvtillit, hvordan man bærer seg selv og hva man brenner for. 

Det var her gnisten ble tent. Jeg ønsket å fremme hjertesaken min, bipolar lidelse. På scenen. Neste finale.

Nå har jo faktisk drømmen gått i oppfyllelse, 22. august skal jeg gå på scenen!

Men jeg hadde masse jobb foran meg.

Siden den gang har jeg trent foran kameraet, begynt å poste mer på sosiale medier og virkelig prøvd å finne ut hvem er jeg. Jeg prøvde å finne ut av: Hva ønsket jeg å formilde? Hvordan ønsket jeg å formidle det?

Reisen så langt har gått opp og ned. Men jeg har lært så mye. Jeg føler meg genuint lykkelig og fornøyd med både de små og store tingene i livet mitt for tiden. 

Så hva har jeg lært?

Jobb hardt. Vær deg selv. Tro på drømmene dine. Ikke vær redd for å være for mye. Det bor så utrolig mye mer i deg enn du vet. Det er ditt liv, lev det slik du ønsker.

Men det aller beste er at reisen er langt fra over! Jeg prøver å nyte hvert et sekund av reisen. Og jeg vet at selv etter finalen, har livet så mye spennende i vente.

Så kan man få til drømmene sine selv med utfordringer?

Så absolutt. Ikke gi opp på drømmene dine!♥

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

158 Hits

På vei mot 17. mai

IMG_1652

Hei alle sammen! ✨

Nylig hadde jeg marsjøvelse med korpset til 17. mai og jeg tror mange musikere kjenner seg igjen når jeg sier at mai-måneden kan være ganske stressende. Det er så mye man må huske på samtidig – både noter, takt, å gå riktig når man marsjerer og ikke minst passe på å ikke gå altfor fort. Det krever mye øving og konsentrasjon men samtidig er det også veldig gøy å få være en del av noe så tradisjonsrikt og spesielt.

17. mai handler om mer enn bare tog og fine klær. Det handler også om fellesskap, glede og å skape gode minner sammen. Selv om ting ikke alltid blir perfekt er det viktigste at vi tar vare på hverandre og inkluderer alle rundt oss. Husk at det alltid er plass til noen flere rundt 17. mai-bordet ❤️

Jeg håper alle får en fantastisk feiring uansett hvordan dere velger å tilbringe dagen. Ta vare på hverandre, vær inkluderende og nyt dagen med mennesker dere er glade i ✨

Klem ❤️

 

Følg meg gjerne på sosiale media 

Instagram madelight.no 

TikTok madelight.no 

 

205 Hits

En viktig påminnelse bak den fine vårstemningen

Hei dere!

Mai har alltid vært måneden jeg ser mest frem til!

Det er noe med lyset, lukten av vår, alle fargene som plutselig kommer tilbake og følelsen av at livet starter litt opp igjen etter en lang vinter. Folk sitter ute i solen, trærne blir grønne igjen, og man får nesten lyst til å trekke pusten litt dypere.

Og kanskje er det derfor jeg synes det er litt spesielt at akkurat mai også er måneden for bevissthet rundt mental helse.

For selv om alt rundt oss plutselig virker lysere, betyr ikke det nødvendigvis at alle føler det sånn inni seg. Jeg tror mange kjenner på et press om å være glade når våren kommer. Man “skal” ha energi, være sosial, nyte dagene og føle seg bra. Og når man ikke gjør det, kan man nesten føle seg litt feil.

Men mental helse ser ikke alltid lik ut. Noen sliter stille. Noen skjuler det bak smil, humor eller travle dager. Og noen vet kanskje ikke engang helt hvorfor de føler det de føler. Jeg tror det er derfor det er så viktig å snakke om. Ikke bare når ting er på sitt verste, men også i de helt vanlige dagene. Det å kunne si at man er sliten. Stresset. Overtenker. Føler seg litt tom. Eller bare trenger en pause.

For meg betyr mai mye nettopp fordi den minner meg på hvor viktig de små tingene er. Frisk luft. Gåturer. Sol på huden. Musikk på ørene. Mennesker som får deg til å føle deg trygg. Små ting som kanskje virker ubetydelige, men som kan gjøre en større forskjell enn man tror.

Og kanskje er det akkurat det vi trenger å bli flinkere til. Å ta vare på hverandre litt mer, sjekke inn på menneskene rundt oss og huske at man aldri helt vet hva noen bærer på bak fasaden.

Så selv om mai er min favorittmåned, er den også en viktig påminnelse om at mental helse fortjener plass hele året♥

Stor stor stooooor klem, Emilie♥


 

Vil du følge meg på min reise mot Miss Norway 2026?

Gjerne ta kontakt for samarbeid♥

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Instagram: emiliedolmer

TikTok: emiliedolmer 

184 Hits

LIVE OPPDATERINGER: Miss Eco Norway

Abelone Smedsrud, Miss Eco Norway. Foto: Miss Eco Ghana

Hei alle sammen ⯑

De siste fem ukene før jeg reiste hit har vært helt sinnssyke hektiske, så det har ikke blitt mange oppdateringer her på Miss Norway reisen. Alt har bare gått i ett, og selv nå som jeg er i Egypt kjenner jeg at hodet fortsatt er fullt av alt mulig samtidig.

Tiden flyr seriøst her nede. Det skjer noe hele tiden, og selv når man egentlig burde slappe litt av, så er det alltid noe nytt som må følges opp eller tenkes på.

Nå har jeg endelig fått nett her i Egypt, og akkurat nå sitter jeg på bussen på vei til stranden, en tur som tar rundt to timer. Så det er faktisk første gang på en stund jeg har hatt TID nok til å bare sette meg ned og skrive litt her inne.

Hvis dere vil følge mer av det som skjer underveis og få mer “live” oppdateringer, så er jeg mye mer aktiv på Snapchat: Abelone.s Snapchat ANBEFALER ALLE Å FØLGE MEG DER!!

Skal prøve å oppdatere litt mer her også når jeg får små pusterom i programmet som er aldri haha,

 

164 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på