fbpx

Min værste frykt!

 Hei dere♥

 

I dag hadde jeg matteeksamen, noe jeg har gruet meg til i lang tid. Jeg har slitt med matte i hele oppveksten, og selv om jeg alltid har fått hjelp, har den hjelpen ikke alltid vært tilstrekkelig. Det har gjort at jeg har mistet grepet på mange av de grunnleggende ferdighetene, og jeg har vært en person som alltid har gruet meg før matteprøver.

Denne gangen følte jeg likevel at jeg klarte å samle litt motivasjon, og jeg prøvde mitt beste.

Eksamen varte i 5 timer og jeg satt der i 4 timer og 50 minutter, hadde det vært meg for noen år siden så hadde jeg gjort det så raskt jeg kunne for å bli ferdig. Når man gjør ting så fort man kan, gjør man det gjerne ikke så nøye eller "Riktig" heller...

Nå sitter jeg igjen med en blanding av lettelse og usikkerhet, men jeg håper inderlig at det gikk bedre enn jeg fryktet.

Etter matteprøven i dag, som jeg har gruet meg til i årevis, følte jeg en utrolig lettelse. Jeg dro til Oslo for å møte en venninne, og vi feiret litt med å teste en ny type acai-bowl.

Det var veldig koselig og i morgen er det tilbake på jobb etter to dager med bare eksamen!

Hva gjør dere for å finne litt ro før spennende ting?


 

Jeg kommer til å fortsette å dele bilder og videoer videre om hva jeg gjør og hvordan dagene ser ut, så gjerne følg meg på de forskjellige plattformene.

Kontakt meg gjerne på mail hvis du ønsker å samarbeide eller støtte meg!

Tiktok

Instagram

Frida Sørlie - Veien til Miss Norway 2026

- Mail Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

 

Ha en fin dag videre!

Klem Frida<3 

Miss Norway-deltager 2026!

 

224 Hits

Internasjonal livesending - i morgen!

Foto: Yuk Wong

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg!

For noen uker siden så nevnte jeg at det ville komme noe spennende og internasjonalt den 22.Mai! 

Vel, her er vi - dagen før! Og jeg kan endelig fortelle dere at jeg skal intervjues på en internasjonal livesending! Det blir en utrolig lærerik og morsom opplevelse - og ikke minst er jeg kjempe spent på hva slags spørsmål jeg kommer til å få. Men, jeg er godt forberedt så dette kommer til å gå kjempefint! 

Jeg er så takknemlig for denne muligheten og gleder meg skikkelig! Jeg skal selvfølgelig holde dere oppdatert. Gjerne hold litt ekstra utkikk på min instagram, som du finner her, hvor oppdateringer kommer fortløpende! 

Vi snakkes i neste innlegg!
Stooor klem
Isabelle⭐️


Ønsker du å hjelpe og støtte meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost; Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

 

 

 
 
142 Hits

Reise alene med barn

IMG_4452

Hei, nu e meg og Lowe (sønn min) på vei nord. Det inkluderer en reise på typ 12 timer. Sønn min e 3 år så e full fart på han.

Første gang Lowe va med på flytur til nord va han bare 10 dager gammel og siden har vi hatt mange flere turer sammen og Lowe e godt vandt å reise nu.

 

Den første tiden hans satt han i en bæreselle så gikk vi over til sportsvogn men nu som han e 3 år reiser vi uten alt.

 

Men likevel mitt aller beste tips e å kjøpe sele som e festa til et bånd som man holder han fast i, det gir han dermed ikke mulighet å stikke av hahah.

Vi glemte den sela den her gangen og sto vi i kassa å sku betale noe så løp han avgårde.. skal love dokker at ho mora hannes ble svett altså.

Har fått mye tyn for akkurat den «hunde»sela men den sela e faktisk en «life saver» hahah!!

For å gjøre turen litt «greiere» har vi en fast sekk vi bruker under reise og da e det litt ekstra stas å bruke den også vet han at mamma fyller den med ting som gir han glede.

Før vi drar har æ pakka sekken hannes med det ene og det andre men noe av det koseligste e å lage han en liten snack box. Fylt med favoritt godteriet hans, litt kjeks og sjokolade og det beste e at det holder humøret stort sett oppe hele reisen.

Hannes søte ansikt sjarmerer også flyvertinnan så han får ofte gratis smoothie.

Ofte når man reiser nordover så må man vente 4-6 timer i Oslo før neste fly og reisen blir fort på 12 timer men det aller beste e hvis en har fly som går ganske etter hverandre og det hadde vi nu, vi rakk akkurat å leke oss litt i det lilla flyet på Gardermoen før turen gikk videre til neste fly.

Viktig at han fikk rista fra sæ litt energi for når man flyr nordover e det like langt som til Spania så her må man klargjøre ipad med ferdig nedlasta serier som han kan kose seg med og blyanter og fargeblokk.

Lowe har aldri vært problem å ha med på fly. Når han va baby sov han alltid igjennom hele flyturen og senere år virker det som om han liker å fly. Han blir roligere i lufta enn ka han e på bakken.

Imens vi e på reise nu kom æ på at når han va baby hadde vi vært på prøverommet på en av de luksuriøse butikkan på Gardermoen også rett før vi skal gå til gaten vår oppdager æ at Lowe har nappa med seg et skjørt til alt for mange lapper å betale så vi må løpe full fart til butikken å levere tyvgodset hans hahhaha. De bare lo av oss da vi kom å og vi alle konkluderte det med at han sku bare ta en «Moksnes 2.0» hahaha.

 

 

180 Hits

Hjelpe lokalmiljøet

 

Hei dere♥

 

I kveld har jeg hatt gleden av å bidra frivillig sammen med Sætre Vel. De arrangerte kino, både for barn og voksne! Et tiltak som kanskje virker enkelt på overflaten, men som betyr utrolig mye.

For meg går dette rett inn i en av mine viktigste hjertesaker som er kampen mot mobbing og arbeidet for at barn og unge skal få en trygg, god og inkluderende oppvekst.

Det handler ikke bare om film og popcorn. Det handler om å skape møteplasser hvor barn kan kjenne på fellesskap, trygghet og tilhørighet. Slike arenaer er forebyggende på så mange måter. Når barn føler seg sett og inkludert, bygger vi også sterkere miljøer hvor det er mindre rom for utenforskap og mobbing.

Jeg tror oppriktig at små tiltak i lokalmiljøet kan gjøre en stor forskjell. Det å stille opp frivillig, skape aktiviteter og bidra til gode opplevelser sammen er med på å bygge trygghet, både for barna og familiene rundt dem.

Det er inspirerende å se engasjementet til menneskene i lokalmiljøet som bruker tiden sin på å skape noe positivt for andre. Slike kvelder minner meg på hvor viktig frivillighet er, og hvor mye vi faktisk kan få til sammen.

Takk til alle som bidro i kveld!

og takk for at jeg fikk komme♥


Jeg kommer til å fortsette å dele bilder og videoer videre om hva jeg gjør og hvordan dagene ser ut, så gjerne følg meg på de forskjellige plattformene.

Kontakt meg gjerne på mail hvis du ønsker å samarbeide eller støtte meg!

Tiktok

Instagram

Frida Sørlie - Veien til Miss Norway 2026

- Mail Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

 

Ha en fin dag videre!

Klem Frida<3 

Miss Norway-deltager 2026!

 

 

268 Hits

Hjemstedet mitt Svelvik

DSC04651

Fotograf: Thorleif Kihle Hår: Tine

Jo eldre jeg blir, jo mer skjønner jeg hvor spesielt det faktisk var å vokse opp i Svelvik. 

På sommeren er det ingen sted som er finere. Svelvik er tross alt Norges nordligste sørlandsby. 

Det er rolig her. Fine sommerdager ved vannet, smågatene, fjorden og den litt rare følelsen av at alle kjenner alle. Det er kanskje ikke verdens største sted, men det har sjarm. Og det har vært mitt hjem i 26 år og jeg er veldig takknemlig for det.

Anbefaler alle å ta turen hit om sommeren. Enten for å bade på Skjæra, kjøpe softis i byen eller kjøpe frukt fra alle frukthagene. Er så koselig her. Stedet er kanskje ikke stort, men har masse å tilby.

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

195 Hits

PRELIMENARY: backstage

Abelone Smedsrud Miss Eco Norway 2026 Abelone Smedsrud Miss Eco Norway 2026

Velkommen tilbake til min verden!

Som dere fleste har fått med dere så er jeg jo i Egypt for å representere Norge i Miss Eco International, og det går ekstremt bra!

Akkurat nå så sitter jeg og får håret mitt fikset før jeg skal opp for å ha PRELIMENARY!! Hvor sykt er ikke det? Vi er langt over halveis i konkurransen, og alt har gått ekstremt fort. Og siden jeg sitter her nå og skriver via mobilen så har jeg litt problemer med å få lastet opp flere bilder i blogginnlegget, så alt av bilder osv det får komme i et annet fordi jeg har mye jeg vil vise dere!

I dag så skal vi ha Eco dress og evening gown på scenen, alt blir streamet live på Miss Eco Internstional sin YouTube kanal so det Elam gjerne gå å sjekke den ut der, jeg tro i norsk tid at den skal starte 18:30 om jeg ikke tar fei, i Egypt starter den iallfall 19:30.

veldig morsomt å skrive dette innlegge her på mobilen, det er litt annerledes men det funker, jeg følte virkelig dette var en av de få minuttene jeg hadde faktisk tid til å kunne blogge fordi ellers har jeg ikke det uff haha. 

Litt morsomt er det fordi alle som fikser hårene til jentene her nede er gutter, de som legger sminke er jenter så jeg håper virkelig gutta veit hva de holder på med, haha det gjør de nok sikkert. 

SOM SAKT FØLG MED PÅ MIN OFFENTLIGE SNAPCHAT KONTO FOR LIVE OPPDATERINGER HER rett FRA EGYPT! 
Konto: Abelone.s

198 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på