fbpx

Fotoshoot på Operataket

IMG_4536

Fotograf: Lena Sellberg Sminke og hår: Valentina Harlemova/Nikulina

Denne uken hadde jeg en fantastisk fotoshoot på Operataket i Oslo. Det var perfekt å skape nytt innhold til reisen min som finalist i Miss Norway 2026.

Noe av det som gjorde dagen ekstra spesiell var samarbeidet med fotograf Lena. Hun har et utrolig øye for detaljer og en evne til å få frem både uttrykk, lys og stemning i hvert eneste bilde.

Jeg gleder meg til å vise dere flere av bildene fra shooten, og er utrolig takknemlig for å få jobbe med så dyktige mennesker på i min Miss Norway reise.

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

175 Hits

Fartsfylte eventyr!

Foto: Privat

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg! 

Jeg har for første gang i mitt liv kjørt bil på bane! For en sinnssyk opplevelse! 

Helt siden jeg var liten har jeg, broren min og pappa hatt et stort ønske om å sammen kjøre bil på bane. Naturligvvis, må man ha førerkort, så vi avtalte å vente til jeg og broren min hadde lappen. Og i julegave fikk jeg og broren min "Dahle Challenge", noe vi har gledet oss til i mange år! Da var det nemlig på tide å slippe løs sin indre racerbilsjåfør på bane! 

Foto: Privat 

Plutselig var dagen her, nøyaktig et halvt år senere. Vi var fremme ca 2 timer før registrering. Det var enormt smart, fordi da fikk vi god tid til å kjøre simulator, spise og se andre kjøre før det var vår tur. Men det gikk jammen meg ikke lang tid før vi plutselig satt i møterommet for å gå igjennom teorien. Det er ekstremt mye å huske på når man skal kjøre på bane. Man får lov å kjøre så raskt man ønsker, så lenge man selv vet man beholder kontrollen. Og når det da ligger syv andre biler på banen, er sikkerhet viktig! Så må man huske på ting som Idealspor (hvor man skal legge seg for best ytelse), ulike flag, bremselengder o.l. 

Så var det på med kjøredressen og bilene sto klare. Jeg skal ærlige innrømme at jeg var litt nervøs. De spente oss fast i bilene og der satt vi og ventet. De to første rundene skulle vi kjøre bak en bil som skulle vise hvor det var best å ligge. Ikke nok med at det var mange krappe svinger, men det var også nedover og oppoverbakker! Det er hvertfall noe å tenke over når det går fort.

Så var det vår tur og en etter en ble vi sluppet ut på banen. Vi hadde 3 heat vi skulle igjennom, altså 3 runder, som alle varte 10 minutter hver med pause imellom. Første runde var det ambefalt å kjøre litt roligere og finne ut av ting som spor, bremselengder og bli kjent med bilen. Det gikk helt supert! Heat 2 gikk raskere og heat 3 gikk raskest! Det er noen helt enorme krefter i disse bilene, og det var skikkelig kult å få lov å dra den fullt ut! Ikke nok med dette ble jeg den beste jenta i min gruppe! Muligens også den eneste ;)

Foto: Privat

Da vi var ferdige var vi alle fylt med takknemlighet, mestringsfølelse og glede! For en utrolig dag og alt gikk etter beste evne. For ikke nok med at heat'ene gikk så fint - vi fikk 23 grader og sol også! 

Det kommer selvfølgelig også en vlog fra dagen snart! Den finner du på min tiktok bruker! Du kan enten søke meg opp; Isabelledahle, eller trykke her!

Nå som Dahle Challenge er gjennomført, ville det ikke sjokkert meg om vi drar tilbake et par ganger de neste årene. Det var virkelig så morsomt og noe vi hadde gledet oss i mange år til å gjøre sammen. Jeg kommer absolutt til å leve lenge på denne fantastiske opplevelsen - men det skal sies at råkjøringen får bli igjen på banen:)

Klarer du gjette hvor vi var?

Vi snakkes i neste innlegg!
Stoooor klem
Isabelle⭐️


Ønsker du å støtte og hjelpe meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026!

 

265 Hits

Ukens takknemlighet 11 & 12

Hei dere!

Okei, så denne gangen ble det faktisk to ukers takknemlighet i ett innlegg!

Jeg glemte nemlig helt å skrive forrige uke, men helt ærlig tror jeg bare livet kom litt i veien. Og kanskje er det egentlig litt fint også♥

For de siste ukene har vært veldig fulle. Det har vært eksamen, mye planlegging, photoshoots, bursdag, Miss Norway, familie, venner og masse små øyeblikk imellom alt sammen. Dagene har gått utrolig fort, og noen ganger føler jeg nesten at jeg ikke helt rekker å stoppe opp før en ny uke er i gang igjen.

Men akkurat derfor tror jeg også ukens takknemlighet handler om noe veldig enkelt denne gangen.

Nemlig det å faktisk leve litt.

Ikke nødvendigvis ha kontroll på alt hele tiden eller rekke absolutt alt man hadde planlagt, men bare være til stede i det som skjer rundt seg.

Jeg tror jeg har blitt flinkere til å sette pris på de små tingene, som gode samtaler, solrike dager, en rolig kveld hjemme, latter med mennesker jeg er glad i og de små pausene mellom travle dager. Og kanskje også følelsen av å være sliten noen ganger, fordi det betyr at man faktisk fyller livet sitt med ting som betyr noe.

Samtidig skal jeg også være ærlig å si at de siste ukene ikke bare har vært enkle. Noen dager har vært litt tunge, og jeg har faktisk slitt med å finne motivasjon til å komme meg gjennom alt jeg skal gjøre. Men jeg tror også det er en del av livet. Det kommer oppturer og nedturer, og man kan ikke alltid være på topp. Det viktigste er egentlig bare at man ikke gir opp. Faller man av hesten, så må man bare klatre seg opp igjen.

Og kanskje er det akkurat det jeg er mest takknemlig for akkurat nå. At livet skjer. At jeg får oppleve nye ting, møte fine mennesker, utfordre meg selv og skape minner jeg vet jeg kommer til å se tilbake på med et smil.

Selv på de travle dagene.

 

Stor klem, Emilie


Vil du følge meg på min reise mot Miss Norway 2026?

Gjerne ta kontakt for samarbeid♥

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: emiliedolmer

TikTok: emiliedolmer

143 Hits

Det er ikke din jobb å være likebar, det er din jobb å være deg selv

75B8FE19-E1E1-4A68-B60F-C157DAA592F5

Fotograf: Roger Myrland

De må ikke like deg og du trenger ikke å bry deg

Ofte i livet har jeg kjent på følelsen av å ikke passe inn, ikke fordi jeg ikke har blitt akseptert, men fordi jeg føler meg veldig alene i hvordan jeg prosesserer og utrykker følelser.

Likevel har jeg alltid vært en person som har valgt sin egen vei. Men på veien har ikke tankene mine om meg selv nødvendigvis vært positive og det har tidvis vært ensomt å ikke alltid bli forstått.

Men i dag er jeg veldig glad for at jeg har stolt på mitt indre kompass om hvilken vei å ta.

For hver gang jeg har prøvd å justere meg, har jeg følt meg innestengt. Hver gang jeg har prøvd å ta noen andre sin vei, har jeg blitt ledet tilbake.

Å være seg selv er frigjørende. Men man tar risikoen på å ikke bli likt. Eller mer korrekt sagt, ikke forstått.

Men det er en risiko man må være villig til å ta. 

For alle kommer ikke til å like deg. Men det er en refleksjon av dem, ikke deg. 

Kle deg slik du ønsker, gjør aktivitetene som gjør deg glad og snakk opp for tingene du bryr deg om. Vær deg selv.

Jeg blir fremdeles ikke alltid forstått. Men det bryr jeg meg ikke om.

For sannheten er at ved å være meg selv, har jeg fått mer, enn jeg har mistet. Jeg får ofte det jeg ønsker meg, har møtt mennesker som faktisk betyr noe for meg og opplevd ting som har fått meg til å vokse som person. Og det gir mer verdi enn å bli likt av alle.

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

225 Hits

Internasjonal livesending - her får du alt!

Foto: Ethereal Royalty 

Hei!
Hvordan har du det i dag?

Velkommen tilbake hit til meg!

Da har jeg offisielt, for første gang, blitt intervjuet internasjonalt live! 
Du kan se en reprise av sendingen her!

For ca tre uker siden fikk jeg en melding på instagram, fra Arianne, den flotte damen som styrer brukeren Ethereal Royalty. Hun er journalist og intervjuer missedronninger, direktesendt på instagram. Gjett om jeg hoppet i setet da hun skrev at hun hadde kommet over noen av videoene mine, og ønsket å intervjue meg! 

Vi holdt kontakten og satte en dato og et klokkeslett. Men før jeg visste ordet av det, var dagen her. Jeg hadde forberedt meg godt og følte meg sikker i budskapene jeg ønsket å dele. Klokken 16:00 fikk jeg en invitasjon til livesendingen - og plutselig satt jeg der. 

Jeg skal også innrømme at jeg var litt nervøs, spesielt siden det var direktesendt. Men det gikk jammen meg som smurt, og føltes mer som en hyggelig samtale med en venninne! 

Likevel var det noen spørsmål jeg måtte reflektere ekstra godt om. Spørsmålene var så fine og dype, og det var utrolig gøy å utfordre meg selv på denne måten! Det er fint å vite at jeg likevel klarer å være kald i hodet i slike situasjoner og jeg er såå utrolig takknemlig for denne muligheten!

Er det en ting jeg tenker litt over er viktigheten av å si ja og kaste seg litt ut i ting! I dag tar jeg med meg en helt ekstrem nyttig og viktig erfaring videre i livet - som jeg aldri hadde fått om jeg ikke turte å takke ja for noen uker siden, og kaste meg ut i det i dag! 

Har du kastet deg ut i noe nylig?

Vi snakkes i neste innlegg!
Stoooor klem
Isabelle⭐️


Ønsker du å støtte og hjelpe meg videre på min reise mot Miss Norway 2026?
Eller ønsker du et samarbeid?

Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: Isabelle.francesca
Tiktok: Isabelledahle
Snapchat: Isabelle.dahle
Facebook: Min reise mot Miss Norway 2026! 

 

327 Hits

Kapittel 24

Hei dere! 

I går hadde jeg bursdag, og jeg ble hele 24 år♥

Det føles egentlig litt rart å skrive. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg føler at de siste årene har gått både utrolig fort og samtidig veldig sakte. På disse 24 årene har jeg opplevd mye. Både fine øyeblikk, utfordringer, mennesker som har kommet og gått, perioder hvor jeg har vært usikker og perioder hvor jeg har kjent meg veldig trygg i meg selv.

Men hvis jeg skal være helt ærlig, så er det faktisk ikke før i fjor at jeg virkelig følte at livet mitt begynte å falle litt på plass.

Det var som om noe inni meg har roet seg litt mer. Jeg begynte å stole mer på meg selv, ble tryggere på hvem jeg er og hva jeg ønsker i livet. Jeg sluttet å stresse like mye med å sammenligne meg med andre og begynte heller å fokusere på min egen vei.

Og kanskje er det akkurat det som gjør at jeg går inn i dette nye kapittelet med en så god følelse.

For første gang på lenge føler jeg at jeg faktisk lever et liv som føles riktig for meg. Jeg omringer meg med gode mennesker, jeg tør å gå etter drømmene mine, og jeg utfordrer meg selv på måter jeg aldri hadde gjort før.

Denne reisen med Miss Norway har også lært meg utrolig mye om meg selv. Ikke bare om scene, konkurranse og alt som følger med, men om styrke, utvikling og det å tørre å tro på seg selv fullt og helt♥

Jeg føler meg på mange måter mer motivert enn noen gang. Ikke fordi livet er perfekt, for det er det jo aldri, men fordi jeg har lært at det er helt greit. Man vokser fortsatt. Man lærer fortsatt. Og man finner seg selv litt mer underveis.

Kapittel 24 føles derfor ikke som et press om å “ha alt på plass”. Det føles heller som starten på noe nytt. Nye opplevelser, nye minner, mer utvikling og forhåpentligvis enda flere øyeblikk som får meg til å føle meg akkurat like lykkelig og takknemlig som jeg gjør akkurat nå♥

 

Stor klem, Emilie


Vil du følge meg på reisen min mot Miss Norway 2026?

Gjerne ta kontakt for samarbeid♥

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: emiliedolmer

TikTok: emiliedolmer

 

222 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på