fbpx

Jeg heter Synne, er 26 år og kommer fra Svelvik, og er en finalist i Miss Norway 2026!

Jeg har en bachelor i reiselivsledelse og opplevelsesutvikling, en mastergrad i innovasjonsledelse og har i mange år jobbet i det lokale reiselivet. 

Jeg jobber som frivillig for Bipolarforeningen. Min hjertesak er å bryte stigmaer, skape mer bevissthet og åpenhet rundt bipolar lidelse. Les mer om hjertesaken min her 

Jeg elsker Taylor Swift, bøker, reise, kreativitet, trening og dans.

Følg med videre på reisen♥

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Snapchat: @synneskje

Facebook: Synne Skjelbred Veien til Miss Norway 2026

Ta kontakt for samarbeid:

synne.villemo.skjelbred@gmail.com

 

Du er ikke uinspirert, du er bare i en systemoppdatering

copy_38E5A22C-A95B-455C-8605-543EC6DAC6E_20260515-111803_1

Unadorned

For alle mennesker som trenger å føle kreativitet og lidenskap, kan tidene hvor du føler deg uinspirert være vanskelig. 

Man faller kanskje litt utenfor rutiner, begynner å tvile på seg selv og slutter å gjøre sitt beste. 

Min filosofi er alltid man kan alltid gjøre litt til. Gjøre det litt bedre. Presse seg litt mer. Så jeg prøver alltid et ekstra forsøk. Men så har jeg perioder hvor jeg er uinspirert, og da mister jeg litt drivkraften. 

Hva som vanligvis inspirerer meg. Fashion. Bøker. Musikk. Andre mennesker. Blekner litt. 

Jeg får et behov for å være i en boble der jeg gjør ingenting og bare eksisterer. 

I det siste har jeg vært litt uinspirert. Som er kjedelig, for det er så mye jeg ønsker å gjøre. Jeg kjeder meg så mye når jeg er uinspirert. 

Men når jeg er uinspirert. Vet jeg ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal gjøre det.

Jeg tror den rare følelsen av tomhet noen ganger kommer rett før man vokser ut av en gammel versjon av seg selv.

De siste ukene har jeg opplevd så mye. Fordi de siste måneden har hele livet mitt endret seg. Jeg skal flytte og gjør nye ting. Det er mye å ta inn. 

Så kanskje stillhet ikke alltid er stagnasjon. Kanskje det er et mellomrom.

Endring er skummelt, men det er også vekst. 

Kanskje inspirasjon ikke forsvinner. Kanskje den bare trekker seg tilbake litt for å gi plass til noe nytt.

Som en liten oppdatering av systemene dine. Tankene, følelsene, nervesystemet og alle elementene i livet trenger bare litt tid å følge etter deg. Og når de gjør... er du der du trenger igjen.

Når jeg er uinspirert liker jeg å bli fullstending "unadorned" igjen. “Unadorned” betyr noe som er enkelt, ekte og uten pynt. Det er mitt favoritt ord. 

Å være uinspirert forteller meg at jeg trenger en mer enkel og ærlig versjon av livet mitt. Et tegn på å oversaturert/overstimulert. 

Jeg rydder ut alt. Klær. Tanker. Ideer. Og er fullstendig usminket, en liten stund. Og starter på nytt.

Så kanskje hemmeligheten bak forandring er å bruke energien sin på å bygge noe nytt, i stedet for å kjempe mot det gamle?

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

 

171 Hits

Gåmeditasjon - Kan måten du går på påvirke tankene dine?

0C09C6FD-2553-4F43-B9A4-1FD7F507A0F0
Sponset produkt: Waizli

I fjor startet jeg med gåmeditasjoner og det har endret livet mitt totalt!

Det er en veldig enkel måte å komme seg ut av hodet og inn i kroppen. Noen ganger hvis man er stresset eller utålmodig, kan det være vanskelig å finne roen til å sette seg ned å meditere. Men når man går samtidig kan man bruke kroppen sin og energien, og fokusere på å finne ro samtidig. Det gir både et utløp og en ro samtidig.

Gå meditasjoner er er en meditasjonsform hvor du kombinerer bevegelse og tilstedeværelse. I stedet for å sitte stille, går du sakte og retter oppmerksomheten mot stegene, pusten og omgivelsene rundt deg for å roe sinnet og være mer i øyeblikket.

Det fungerer som en mindfulness praksis hvor du går sakte og bevisst mens du fokuserer på stegene, pusten og øyeblikket rundt deg. Det kan hjelpe med å bryte ut av autopilot, bli bevisst på egne tanker og flytte oppmerksomheten tilbake til kroppen og nåtiden. Når du endrer hvor du plasserer oppmerksomheten din, kan du også begynne å endre energien og tilstanden du lever fra.

Jeg liker å bruke gåmeditasjoner som en metode for å gå inn i fremtiden, der det jeg ønsker å få til, har allerede fått til. 

Det har hjulpet meg med å bli mer selvsikker, tørre å gå for ting jeg ønsker meg og gitt meg en fin rutine i hverdagen for å koble av.

Etter gåmeditiasjonen liker jeg å sitte ved vannet å koble litt av og nyte roen. I dag tok jeg med med meg en Waizli, for litt ekstra energi, alle smakene er super gode, men er kanskje spesielt glad i eple smaken. 

Anbefaler alle å teste både Waizli og gåmeditasjon! 

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

 

186 Hits

Hvordan jeg gjorde huden min klar til Bootcamp - Hudpleie hos Cutshim (Reklame)

3AF8C7D6-CEBA-46EF-B114-199E7F33333_20260511-113726_1
Innlegget inneholder reklame

Hvordan få kamera klar hud

De siste månedene har vært utrolig spennende, men også intense. Det har vært photoshoots, catwalktrening, mye sminke og ganske hektisk. Og selv om jeg elsker alt med denne reisen, begynte huden min å si litt ifra.

Kanskje fordi huden ikke bryr seg om hvor bra sminken er, om man egentlig er sliten under.

Min sponsor Cutshim hjalp meg med å preppe til bilder og sashingen på bootcampen.

Jeg fikk teste deres melkesyre peel! Denne behandlingen er en kjemisk peel med melkesyre, og passer perfekt for deg som ønsker en litt mer konsentrert peeling. Det jeg liker så godt med den er at huden ikke bare eksfolieres, den får også masse fuktighet. Melkesyre binder nemlig fuktigheten i huden, noe som gjør at huden føles både mykere og mer glowy etterpå.

Jeg har den siste tiden brukt flere produkter fra Environ sin Skin EssentiA-serie, og det jeg liker så godt med serien er at produktene jobber sammen for å bygge opp huden gradvis.

Cleanseren føles veldig mild og behagelig på huden, uten at huden føles stram etterpå.

Toneren gir masse fuktighet og glow, og huden føles bare mye freshere med en gang.

Jeg har også brukt AVST Moisturiser 4, som er en fuktighetskrem i Environ sitt step up system med vitamin A. Den føles rik uten å bli tung, og huden min har føltes mye jevnere og mer balansert etter jeg begynte med den.

Øyekremen har vært perfekt for å gi mer fuktighet og liv rundt øynene, spesielt i perioder med lite søvn og mye stress.

Jeg har også brukt Environ Focus Moisture+ Vita-Antioxidant Hydrating Oil Capsules gir huden intensiv fukt og glød, samtidig som antioksidanter og vitamin A bidrar til en jevnere, sterkere og mer ungdommelig hudbarriere.

Og selvfølgelig passer jeg alltid på å bruke solkrem!

Alle kan kjøpes hos min sponsor Cutshim i Svelvik!

Anbefaler virkelig å ta turen innom, hvis du er usikker på hva du trenger, hvordan du bruker de, hjelper de deg med sin ekspertise. Elin er så dyktig og hjalp meg masse.

Jeg fikk også kjempe fine klassiske vippeextension før bootcampen. Slik at jeg var totalt klar for kameraene.

En salong som virkelig har alt.

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

316 Hits

En liten pause for refleksjon - Life update

_DSC6879_Origina_20260511-112558_1
Fotograf: Roger Myrland

Jeg er faktisk en finalist.

Sist jeg oppdaterte dere gjorde jeg meg klar til første bootcamp. Siden har jeg vært litt stille, mest fordi jeg trengte å ta inn over meg alt.

Det høres kanskje rart ut, men jeg tror ikke jeg helt har forstått hva jeg faktisk er en del av før nå. Å være omgitt av så mange dyktige, vakre og inspirerende jenter, få kjenne på energien, nervene, motivasjonen og hele atmosfæren rundt konkurransen… det var faktisk ganske utrolig. Jeg gikk derfra med så mye mer motivasjon enn jeg kom inn med.

Bilde 1: Fotograf: Bjørn Dethloff Sminke: @kati_make_up @joa_idz 

Bilde 2: Fotograf: @alphamiked.visuals 

Bilde 3: Waizili (Spons)

Bilde 4: Stush Active-wear (Spons)

Og kanskje aller mest fikk jeg øynene opp for internasjonale konkurranser. For første gang klarte jeg faktisk å se for meg at dette kunne være noe større. Ikke bare prøve, men at dette faktisk er en arena hvor jeg kan vokse, utvikle meg og bli ordentlig god på å ha et plattform. 

Jeg skal være ærlig på at catwalk fortsatt er det jeg må jobbe mest med. Men samtidig er det veldig motiverende å se at jeg allerede har forbedret meg siden catwalk kurset. Jeg kjenner at noe begynner å løsne. Jeg forstår mer av teknikken, hvordan jeg skal bevege meg og hvordan jeg skal bruke energien min riktig. Har allerede trent masse, men kommer til å øve enda mer spesifikt fremover, for nå vet jeg hva jeg trenger å jobbe med.

Og akkurat nå? Så føler jeg meg bare veldig takknemlig. Takknemlig for at jeg turte å melde meg på. Takknemlig for alle menneskene jeg har møtt allerede. Og takknemlig for at denne reisen begynner å føles ekte på en helt ny måte.

Men Miss Norway, har virkelig tatt meg på en reise for å utvikle meg selv mer enn alt. Jeg blir mer og mer kjent med meg selv. Både styrker og svakheter.

Selvtilliten min har allerede vokst. Jeg bryr meg svært lite om hva andre tenker om meg. Og er mindre redd for å gå for ting.

Men jeg har fortsatt en del å jobbe med. Jeg ønsker å bli bedre på å tørre å ta opp plass. Bære meg selv med stolthet. Og bare ha en utrolig sterk tro på meg selv. Målet mitt er å gå på scenen 22. august med all mulig selvtillit og utstrålig. Som jeg vet er inni meg.

For dette er virkelig en utrolig opplevelse jeg vil nyte hvert et sekund av, ikke bare overtenke alt jeg kan gjøre feil.

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

273 Hits

Forberedelser til bootcamp og piknik fotoshoot

2728FD9C-D722-40B9-B2C0-15E415034961

I morgen reiser jeg avgårde for første bootcamp! Jeg kan nesten ikke tro at jeg snart skal få min sash! Det er virkelig et spesielt øyeblikk i Miss Norway reisen. En barndomsdrøm som går i oppfyllelse. Og så blir det helt utrolig å treffe alle jentene igjen!♥ Gleder meg så mye!

I dag har jeg forberedt meg hos min sponsor Cutshim. Jeg tok vippeextensions, og Elin som gjorde det, utførte det helt perfekt! Ønsket meg mest mulig naturlige vipper slik at vippene ikke skal ta fokus av øynene på bilder. For vi skal jo ta noen portretter på beauty campen, det blir veldig spennende. Jeg skal ha på en kjole som var min mor sin da hun var yngre, som er veldig spesielt for meg.

Faktisk har jeg tenkt veldig bærekraftig til bootcampen. Jeg fant kjolen til sermonien på en bruktbutikk, gleder meg masse å vise den frem! Før campen gjenstår det bare å gjøre et par justeringer på kjolene, slik at det blir helt perfekt.

Jeg fikk også håret mitt stylet og farget i dag. Tine gjorde en fantastisk jobb. Var så fornøyd og følte meg fresh etterpå! 

Siden det var så nydelig vær og Svelvik, hjemstedet mitt, stråler virkelig om dagen, benyttet jeg muligheten, til å ta en liten fotoshoot. Den var litt piknik og solnedgangs inspirert. Så stay tuned for bildene.

Thorleif Kihle tok bildene. Vi har tatt masse bilder sammen, og det er alltid hyggelig. Han er skikkelig dyktig og føler vi alltid får til masse kreativt.

Håper alle får en fantastisk kveld!♥

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

248 Hits

Day in my life som en Miss Norway finalist

IMG_0361-2

Så hvordan ser faktisk dagene mine ut?

Det første jeg gjør når jeg våkner er å høre på en rampage med positive affirmasjoner. Når man bevisst flytter fokuset mot positive tanker, endrer det vibrasjonen og tankene blir litt mer motiverte. Det er en veldig enkel og ikke tidskrevende måte, å komme seg inn i et positiv modus.

Jeg tar en veldig rask dusj på morningen, fordi jeg har veldig tør hud, så prøver å være forsiktig med å ikke strippe kroppen for all naturlige oljer. Det er viktig å kjenne sin hudtype, slik man vet hvordan man skal ta vare på den.

Så gjør jeg min skin care routine. Vil gå mer inn i dybden i dette senere, men du kan foreløpig sjekke den ut her . (Spons)

Men her er trikset til hvordan føle seg amazing hele dagen uten å gjøre full glam! Lip tint, øyebryns tint og tinted moisturizer eller solkrem. Man ser fresh ut, og da føler man seg bedre og. Ukentlig passer jeg også på å legge inn en high maintance rutine for å være low maintance, som jeg også kommer til å dele senere. Beste life hacket!

For tiden er jeg også obsessed med koreanske body lotions. Har en i dalgona milk, som lukter kaffe og godteri, en i strawberry milk og ikke minst coconut milk. Så avhengig av humøret mitt, plukker jeg og så gir meg selv en lymfedrenerings massasje! Jeg bruker hendene og en gua sha for kroppen. Man føler seg så bra og snatched etterpå! Noen ganger liker jeg også å gjøre en lymfedrenings massasje i sengen med en gang jeg våkner, med forskjellige øvelser. Man føler seg bedre, ser bedre ut på bilder og lymfedrenasje hjelper kroppen å kvitte seg med væske og avfallsstoffer, reduserer hevelser og kan gi glattere hud og bedre sirkulasjon.

Så går jeg en tur. Jeg gjør en walking meditation. Jeg bruker det som en teknikk der jeg går inn i fremtiden, som at jeg allerede har det jeg ønsker meg. Når jeg er ferdig med gå meditasjonen, sitter jeg ved vannet med kaffen min, og hvis jeg har tid tar jeg med en bok.

Når jeg kommer hjem lager jeg meg frokost. Min go to frokost er riskjeks med cottage cheese og avokado, men når jeg er aktiv blir det litt lite, så jeg spiser også ofte en banan, yoghurt med mandler og bringebær og noen ganger til og med en smoothie eller hjemmelaget juice.

Hva jeg gjør etter det er litt avhengig av dagen. Enten så gjør jeg Miss Norway ting, som sponsorarbeid, skrive blogg, legge planer og følge opp ting. Noen dager har jeg fotoshoots. Ingen dag er lik. Noen dager er rolige og jeg drar for eksempel på shopping og kafe med mormor. Andre dager gjør jeg frivillig arbeid. Jeg er veldig heldig som har denne tiden i livet mitt hvor jeg har mulighet til å eksakt det jeg ønsker. Med fokuset om å holde meg så frisk og stabil som mulig. Selv om jeg savner litt å ha en vanlig jobb å dra til hver dag, men jeg må være tålmodig mens jeg bygger drømmelivet mitt.

Etter dagens gjøremål er gjort, spiser jeg et lite måltid.

Når kvelden kommer drar jeg på trening. Noen dager går jeg faktisk bare tur, men prøver å holde en konsistent treningsrutine og. Først går jeg på stair masteren, så trener jeg styrke, og så kommer dagens høydepunkt, som er catwalk treningen! Jeg starter med en oppvarming, med å  gå et par runder i rommet med heler. Jeg legger til en og en ting. Først holdning. Enten ved stang, holde meg selv bedre opp eller gå inn mot veggen og rette meg opp. Så filmer jeg og ser i speilet. Etter jeg har sett, prøver jeg å rette opp i feilene mine. Så avslutter jeg med å gå i 20 minutter.

Når jeg kommer hjem gjør jeg litt avhengig av hvilken dag, min vanlige dusj eller en everything shower, som jeg vil også dele i min high maintance for å være low maintance rutine senere!

Så spiser jeg middag. Min favoritt middag etter trening er protein brød, eggerøre og guacamole. Men det skal sies jeg prøver å bli flinkere til å spise mer, men å være vegetarianer gjør det utrolig vanskelig å få i meg nok. Så det er et fokus område fremover.

Jeg drikker også alltid et glass kefir med bærsmak og en kopp med te på kvelden. Hvilken te avhenger helt av hvilken stemning jeg ønsker å sette. Ulike teer kan påvirke hvordan du føler deg. For eksempel kan kamille roe deg ned, grønn te gi deg fokus eller hibiscus kan hjelpe deg å føle deg litt ekstra vakker.

Før jeg legger meg gjør jeg enten EFT tapping eller en meditasjon.

Det skal sies ikke hver dag er perfekt eller ender opp som dette! Men jeg føler meg best når jeg holder rutinene mine og dette er rutinen jeg elsker å ha.

Hvordan ser din dag ut?♥

Klem Synne♥

Ønsker du å samarbeide, støtte eller følge reisen min? 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på sosiale medier

Instagram: @synneskjelbred

TikTok: @synneskjelbred

Facebook: Synne Skjelbred - Veien til Miss Norway 2026

 

290 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på