fbpx

Ett tilbakeblikk av reisen min så langt i Miss Norway

Hei alle sammen!

Idag er fristen for å poste presentasjonsbloggen vår, som skal være med å bestemme om vi kommer videre i konkurransen som semifinalister. Du kan finne mitt innlegg HER. Nå som snart alle har postet innleggene sine er det bare å vente i spenning til semifinalistene blir annonsert! Det blir noen spenningsfylte dager fremover, og jeg krysser fingrene for at alle som postet innlegget kommer videre!

Imens vi venter tenkte jeg å se tilbake på hva jeg allerede har gjort i konkurransen, og dele dette med dere idag. Semifinale uttaket markerer jo ett nytt kapittel i konkurransen, og herfra og videre vil ting bare bli mere å mere seriøst. Perioden frem til nå har kun vært starten på Miss Norway 2024 reisen, men jeg føler jeg har fått gjort masse allerede jeg! Så uten å si så mye mere, her er alt jeg har gjort så langt i konkurransen:

Frivillig arbeid

Jeg har jobbet masse frivillig så langt, og har nå jobbet frivillig hele 7 ganger denne sesongen! I år har jeg satt ett større fokus på frivillig arbeid, for dette er noe jeg synes er veldig givende å holde på med. Det føles så godt ut å føle seg nyttig, og å se at man kan hjelpe andre mennesker eller kloden vår. Jeg har jobbet for blant annet Kreftforeningens innsamlingsaksjon, Lys Levende, Grønt Kontor, Kristiansands vårryddedag, KRK hjelpekorps og flere! 

Presse

Jeg hos også fått en del presse så langt denne sesongen, og har opparbeidet meg 4 presse oppslag! 2 av disse er med Larisa gabu, som en del av hennes serie hvor hun intervjuer oss deltagerene på Larisa Gabu Show. Du kan finne første intervju og andre intervju i linkene her. Jeg har også hatt intervju med Sørlandsavis redaksjonen, en 2 delt redaksjon som dekker de to gamle fylkene som nå utgjør Agder fylke. I disse intervjuene snakker jeg om reisen min så langt i missekonkurranser, og om deltagelsen min i årets Miss Norway. Første intervju som kom ut var i Kristiansand Sørlandsavis, og en uke etterpå postet de andre del i TS Sørlandsavis.

Photoshoot 

Foreløpig har jeg vært på en studio shoot, og flere private shoots. Jeg har grepet bilde muligheten når jeg har fått den, noe som har ledet til flere unike bilder denne siste tiden. Fremover tenker jeg å holde ett større fokus på å samarbeide med fotografer og få flere bilder i studio, men frem til nå har jeg ønsket å holde ett større fokus på de andre områdene i konkurransen. Derimot har jeg planlagt flere shooter i tiden fremover, og håper på å få mange gode bilder ut av disse, og utvide bilde porteføljen min enda mere!

Nå er det bare å vente!

Utenom aktivitetene jeg snakker om over, så har jeg også drevet masse med blogging. Jeg har som mål å poste rundt 1 blogg innlegg om dagen, noe jeg har klart å holde så langt.

Dette var alt jeg har gjort nå, og nå er det bare å vente i spenning for å se om jeg blir en av årets semifinalister! Som sagt tidligere postet jeg presentasjons blogginnlegget igår, og idag blir de siste innleggene fra alle deltagerene også postet. Nå er det bare å vente på at organisasjonen skal se over alle innleggene og vurdere hvem som kommer videre. Listen over årets semifinalister blir postet når de har sett og vurdert alle innleggene, noe som mest sannsynlig er om ett par dager. Så frem til da er det bare å vente i spenning, og krysse fingrene for at jeg er med på listen!

 

Om du eller noen du kjenner kunne vært interessert i å jobbe med meg, eller vil vite mere om meg, ikke nøl med å sende meg en melding! Du kan sende meg en mail på Misslillysoee@gmail.com, eller på mine SOSIALE MEDIER:) 

 Instagram og Tiktok: @Lillysoee

Facebook side med alle oppdateringer fra deltagelsen min: Facebook side

Bildene mine etter fotografering!

Bildene mine etter fotografering!

Hei hei alle sammen!

I dag er det selveste semifinale, er utrolig spent om jeg er en av de heldige. Fokuset mitt fremover mot finaleuttaket 27 april er vanskelig å si, når jeg ikke vet enda om jeg kommer med videre eller ikke. Jeg har selvfølgelig en hjertesak som er eldre omsorg det har jeg pratet litt om mitt første innlegg. Jeg vil hjelpe og støtte de eldre og få folk til å tenke på de eldre. Ta seg litt bedre tid med å snakke med de og at de er en del av dette samfunnet. Jeg vil at alle skal føle seg inkludert i dette samfunnet uavhengig kjønn, tro, kultur og alder. Vi alle er mennesker og må ta vare på hverandre. 

Jeg har endelig fått bildene mine og har gledet meg veldig til å vise de for dere alle! Det kan hende at mange av de er litt utydelige, men håper det uansett går fint. På bildene har jeg høyhælte sko som er 10 cm, man skal egentlig ha 12 cm. Fikk bestilt noen nye igår i min riktig størrelse og høyde. Så gleder meg veldig til å ta opp nye bilder med de senere i konkurransen.

 

Åpne bilde

 @studiosimensen

 @studiosimensen

Åpne bilde

 @studiosimensen

Åpne bilde

 @studiosimensen

 @studiosimensen

Forresten, lurer du og din bedrift på om et samarbeid med meg kunne vært interessant? ikke nøl med å sende en melding til meg. Ser frem til å høre fra deg/dere

e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: https://www.instagram.com/kollercamilla/

Facebook: https://www.facebook.com/Camilla.x.Koller/

 

Takk for at akkurat du tok deg tid til å lese og se bildene:)

 

Semifinaleuttak!

432791574_1325918778105452_5330793403627051373__20240321-162001_1

Hei alle mine lesere!

 

(MEG)

Jeg er Camilla Koller (18), og er så heldig at jeg har blitt plukket ut som deltager i Miss Norway 2024. Jeg bor på en gård i Gaupen, i Ringsaker kommune. Gaupen er kjent for gaupen-henger, Ringsaker er Norges største landbrukskommune og de produserer mye av maten som vi spiser her i Norge. Her jeg bor er det mye jordbruk, skog og natur. Det er egentlig det stedet dr jeg kommer ifra kjent for. Vi har mjøsa, skibladner, og de tre store byene (Hamar, Lillehamer og Gjøvik) Det pleier å være ekstra fint her på sommeren pga, sterke fine farger av naturen. Produserer mest bygg og havre på jordet, vi har også så mye som 20 TUSEN kyllinger. Eksta gøy når det nærmer seg snart påske.

 

 

@studiosimensen


@studiosimensen


Jeg er ei aktiv, glad og sprudlende jente, og elsker å spre glede til de rundt meg. Positivitet og engasjement er viktig for meg, og jeg er veldig opptatt av å vise omsorg og ta hånd om de rundt meg. Jeg er lærling i helsefag, og skal ta fagbrev som helsefagarbeider. Etter jeg har fått fagbrev vil jeg ta en bachelorgrad i fysioterapi, å bli fysioterapeut.

Min hjertesak er eldre omsorg. Jeg jobber til daglig på sykehjem/gamlehjem, og er rundt de eldre hver dag. Jeg er opptatt av at de eldre skal få en så innholdsrik hverdag som mulig. Jeg ser viktigheten av at vi som helsefagarbeidere, hjelpepleiere eller sykepleiere gjør en god jobb. For meg er en god jobb å gjøre slik at de eldre får en så god dag som mulig. Jeg synes det er spesielt viktig å behandle de eldre som faktiske mennesker. Jeg mener de burde behandles med respekt, selv om de kanskje bruker litt lenger tid på å kle på seg, eller det å spise har blitt litt vanskeligere.

Noe av det viktigste jobben min har lært meg er det å være raus og tålmodig. Det har lært meg at selv om noen kanskje har utfordringer i dag, så kan de være fantastiske mennesker, som bare trenger noen som ser de. Jeg er opptatt av å se brukerne på jobb, ikke bare som brukere, men som mennesker. Mennesker med historier og vitser å fortelle, bare de har noen som er villig til å lytte. Jeg ser viktigheten i det å lytte, og gleden det gir de eldre å kunne fortelle meg en historie, selv om jeg sikkert har hørt den mange ganger før. Det aller viktigste jeg gjør på jobb er å få de eldre til å smile og føle glede og mestring.

jeg tenkte å fortelle litt om meg selv, slik at dere vet litt mer hvem jeg er. Det er alltid gøy med litt fakta om seg selv. Denne dagen bildene ble tatt, var det veldig kaldt ute. Jeg ble helt rød på hendene og beinene som dere ser. Jeg beklager at bildene ble veldig utydelige, jeg skal prøve å finne feilen med det. Man kan alltid bli bedre.

Bildene ble tatt på Operaen i Oslo. 

 

 

10 FAKTA OM MEG SELV

1. Bor på en gård.

2. Turnet i 9 år.

3. Vært på utveksling i Tsjekkia. 

4. Jobber med psykiatri og demens. 

5. Har hatt rosa hår. 

6. Lærte meg å kjøre bil/manuell da jeg var 10 år. 

7. Ble kalt Sola da jeg var mindre, fordi jeg smilte så mye.

8. Har tysk familie på faren min sin side. 

9. Høyde (179 cm).

10. Elsker dyr.

 

Åpne bilde

Bildene ble tatt på Operaen i Oslo.

 

 

 

Fritiden

Halla gjengen!

Dere lurer sikkert litt hva jeg gjør i fritiden, som jeg har sagt tidligere så jobber jeg nå i bolig. Det er en del av lærlings-løpet, det er 2 årlig. Så i løp av 2 år skal jeg innom sykehjem, bolig og hjemmetjenesten. Jeg har søkt nå utveksling til utlandet fra september-desember (Malta, Spania og Tyskland). Har 100 % stilling og får 50 % lønn. Det er luksus å tjene penger mens man tar et utdanningsløp. I bolig har vi ikke uniform, så vi må bruke våres egne privat-klær. Anbefaler ikke å ta på noe pene klær, men heller klær som du ikke bryr deg så mye om blir møkkete. 

Elsker å trene, har alltid vært glad i å være i bevegelse. Har gått på fotball, turn, ridning, teakwondo, friidrett og dans. Nå er fokuset mitt mer styrke på et treningssenter 5 min unna jobben min. Når jeg er ferdig på jobb, går jeg alltid ned til treningssenteret å trener. Føler jeg får to fluer i en smekk.

 

Åpne bilde

Dette ble tatt når jeg jobbet på sykehjem i Moelv. 

 

 

Åpne bilde

 

Åpne bilde

 

Forresten, lurer du og din bedrift på om et samarbeid med meg kunne vært interessert? ikke nøl med å sende en melding til meg. Ser frem til å høre fra deg/dere.

Mine medier:

e-post:Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram:https://www.instagram.com/kollercamilla/

Facebook:https://www.facebook.com/Camilla.x.Koller/

 

 

 

 

 

Min semifinaleunttak

419090604_3197308380565840_783668788242688841_n
Hei nå er vi endelig kommet til semifinale unntaket. Nå begynner det vel å bli på tide at dere blir litt bedre kjent med meg og hva jeg gjør. Jeg har også en liten overraskelse. Jeg har vært så heldig at den cocktail kjolen dere ser på bildet har nemlig moren min sydd til meg. Hvis jeg er såpass heldig at jeg går videre så blir dere å se flere av hennes kreative verk i tiden framover. Bildene som er tatt er kanskje ikke tatt av en profesjonell fotograf, men jeg kan med sikkerhet si at det var veldig gøy å ta bilder selv også.

Litt om meg

Jeg er Aila Ellila, halvt norsk og halvt vietnameser, jeg er 19 år og bor i Honningsvåg nemlig Norges nordligste by på fastlandet. Jeg gikk ungdomskolen på Sørreisa sentralskole, der fant jeg fort ut at kokk var mitt kall. Etter det begynte jeg på Senja Vg1, restaurant og matfag. Deretter fullførte jeg Vg2, kokk og servitør. Nå holder jeg på med lærlingtiden min som kokk om bord på Hurtigruten. For dere som ikke kjenner til Hurtigruten så er det båter som seiler langs norskekysten fra Bergen i sør og opp til Kirkenes i nord. Når jeg har fullført lærlingtiden om bord på Hurtigruten håper jeg på å bestå fagprøven slik at jeg kan fortsette å lage mat, noe jeg trives veldig med.

Hjemmestedet mitt

Jeg flytta fra Sørreisa for en stund siden og nå bord jeg oppe i Honningsvåg. Honningsvåg er en liten plass med litt over 3000 innbyggere ca. 45 minutter i fra Nordkapp som er Norges nordligste turistattraksjon. Honningsvåg er også kjent for å være Norges nordligste sommerby. Naturen hvordan fjellene her oppe nesten fungerer som et skjold mot byen er bare helt magisk og må oppleves. Vi har en kirke midt i byen som ble bygd i 1885, dette var en av de få som ikke brant ned under andre verdenskrig. Koselig om du tar deg en tur opp til Nordkapp

Hva jeg brenner for 

Noe av det jeg brenner mest for er matsvinn. I Norge kastes det rundt 450 000 tonn spiselig mat hvert år. Dette tilsvarer ca. 84,7 kg per innbygger. Matsvinn er både et ressurs, klima og miljøproblem. Det krever land, vann, energi og arbeidskraft får å produsere mat. Vi i Hurtigruten har startet et prosjekt mot matsvinn. Alt av svinn som normalt bare hadde blitt kastet sender vi inn til kompostering slik at norske gårder kan bruke det i deres jordbruk.

Idrett

En liten funfact om meg er at jeg har drevet med litt forskjellig kampsport siden jeg var liten. Men av alle de jeg har prøvd så var det Taekwondo jeg trivdes best med. Jeg var med på nordnorsk mesterskap 2 ganger. I 2021 fikk jeg sølv i sparring, og 2022 vant jeg med gull i min vektklasse i sparring. Klubben jeg representerte var Målselv Taekwondo Klubb.

 

 Mitt fokus til finale unakett

Det jeg skal fokusere fram til finale unntaket er å blogge mere for dere, ta masse bilder, trene en god del på å gå i høyhælte sko og ikke minst ha det gøy. Det kommer kanskje både oppturer og nedturer, men de skal jeg klare å håndtere. De skal mere til for at jeg gir opp. Tusen takk til alle dere som har støttet og enda støtter meg under Miss Norway.

Her her resten av de bildene.   

 


Om du kunne ha tenkt å samarbeide med meg ta gjerne kontakt på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

eller følg meg på instagram @ailaelli

Semifinaleuttak- bli kjent med meg!

4U9A9538

Hei alle sammen og velkommen til min blogg hvor jeg deler det meste av livet mitt og om det jeg jobber med.

 

OM MEG

Jeg heter Ksenija og er 23 år gammel. Jeg er opprinnelig fra Usbekistan, men har bodd den meste parten av livet i Norge. Norge har blitt mitt hjem og jeg elsker dette landet. Nå bor jeg i Oslo, og det er en by med masse vakre steder og mangfold, en by hvor du føler deg hjemme uansett din bakgrunn. Jeg er kjempe glad i å bo i hovedstaden.

Når det gjelder karriere så jobber jeg som flyvertinne i SAS, men er også en freelancer.

Jeg kom til Miss Norway for å utfordre meg for nye ting, gå ut av komfortsonen, vokse enda høyere opp personlig og ikke minst bygge opp et større nettverk.

MINE HJERTESAKER

Når jeg kom inn til Miss Norway visste jeg allerede hva jeg brenner for eller hva som kommer til å bli min hjertesak. Siden jeg var liten så elska jeg å hjelpe andre, har alltid gitt en hånd til den som trenger det, og nå fikk jeg muligheten til å hjelpe enda flere folk ved å hjelpe med å bli friskere, bli kvitt med de fleste helseproblemene med mitt lag av ernæringsfysiologer og leger.

Jeg har også en annen måte å hjelpe folk på og det er å fly en flyving som heter Solgård, det er en tung dag, med masse forskjellige funksjonshemmede folk, men den gleden av å se dem lykkelige når de kommer fram til stedet er gullverdt. Jeg elsker de flyvingene og er stolt av å være en del av det.

Det tredje hjertesaken min er mentalhelse, spesielt når du ser hvordan samfunnet er i dag og hvor mye selvmord foregår hvert år. Jeg vil forandre det og gjøre noe for at de aller fleste som trenger noen å snakke med, når fram og får hjelp som de trenger.

VEIEN VIDERE

Mitt fokus framover mot finaluttaket er å bli mer aktiv i media, snakke mer om mine hjertesaker og sette stort fokus på det arbeidet og ikke minst, bli med på en catwalk kurs som vi kommer til å ha den 20 april.

TRENING

FRITID

 

 

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: kse_kho

Bli kjent med meg!

Lenge siden sist jeg har skrevet et innlegg nå. Det har skjedd så utrolig mye gøy i det siste og jeg kan ikke vente med å dele alt med dere! For nå nærmer semifinale uttaket seg med store skritt, tiden flyr så fort iblant.

Jeg har vært intervjuet for avisen, deltatt på missekonkurranser og vært på fotoshoots. Dessverre har jeg ikke fått vært frivillig enda som jeg skulle ha ønsket, men den tid kommer den også..

 

 (foto: sondre wingar elnes)

Min bakgrunn

Jeg kommer nemlig fra nordens lille paris Tromsø! Jeg er 24 år gammel og er så heldig at jeg fått drømmejobben min i livet allerede så tidlig, jeg jobber da som både skuespiller & bartender.

I tillegg har jeg blitt veldig oppslukt i å skrive sangtekster og dikt på fritiden. Er det kanskje noe andre også hadde synes var interessant å lese så deler jeg gjerne sånt også! Skal gå videre utdanning innenfor låtproduksjon til høsten og gleder meg noe stort!!

  (foto: sondre wingar elnes)

Hva er ekstra fint med Tromsø?

Jeg synes nesten det blir litt vanskelig å finne et par spesifikke ting som er ekstra fint med Tromsø, for det er så mye fint jeg vil ta med i innlegget. Men hvis jeg måtte velge så må jeg få med at jeg er en natur elsker. Både meg og hunden min trives best utendørs med vinden i håret.

Og Tromsø har uten tvil en helt vanvittig natur! Det er bare noe med naturen som er så helbredende for meg, spesielt etter at jeg fikk nyheten om helse sykdommen min. Etter da ble jeg hvert fall en mer aktiv person, det skal være helt sikkert. Og gir mitt beste for å gjøre det meste ut av livet mitt og ta meg litt mer tid ut av dagen for å nyte & sette pris de små tingene i livet.

Hjembyen min er jo også ganske kjent for å bringe flere folk ilag med å ha et bredt kulturtilbud. Ta for eksempel Tromsø internasjonale filmfestival og nordlysfestivalen. Nordlys er også noe vi er veldig rik på oppi nord, noe jeg synes var veldig kjedelig som unge da det ble så normalt å se det. Dette var noe jeg fort vokste meg ut av da. Det er spesielt etter at jeg flyttet til Oslo at jeg virkelig angret på å ikke nyte mer av småtingene man tar for gitt.

  (fotograf: sondre wingar elnes)

Så hva er det jeg egentlig brenner for?

Der igjen kan jeg finne en del ting som jeg med glede har lyst å dele, for jeg brenner for så mye i livet. Jeg husker å være en liten jente med mange drømmer, hvilket ikke har forandret seg noe etter jeg ble voksen. Folk mente alltid jeg burde være mer realistisk og ikke drømme så stort, nå har jeg klart så mye som folk ikke mente jeg hadde klart. Så tro på deg selv! Virkelig. Ikke ta deg så nær av at andre ikke har lyst å tro at du kan få til det du drømmer om. For det kan du så absolutt. Det er et sitat på nett som alltid har fanget øyet mitt «Om ikke drømmene dine skremmer deg så er de ikke store nok».

Nå skal jeg også være med å spille i serie! Film og musikk har alltids vært hoved drømmen min siden jeg kan huske. Men hvorfor er jeg så glad i skuespill da? Siden jeg var liten fant jeg komfort av å se på det `perfekte` livet som folk lever ut på skjermene, alle historier som blir til liv og minneverdige fortellinger. Kanskje det bare er meg, men jeg føler virkelig jeg også får oppleve så mye og får andre blikk på livet etter å spille i andres sko. Jeg har åpnet opp forståelsen så mye mer til folk.

Når det kommer til musikk så har jeg en dyp kjærlighet og lidenskap for det. Musikken er så bredt, det finnes kategorier til alle typer følelser og preferanser.. Men nå avsporer jeg kanskje litt?

 

 (fotograf: sondre wingar elnes)

La meg fortelle mer om hvorfor jeg valgte mental helse som min hjertesak. Det er så mange fantastiske mennesker der ute som sliter mentalt, og det går hardt utover hverdagen. Det er jo også noe som er tungt for de kjære rundt. Alle fortjener et liv fylt med livsgleder og nytelser.

God mental helse er grunnlaget for vår generelle trivsel. Når vi har et positivt mentalt velvære, har vi lettere for å takle utfordringer, håndtere stress og opprettholde et positivt syn på livet. Det er også viktig for vår arbeidsprestasjon og produktivitet. Når vi føler oss godt mentalt, er vi mer motiverte, konsentrerte og effektive. Til syvende og sist handler mental helse om å ha en god livskvalitet. Når vi har god mental helse, opplever vi en dyp følelse av tilfredshet, glede og mening i livet.

I kort oppsummering så er mental helse er avgjørende for vårt totale velvære og livskvalitet. Å investere i vår mentale helse gjennom selvpleie, sosial støtte, terapi og andre sunne vaner er en viktig investering i vår fremtidige trivsel og lykke. Bare det å kunne ha noen å snakke med hjelper litt, derfor er det så viktig å dele viktigheten med å sette mer lys på mental helse.  

  (fotograf: sondre wingar elnes)

Fokuset framover mot finaleuttaket

Jeg har bare lyst å avslutte innlegget med å fortelle at fokuset mitt framover mot finaleuttaket den. 27 april så blir jeg absolutt å kjøre på å skape flere blogginnlegg, være mer aktiv å gi i samfunnet, delta på frivillig arbeid, fortsette på selvforbedring.. Mye mer! Stay tuned.

 (fotograf: sondre wingar elnes)

 

(foto: larisa gabu)

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på