(Foto: privat)
Som noen av dere kanskje vet arrangerer Miss World en årlig veldedighetsgalla. Målet med denne gallaen er å samle inn penger som vil gå til mennesker i nød. Fordi dette er et arrangement som hjelper mennesker som ikke har det like godt som oss her i Norge ønsket jeg å legge ekstra fokus på denne tingen.
Etter litt "Brainstorming" med familien fant jeg ut at min “drømmegave” ville være en signert fiolin av Alexander Rybak. Etter mange mailer og litt planlegging gikk endelig drømmen i oppfyllelse.
Jeg snakket med “Dan Musikk” og fortalte planen. De likte ideen og ville gjerne være med på denne gaven. De valgte derfor å donere en fiolin. Dette var en utrolig fin fiolin som selv Alexander Rybak skrøt av.
Neste steg var å få den signert. Lørdag 11. november kjørte pappa og jeg fra Kristiansand til Oslo for å møte Alexander Rybak.
Alexander Rybak vant Eurovision i 2009 med sangen “Fairytale”. Jeg var bare 6 år da han vant, men jeg husker enda hvor populær sangen ble verden over. Selv i dag, 14 år senere, er dette en stor hit og jeg vil påstå at de fleste nordmenn kjenner til denne sangen. Det var derfor utrolig gøy at Alexander Rybak tok seg tid til å signerte fiolinen. Han var så utrolig hyggelig når vi møtte han og i tillegg til signaturen skrev han også en fin hilsen.
Jeg vil derfor si tusen tusen takk til Alexander Rybak og Dan Musikk. Jeg setter veldig stor pris på at dere ville være med på denne gaven. Dette er en gave som jeg føler representerer Norge og som jeg gleder meg til å ta med til India. Så igjen tusen takk. Dette er noe jeg ikke kommer til å glemme❤️
Dan Musikk: https://www.danmusikk.no
Video av signeringen finner du på min Instagram og TikTok bruker: andrea_n_farias
- Klem Andrea <3
En av de mest fantastiske tingene med å delta i Miss International var å møte så mange flotte mennesker fra hele verden. Jeg har nå venner for livet som kommer fra forskjellige kulturer og steder. Det er en utrolig berikende opplevelse å kunne utveksle tanker og erfaringer med disse flotte kvinnene.
Under oppholdet i Japan hadde jeg også den utrolige muligheten til å delta på flere turer rundt om i landet. En av mine favorittopplevelser var turen til Fukushima. Fukushima er et sted som er kjent for den tragiske hendelsen i 2011, da en kraftig tsunami forårsaket en kjernefysisk ulykke. Hele verden fulgte med på de dramatiske hendelsene som utspilte seg den gangen, og det var hjerteskjærende å se ødeleggelsene som skjedde. Men i dag er Fukushima på vei mot gjenoppbygging, og det var utrolig rørende å besøke området og se hvordan folk arbeider for å gjenopprette det som en gang var tapt.
Utover min deltakelse i Miss International har jeg hatt gleden av å delta på en rekke andre spennende arrangementer. En av de mest minneverdige øyeblikkene var å gå på moteshow sammen med tidligere Miss Norway-vinnere og årets Miss World, Andrea. Det var fantastisk å se Andrea igjen, spesielt siden vi ikke hadde møtt hverandre siden finalen. Å være en del av dette moteshowet var en drøm som gikk i oppfyllelse, og det ga meg muligheten til å knytte bånd med utrolig inspirerende kvinner.
Jeg ble også invitert til to internasjonale gallaer i Marbella, Spania. Den ene gallaen, Maiti Nepal, hadde jeg den ære å være konferansier for kvelden og ambassadør. Maiti Nepal er en organisasjon som jobber for å bekjempe menneskehandel og støtte kvinner og barn som er ofre for denne grusomme praksisen. Å være en del av dette arrangementet var hjertevarmende og ga meg muligheten til å bidra til en viktig sak.
Den andre gallaen, Marbella International Film Gala, var en glamorøs begivenhet som feiret filmindustrien og kunstnerisk kreativitet. Det var utrolig å være en del av en så mangfoldig samling av talentfulle mennesker fra hele verden.
Min reise til Tokyo og deltakelsen i Miss International har virkelig vært en uforglemmelig opplevelse. Jeg har lært så mye, møtt utrolige mennesker og hatt sjansen til å bidra til viktige saker. Jeg vil ta med meg disse minnene for resten av livet, og jeg ser frem til å fortsette å engasjere meg i meningsfulle prosjekter som kan gjøre verden til et bedre sted.
Takk for at du fulgte med på min reise, og jeg gleder meg til å dele mer spennende eventyr med dere i fremtiden! Selv om Miss International eventyret mitt er ferdig for nå, så kommer jeg selvfølgelig til å fortsette med mange andre spennende prosjekter. Jeg gleder meg masse til å følge med på årets deltagere, som gradvis blir introdusert den nærmeste tiden!


